X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הערכה: פרישת קדימה מחזקת את מעמדם של אטיאס ושס מול האוצר שר השיכון החרים כינוס בכנסת, "כיוון ששר האוצר ופקידיו לא הופיעו, כדי שלא לתת פתרונות לדיור ציבורי" האוצר הפסיד בכנסת במאבק על ריבית המשכנתאות לזכאים אטיאס דורש להקצות 5% מכל מגרש לדיור ציבורי שר האוצר מגיב: זה פתרון יקר ומוטעה
▪  ▪  ▪
אטיאס ושטייניץ. קרע גלוי [צילום: פלאש 90]

המתיחות בין שר האוצר יובל שטייניץ לשר השיכון ויו"ר המינהל אריאל אטיאס הגיעה לשיא. השר אטיאס החרים (יום ג', 17.7.12) כינוס בנושאי הדיור הציבורי, שנערך בכנסת, כמחאה על כך ששר האוצר ופקידיו הודיעו שלא יבואו. אטיאס מאשים את האוצר בהזנחת הדיור הציבורי וב"החרמת" מאות מיליוני שקלים שהיו מיועדים לבניית דירות למעוטי יכולת. שר האוצר דוחה את ההאשמות.
המחלוקת מגיעה הבוקר (ד') לשיא חדש ובלתי צפוי, עם פרישת קדימה מהקואליציה. לנתניהו יש עתה רק 66 ח"כים, והוא אינו יכול לקיים את הממשלה ללא תמיכת שס. נראה, שהדבר מחזק את עמדת השר אטיאס בכל הנוגע לדרישותיו לדיור ציבורי והטבות למעוטי יכולת - דרישות שממילא פופולריות בציבור.
אטיאס היה אמור להשתתף אתמול בכינוס על הדיור הציבורי, אך ברגע האחרון החליט שלא להופיע. הוא הסביר, בהודעה בכתב: "עוד הבוקר הובטח לי ששר האוצר ופקידיו יבואו לכינוס. עתה התברר לי שהם לא הופיעו. יש לי מחלוקת עקרונית עם שר האוצר. הוא מתנגד משיקולי מדיניות לכל תוכנית להגדיל את מלאי הדיור הציבורי, בעוד אני דורש חקיקה בעניין זה. הודעתי למארגנים שהיות שהאוצר מדיר רגליו במתכוון, כדי לא לתת תשובות ופתרונות בנושא - החלטתי בתור מחאה שאין תועלת שאשתתף בכינוס!"
שר השיכון, שהוא גם יו"ר מועצת מקרקעי ישראל, דורש להעביר במועצה החלטה, שלפיה 5% מהדירות שיבנו על כל מגרש שהמינהל ישווק, יימכרו או יושכרו למעוטי יכולת. לדעתו, הדבר לא יעלה כסף. אטיאס הוא אומנם יו"ר המינהל, אך חלק משמונת חברי המועצה הם נציגי האוצר, וממילא דרושה חתימת קיום של שר האוצר על כל החלטה של המועצה.
שר האוצר מתנגד. הוא אומר שמימוש ההצעה יעלה 4 מיליארד שקל. שר האוצר מציע, כפתרון זול וטוב יותר, להגדיל את הסיוע החודשי לנזקקים, שכיום הם מקבלים עד 3,000 שקל בחודש למימון שכר דירה.
המחלוקת נוגעת גם לנתונים. שר השיכון אומר, בהסתמך על דוח מלפני מספר חודשים של מרכז המידע והמחקר של הכנסת, שהאוצר "החרים" לצרכיו כ-700 מיליון שקל מתוך סכום של 2.4 מיליארד שקל, שהתקבל בעשור האחרון ממכירת דיור עמידר לדייריהן (שהתגוררו עד אז בשכירות). התמורה כולה הייתה מיועדת, על-פי התוכנית, לרכישת דירות חדשות בשכירות לנזקקים. האוצר חולק על נתוני משרד השיכון ואומר: 1.8 מיליארד הועברו לסוכנות, ו-600 מיליון שקל נשארו בידי משרד השיכון. יצוין, כי הסוכנות תורמת את חלקה, ובנתה בעשור האחרון כ-5,000 דירות לנזקקים.
המצב בשטח הוא, שיש תור של אלפי משפחות הממתינות לדיור ציבורי בשכירות מסובסדת. הביקוש גדול פי כמה מהביקוש, ויש מקרים קשים של טרגדיות אישיות.
בינתיים נחל שלשום השר אטיאס ניצחון על שטייניץ: הכנסת חוקקה חוק שקובע, כי זכאים המקבלים משכנתאות ממשרד השיכון ישלמו ריבית של 3% בלבד עד סוף 2013. על-פי החוק המקורי, הייתה הריבית צריכה לעלות ב-1 בינואר ל-4%.

תאריך:  18/07/2012   |   עודכן:  18/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המתיחות בין שטייניץ ואטיאס - לשיא
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עם הארץ תמיד יפסיד ליהודי דתי! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  19/07/12 00:54
2
המשך ההפקרות
אליפז+מטה המחאה  |  19/07/12 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
כך עולה מדוח ממשל זמין לשנת 2012 שהוצג בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת    את השיפור הגדול ביותר הציגו משרדי הרווחה והפנים
עידן יוסף
יו"ר העבודה קוראת לעריכת בחירות ב-27 בנובמבר    "איך אפשר לסמוך על ראש ממשלה כזה שחי ממבזק למבזק, מספין לספין, שמשנה את דעתו בכל כמה שעות? מגיע לנו יותר"
עידן יוסף
ריבלין נגד מעשהו של בן-ארי: "מגנה בשם עצמי ולא בשם הכנסת. חופש הביטוי איננו חופש ההפקרות"    נסים זאב: מצווה לשרוף
מחלקה ראשונה
הרשת פתחה שני סניפים חדשים במתחם צמח החדש שליד הכנרת ובעיר הקרח באילת    אהובה תורג'מן, מנכ"ל הרשת: אנו עומדים בפני פתיחה של סניפים נוספים
מירב ארד
כך עולה מסקר שערכה הלמ"ס    18% מבני ה-25 ומעלה בעלי תואר ראשון, 34% בלבד בעלי תעודת בגרות    שיעור האקדמאים החילוניים גבוה מאשר בקרב הדתיים    שיעור נמוך של אקדמאים בקרב ילדי בריה"מ לשעבר לעומת דור ההורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il