X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלוף פיקוד מרכז: ייתכן שתהיה אלימות לנוכח טענת התושבים שרכשו את הקרקע נציג התושבים: בשום מקרה לא תהיה אלימות בג"ץ טרם החליט האם לדחות בחודש את הפינוי
▪  ▪  ▪
מגרון. האתר החלופי עדיין לא מוכן [צילום: פלאש 90]

המדינה מתכוונת לפנות את מאחז מגרון גם שלא בהסכמת תושביו, אם לא יסכימו הללו לעבור לגבעת היקב. כך הודיעה (יום א', 22.7.12) מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות, אסנת מנדל, בדיון בבית המשפט העליון. בית המשפט טרם הכריע בנושא.
מנדל הסבירה לנשיא אשר גרוניס, למשנה לנשיא מרים נאור ולשופטת עדנה ארבל מדוע ביקשה המדינה ארכה נוספת לפינוי המאחז. המועד המקורי לפינויו הוא 1.8.12, והמדינה ביקשה דחייה של חודש. לדבריה, החטיבה להתיישבות בסוכנות היהודית הודיעה למזכיר הממשלה, צבי האוזר, כי לא תוכל לעמוד בתאריך המקורי ולכן יש צורך בחודש נוסף. במקביל, הודיעו תושבי מגרון על רכישת השטח בו קיים המאחז, ולכן הביע צה"ל חשש שהפינוי לא יהיה בהסכמה וביקש זמן להיערכות למקרה כזה.
מחלוקת בין וינשטיין לשרים
עוד ביקשה מנדל לאפשר למדינה להגיב עד 20.8.12 לעתירת התושבים נגד פינויים, המתבססת על טענת רכישת הקרקע. לדבריה, ועדת השרים להתיישבות "החליטה, כי הממשלה מסכימה, כי בכפוף להוכחת טענת הרכישה, ישקלו בחיוב את התכנון של המקום, ולפיכך ביקשו כי במענה לעתירה, התשובה תהיה כי אנו מסכימים" להישארות המאחז במקומו. ואולם, הוסיפה מנדל, "היועץ המשפטי לממשלה סבר, כי העמדה כפי שהיא מוצעת על-ידי ועדת השרים לענייני התיישבות מעוררת קשיים משפטיים. בהתחשב שממילא אנו מבקשים ארכה מטעמים אחרים לביצוע הפינוי, הוא ביקש לאפשר קיום דיונים עם הדרג המדיני".
אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, אמר בדיון: "עד לפני 10 ימים הבנו, כי אנו הולכים לאירוע דומה אולי בדומה לגבעת האולפנה שם הגענו לסוג של הסכמה, למרות שחלק מהתושבים התפנו תוך כדי מחאה וחלק מהם היו גורמים קיצוניים שנקטו באמצעי אלימות, כמו אירוע טרור, אך סה"כ האירוע ההוא עבר ברמת אלימות נמוכה והפרעה מינימלית לביטחון האיזור. יכול להיות שהערכתנו בסוג מסוים להסכמה כאן לא מתקיים. נידרש לפינוי שהוא פינוי בכוח. להבנתנו רמת האלימות לפני אירוע כזה, תוך כדי וגם אחרי - גם באירוע פינוי המאחז עצמו אך בעיקר באירועים ובפעילות של גורמי הימין הקיצוני - תגדל בהרבה. בחודש הרמדאן, כמו הצתת מסגד, הסבירות שהם יביאו להסלמה כוללת ויביאו לאירועי טרור, היא גבוהה יותר. אם זו אווירה ציבורית שלילית לגבי המאחז, אנו מעדיפים כי זה יתבצע אחרי הרמדאן. כמובן שאנו נבצע את כל מה שיוחלט".
העותרים: זו אינה מחמאה לצה"ל
נציג התושבים, עו"ד גרשון גונטובניק, דחה את החששות בדבר אלימות בפינוי: "תהא אשר תהא ההחלטה בכל אחת מהעתירות, התושבים לא אמורים לעורר התלהמות או הפרעות. תושבי מגרון, למרות שביהמ"ש דחה את הבקשה ואת המתווה, מוכנים לדבוק במתווה ומוכנים לעבור ולעשות את מה שגובש. מבחינה זו, העיכוב כפי שאנו רואים אותו לגבי ההכשרה של האתר הזה, הוא עיכוב לוגיסטי ואינו צריך לשמוט את הקרקע תחת מהלך זה. זה מהלך שחשוב לתושבים, בסופו של דבר, להתפנות לאתר הזמני עליו החליטה הממשלה. מבחינה זו אנו מצטרפים לבקשה שהגישה הפרקליטות לגבי הדחיה כדי לאפשר את ההשלמה. העבודה באתר זה נעשתה מאוד ברצינות. הושקעו הרבה מאוד כספים ואמצעים כדי להכשיר את המעבר הזמני למעבר התושבים. שוחחתי עם התושבים לפני הדיון, אין מקום בשום אופן לייחס לתושבים אלימות, תהא אשר תהא החלטת ביהמ"ש".
נציג העותרים, עו"ד מיכאל ספרד, התנגד לבקשה לארכה. לדבריו, "קשה לקבל את האותנטיות של בקשת המדינה. אם נקבל אותה, זה לא מחמיא לצה"ל. אני לא מוכן לצאת מהנחה כפי שניסה אלוף הפיקוד לומר כאן היום, שהייתה תזה אחת בלבד לגבי הפינוי: לא העלו על דעתם שתהיה התנגדות או יהיה אי-הסכמה. אני משוכנע כי באמתחתו של אלוף הפיקוד יש תוכניות מגירה תוכניות ברורות במקרה שהערכת המודיעין שיש התנגדות מסוימת". הוא הוסיף: "עם כל הכבוד, כאשר הממשלה מחליטה לקחת סיכון וללכת לאתר שקשה לעמוד בו בלו"ז, גם היא צריכה להיערך מה יקרה אם ייצאו בעוד שבועיים. יקחו האנשים לבתי מלון או ימצאו פתרון אחר".

תאריך:  22/07/2012   |   עודכן:  22/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה: מגרון יפונה בכוח אם יהיה צורך
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האלוף דפוק הוא רוצה בכח אלימות
לבנבי  |  22/07/12 19:14
2
אין ספק,
האלוף מחפש אלימות  |  22/07/12 21:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הארגנטיני בטוח שאם כבר השוואה, אז היא בינו לבין הפרעוש: "שנינו גאונים"
איתמר לוין
קובע שהנוהל במשרד הפנים, לפיו רק ידועים בציבור של אזרחים יכולים לקבל מעמד של תושב קבע, ולא ידועים בציבור של תושבי קבע - הוא מפלה, בלתי מידתי ובלתי חוקתי
זיו אברג'יל
פרסום ראשון: לוי מחפש חיזוק נוסף לחוד, החלוץ אמור להגיע בהשאלה
אלעזר לוין
העירייה תיתן לה בעוד חודשיים מבנה ראשון בן 600 מ"ר    גם אגף הגבייה יעבור לעיר    לא נמסר מתי ייבנו הבניינים החדשים
איתמר לוין
מעצרם של השניים, ששמותיהם נאסרו לפרסום, הוארך בשלושה ימים    חשודים בעבירות של מירמה, זיוף, דיווחים כוזבים לרשויות המס והלבנת הון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il