X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טיפול בפניות נוסח הרשות השנייה

1,400 תלונות ורק 4 התנצלויות בשידור

דוח חצי שנתי של נציב התלונות ברשות השנייה מגלה כי רוב התלונות מסווגות בתחום האפור רק 2% נמצאו כלא מוצדקות ו-20% עדיין לא טופלו
▪  ▪  ▪
דוד רגב. בשירות המתלונן או בשירות הזכיין? [צילום: יח"צ]

רק רבע (24%) מהתלונות שהוגשו על הגופים הכפופים לרשות השנייה נמצאו מוצדקות על-פי ראייתו של הנציב החדש דוד רגב. רגב, שלראשונה פרסם את ממצאיו של דוח חצי-שנתי לשנת 2012, מצא כי רק 2% מהתלונות אינן מוצדקות.
ומה לגבי שאר 74% מהתלונות? כחמישית מהן (20%) כלל לא טופלו עדיין (הטיפול בחלקן נמשך למעלה מחצי שנה), והשאר (הרוב - 54%) נמצאות היכן שהוא בתחום האפור, אולי לנוכח חוסר נכונות מצד הרשות השנייה לאכוף כללים שקבעה או לחלופין העדפת הנציב שלא להכריע. בנציבות מוגדרות תלונות אלה בקטגוריית "טופל לגופו". ובמילותיו של הנציב: "התלונות שמסווגות כך אינן בהכרח תלונות לא מוצדקות. לא פעם קיים פער בין תפישת האזרחים את האופן שבו גופי שידור צריכים להתנהל ובין התנהלותם בפועל. חלק מתפקידה של נציבות פניות הציבור הוא לגשר על פערים אלו. לדוגמה, מקרים שבהם הצופים מלינים על השתתפות מתמודד זה או אחר בתוכנית מציאות או על הצגת מאכלים לא כשרים בתוכניות בישול. במקרים אלו הזכיינים עומדים בכללי הרשות השנייה ובכללי האתיקה שלפיהם פועלת הנציבות, אך עדיין הצופה חש נפגע מהתוכנית או השידור".
בכשליש מהמקרים (35%) הועברו התנצלויות בכתב מצד הזכיינים למתלוננים, אך רק ארבע פעמים הנחה הנציב את זכייניות הטלוויזיה והרדיו להתנצל בשידור בפני הנפגעים. לא נמסר בכמה מתוך כ-1,400 התלונות שהוגשו נפתחו הליכי הפרה משמעתיים מצד הרשות השנייה.
הנציב רגב מסביר כי לא רק טובת הצופה או המאזין נמצאת לנגד עיניו: "אנו בנציבות פועלים למצוא את האיזון בין חופש הביטוי והיצירה שניתן לזכיינים במסגרת השידורים לבין שמירה על כבודם של הצופים והמאזינים".

דוח פניות ציבור חצי שנתי: ינואר-יוני 2012
דו"ח חצי שנתי ראשון של נציבות פניות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מגלה: כל צופה חמישי מתלונן על מהדורות החדשות. כמעט כל צופה שני מתלונן על תוכניות. הרוב המכריע מתלונן על תכנים פוגעניים בשידור בהם התנהגות לא הולמת ותכנים מינים. מהדו"ח של נציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב המציג את נתוני פניות הציבור במחצית הראשונה של שנת 2012 (ינואר עד יוני) ואשר הוצג בפני חברי מועצת הרשות השנייה והנהלת הרשות, עולה כי מאז תחילת השנה הוגשו כ 1,400 תלונות לנציבות פניות הציבור ברשות השנייה. מניתוח הנתונים עולה כי 41 אחוז מהתלונות על תוכניות , 19 אחוז על פרסומות ,18 אחז על חדשות ו 20 אחוז פניות כלליות הכוללות בקשות למידע על הרשות ועל עידן +. נציבות פניות הציבור ברשות השנייה פועלת מכוח חוק הרשות השנייה ומטפלת בתלונות של צופים ומאזינים כנגד הזכיינים בערוצים 2 ו-10 וב-16 תחנות הרדיו האזורי. פניות הציבור המתקבלות נבדקות על ידי הנציבות מול הזכיינים והתחומים השונים ברשות השנייה, במסגרת קשרי העבודה השוטפים. בתום הבדיקה קובעת הנציבות אם לראייתה התלונות מוצדקות או לא. בחלק מהמקרים הנציבות מפעילה את סמכותה ודורשת התנצלות של זכיין בפני המתלוננים. במקרים אחרים היא ממליצה על דרכי טיפול בעקבות התלונה ובמקרים נוספים היא משמשת על תקן מגשרת ומפשרת בין הפונה לבין הזכיין. הנציבות פועלת אל מול הרשות והזכיינים במסגרת נוהלי עבודה שגובשו תוך כדי שיתוף פעולה מלא בין כל הצדדים. במקרים שבהם הנציבות והרשות מוצאות את התלונה מוצדקת, הן משתפות פעולה זו עם זו למתן מענה הולם לפונה תוך טיפול בתלונה מול הזכיין. במקרים בהם מתעוררות מחלוקות בין הצדדים, הן נידונות בהגינות ובפתיחות.
תאריך:  21/07/2012   |   עודכן:  21/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
1,400 תלונות ורק 4 התנצלויות בשידור
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ואף מילה על ההטיה הפוליטית ? ל"ת
נימרוד  |  22/07/12 00:20
 
- נכון. אף אני חשבתי כך כשקראתי
דאגנית  |  22/07/12 09:04
2
מטעם החונטה,למען החונטה.
מעוצבן  |  22/07/12 10:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו אברג'יל
הקשר הרשים את הצוות. סיכוי טוב שגם הבלם בויאן מרקוביץ' יוחתם
ניצן פלד
הכוכבים עוזבים, ההנהלה מעשירה את קופתה ורק האוהדים מתוסכלים
יואב יצחק
אסד מגביר את הטבח בתושבים לאחר הפיגוע ביום רביעי    הנהגת הג'יהאד האיסלאמי יצאה מדמשק לאירן    השר אהוד ברק מתריע מפני זליגת נשק כימי מסוריה לידי החיזבאללה
מערכת אתר ערוץ הספורט
האלופה האולימפית במוט לא עברה מעל שום גובה במונקו. ניצחון למריט
יצחק אלהרר
יוזמי מחאת האוהלים בשדרות רוטשילד בקריאה לתומכיהם להגיע עם אוהלים מיניאטוריים. התוצאה: כמה עשרות אוהלונים עד עתה והחבר'ה ממשיכים להגיע. יום שישי 2
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il