X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נוסעי התחבורה הציבורית בבירה משלמים כיום 6.60 ש"ח עבור נסיעה בת 90 דקות. אולם בקרוב, עם הנהגת שיטת התשלום בערך צבור, המחיר לנוסעים ללא כרטיס רב-קו עלול להגיע ל-26 ש"ח
▪  ▪  ▪
אוטובוס בירושלים. זמנית התשלום סביר

מגיעים לירושלים ואין לכם כרטיס חכם לנסיעה בתחבורה הציבורית? בקרוב תיאלצו לשלם באופן כפול, משולש ואולי אפילו מרובע על נסיעה באוטובוס.
מתשובת משרד התחבורה, כפי שנמסרה ל-News1, עולה כי שיפור באופן התשלום בכרטיס הרב-קו יעלה משמעותית את מחיר הנסיעה לנוסעים מזדמנים שאינם משתמשים ברב-קו או לסתם נוסע ששכח לשאת את הכרטיס.
ההבדל בין י-ם לגוש-דן
כיום נהוגה הבחנה בין ירושלים לגוש-דן. בעוד שבירושלים יכול נוסע לשלם במזומן ולקבל כרטיס מעבר/המשך ל-90 דקות, בגוש-דן הוא חייב לשלם באמצעות הרב-קו, אחרת יקבל כרטיס לנסיעה בודדת ללא אפשרות המשך. במצב דברים שכזה, עשוי נוסע להזדקק לשלושה-ארבעה אוטובוסים, ולשלם עבורם 26.40-19.80 שקלים, שעה שיכול היה לשלם רק 6.60 שקלים. יצוין, כי כדי לשלם באמצעות הרב-קו, נדרשים הנוסעים לטעון את הכרטיס בסכום של לפחות 30 שקלים.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסביר כי ההבדל בין הנהוג בגוש-דן לנהוג בירושלים נובע מכך שבגוש-דן מונהגת שיטת "הערך הצבור", לפיה יכול נוסע להטעין את כרטיס הרב-קו שברשותו בסכום מסוים ולשלם באמצעותו גם עבור כרטיס בודד, המכיל בתוכו כרטיס מעבר.
לדבריו, בירושלים, כמו גם בשאר חלקי הארץ מלבד גוש-דן, עדיין לא הונהגה שיטת "הערך הצבור", ולכן יש צורך בהנפקת כרטיסיות המעבר.
שיטה מועדפת
הדובר ציין כי שיטת "הערך הצבור" היא "השיטה המועדפת על-ידי משרד התחבורה כשיטה החסכונית, היעילה והזריזה מבין השתיים". לדבריו, השיטה הונהגה תחילה בגוש-דן בגלל מורכבותו של האזור הן מבחינת צפיפות התנועה והן מבחינת מספר מפעילי התחבורה הציבורית, ומתוך הבנה, בין השאר, כי השימוש בכרטיסיות הנייר צפוי ליצור עיכובים רבים בקליטת הנוסעים לאוטובוסים.
הוא הוסיף כי משרד התחבורה, בשיתוף בנק הדואר, פועל להקמתה של מסלקה מרכזית וכי "עם פתיחת המסלקה ניתן יהיה להרחיב את שיטת 'הערך הצבור' לשאר חלקי הארץ".

תאריך:  23/07/2012   |   עודכן:  23/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוסע מזדמן בירושלים יידרש לשלם יותר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מסחטה לשמה ל"ת
סחטן  |  23/07/12 22:01
2
החוק מתיר לבריונים לנהל רכבת
שייייקה  |  24/07/12 09:45
3
אפשר לקבל רב קו אצל הנהג
גילייי  |  24/07/12 12:04
4
למה אין מכונות הטענה ומידע
נמאס כבר   |  25/07/12 13:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
כשאתם אוכלים בחוץ, נסו לחלוק ארוחה עם חבר
מירב ארד
בני אייגר מונה לתפקיד סגן ממונה מע"מ ת"א 3
יפעת גדות
אל תוציאו את תינוקכם מבית היולדות לפני שתתקינו כסא בטיחות ברכב
אלעזר לוין
דירת 4 חדרים ברמת גן הושכרה ב-6,000 שקל לחודש    קוטג' בן 128 מ"ר בצור יגאל הושכר ב-5,300 שקל
עופר וולפסון
כ-12.5 אלף פוטרו ממקום עבודתם בחודש יוני, והצטרפו לכ-193 אלף דורשי עבודה    בממוצע ארצי, על כל משרה מתמודדים קרוב לתשעה מועמדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il