X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מדוח ממשל זמין לשנת 2012 שהוצג בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת את השיפור הגדול ביותר הציגו משרדי הרווחה והפנים
▪  ▪  ▪
מצטייני ממשל זמין 2011 [צילום: דוברות משרד האוצר]

משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה ורשות ניירות ערך הם שני הגופים הממשלתיים שהצטיינו בפעילותם בממשל זמין ב-2011 - כך עולה מדוח ממשל זמין לשנת 2012, שהוצג היום (ד', 18.7.12) בפני ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.
הדוח מתפרסם זו השנה השביעית ברציפות ובוחן את המידע והשירותים הממשלתיים המקוונים הניתנים לאזרחים באמצעות אתרי האינטרנט של משרדי הממשלה ורשויותיה בכלל ואת מוכנות המשרדים השונים לעידן הממשל הזמין בפרט.
הדוח כלל השנה 45 משרדים ורשויות - 22 מקטגוריית השירות ו-23 מקטגוריית המינהל. בקטגוריית שירות, זכה, כאמור, משרד התמ"ת במקום הראשון, עם ניקוד של 72%. במקום השני בקטגוריה זו זכה משרד החינוך, עם ניקוד של 70%. במקום השלישי דורגה רשות שדות התעופה, עם דירוג של 66%.
בקטגוריית מינהל, מטה ומידע, זכתה רשות ניירות ערך, עם ניקוד של 73%. במקום השני זכה המשרד להגנת הסביבה, עם ניקוד של 72%. במקום השלישי דורג המשרד לביטחון פנים, עם 63%.
"קפיצת מדרגה" - במשרד הרווחה ובמשרד הפנים
השנה נבדקו גם המשרדים בהם נעשתה ההתקדמות הגדולה ביותר, ובאחדים ניתן אף להגדיר זאת כ"קפיצת מדרגה", בתחום ממשל זמין. המשרדים המשתפרים בקטגוריית השירות היו משרד הרווחה והשירותים החברתיים במקום הראשון, אחריו משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ובמקום השלישי - משרד המשפטים.
המשרדים אשר הציגו את השיפור הגדול ביותר בקטגוריית מנהל ומטה היו משרד הפנים, אחריו רשות המים, ובמקום השלישי - רשות העתיקות.
משרדי הממשלה ויחידותיה נבחנו על-פי המדדים הבאים: טפסים מקוונים, תשלומים מקוונים, שירותים מקוונים, שירות לקוחות וערוצי מענה, בהם תקשורת עם הציבור ורשתות חברתיות, תוכן חובה באתרי ממשלה, ערוצי הפצה מקוונים, נגישות ושפות.
שמעון ברונר, מנהל אגף בכיר מערכות מידע במשרד התמ"ת, מסר: "אנו נמצאים בעידן בו המחשבים, הטלפונים הסלולאריים והאינטרנט חודרים לכל ההיבטים בחיי היום-יום, הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לכל אזרח להשיג מידע וסיוע מיידי מאתרי האינטרנט וכן לבצע בקלות תשלומים מקוונים החוסכים זמן וכסף. אחת ממטרות העל אשר הותוו על-ידי הנהלת משרד התמ"ת בתוכנית העבודה השנתית, היא קידום ושיפור השירות לציבור הרחב וזמינותו, באמצעות מתן שירותים במגוון ערוצים, צמצום הביורוקרטיה ומתן שירות מקוון ויעיל לאזרחים, לחברות ולעסקים. במשרד נעשית מזה מספר שנים פעילות ענפה ורחבה בתחום הממשל הזמין במטרה להמשיך ולשפר משנה לשנה את השירות לאזרח תוך יישום טכנולוגיות מתקדמות. האתגר אינו פשוט, המלאכה עוד רבה, אך אני מאמין כי בעתיד הלא רחוק רוב שירותי הממשלה יינתנו אונליין ולאזרח יהיו חיים הרבה יותר קלים".
רונית תירוש, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת: "אני מברכת על הכלי שמאפשר שקיפות לממשל ומינימום ביורוקרטיה. הנגשת דלתות הממשל לאזרחים מעודדת ויוצרת תחושת שיתוף ואכפתיות של הממשל. חשוב לדאוג להנגיש את אתרי האינטרנט השונים גם לשפות השונות. אני מברכת את משרד התמ"ת ואת הרשות לניירות ערך על זכייתם. למשרדים אלה תרומה חשובה בהתנהלות היומיומית של אזרחי מדינת ישראל".

תאריך:  18/07/2012   |   עודכן:  18/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצטייני ממשל זמין: משרד התמ"ת ורשות ני"ע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר העבודה קוראת לעריכת בחירות ב-27 בנובמבר    "איך אפשר לסמוך על ראש ממשלה כזה שחי ממבזק למבזק, מספין לספין, שמשנה את דעתו בכל כמה שעות? מגיע לנו יותר"
עידן יוסף
ריבלין נגד מעשהו של בן-ארי: "מגנה בשם עצמי ולא בשם הכנסת. חופש הביטוי איננו חופש ההפקרות"    נסים זאב: מצווה לשרוף
מחלקה ראשונה
הרשת פתחה שני סניפים חדשים במתחם צמח החדש שליד הכנרת ובעיר הקרח באילת    אהובה תורג'מן, מנכ"ל הרשת: אנו עומדים בפני פתיחה של סניפים נוספים
מירב ארד
כך עולה מסקר שערכה הלמ"ס    18% מבני ה-25 ומעלה בעלי תואר ראשון, 34% בלבד בעלי תעודת בגרות    שיעור האקדמאים החילוניים גבוה מאשר בקרב הדתיים    שיעור נמוך של אקדמאים בקרב ילדי בריה"מ לשעבר לעומת דור ההורים
עידן יוסף
הודעת משרד התחבורה לכנסת על כוונה לעדכן את רשימת קווי התחבורה הציבורית בשבת מתבררת כ"בלוף"    מאז שנת 1991 לא עודכנה הרשימה למרות השינויים בקווים ובמפעילים    המשרד הודיע לכנסת על השלמת עידכון הרשימה אך מעכב את הפרסום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il