X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות שהתנגד למתן הארכה להשלמת הדוחות, מגן עליו וינשטיין בבג"ץ ואומר שיש לקבוע שהמבקר היוצא רשאי רק להשלים כתיבת דוחות ולא לבצע פעולות ביקורת; הגשת הדוח מחייבת את הסכמת המבקר המכהן
▪  ▪  ▪
וינשטיין. שינוי של 180 מעלות

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, משנה ב-180 מעלות את עמדתו בנוגע למתן ארכה למבקר המדינה היוצא להשלים דוחות וחוות דעת. לאחר שהתנגד לתיקון בחוק שיזם ח"כ אורי אריאל, הודיעה (יום ב', 23.7.12) הפרקליטות לבג"ץ שלדעת וינשטיין אין מקום לקבל את העתירה נגדו.
התיקון שאישרה הכנסת קובע, כי המבקר יוכל להשלים במשך שלושה חודשים דוחות וחוות דעת שטיוטות שלהם כבר נשלחו למבוקרים. הוא נועד בעיקר לאפשר למיכה לינדנשטראוס, שכהונתו הסתיימה בתחילת החודש, להשלים את הדוח בפרשת הרפז. העותר, עו"ד שלומי פרידמן, טוען בעתירתו שהתיקון מנוגד לחוק יסוד מבקר המדינה, הקוצב את כהונת המבקר לשבע שנים. בעתירתו מסתמך פרידמן בין היתר על חוות דעתם של וינשטיין ושל היועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון, אשר התנגדו לתיקון מאותו נימוק.
וינשטיין התנגד לתיקון גם משום שלדעתו אין לגזור גזירה שווה בין המבקר לבין שופטים, המקבלים את אותה ארכה. לדבריו, יש הבדל מהותי בין המבקר הפועל באמצעות משרדו לבין שופט הפועל בעצמו, ובכל מקרה - שופטים אינם רשאים לשמוע ראיות נוספות ולקיים דיונים נוספים, דבר שהתיקון מאפשר למבקר לעשות. עוד אמר וינשטיין, כי העובדה שבראש מוסד מבקר המדינה יעמדו למעשה שני אנשים - היוצא והנכנס - עלולה לגרום לקשיים בתפקודו של המשרד.
לאחר שינון הגן על התיקון בפני בג"ץ בשם הכנסת, תוך שהוא משנה את עמדתו, עושה זאת כעת גם וינשטיין. סגנית מנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות, דנה בריקסמן, אומרת בתשובה בשמו של המבקר, כי ניתן לפרש את התיקון כך שלא יסתור את חוק היסוד. לדברי בריקסמן, אכן תיתכן פרשנות ולפיה המבקר היוצא ממשיך להחזיק במלוא הסמכויות הדרושות לו כדי להשלים את הדוחות - ובמקרה כזה נוצרת הבעייתיות עליה הצביע וינשטיין.
ואולם, אומרת בריקסמן, ניתן לפרש את התיקון גם ככזה בו כל הסמכויות - כולל לגבי הדוח שאותו משלים המבקר היוצא - נמצאות בידי המבקר הנכנס. "המבקר היוצא רשאי להשלים את כתיבת הדוח אך אין הוא מוסמך להפעיל כל סמכות ביקורת או בדיקה, אין הוא מוסמך לקבוע סדרי עדיפויות לעובדי משרד מבקר המדינה ואין הוא רשאי לפעול ללא הסכמת המבקר המכהן". עוד אומרת בריקסמן, כי לפי פרשנות זו - נדרש המבקר היוצא לקבל את הסמכת המבקר הנכנס לכל הפעולות שהוא עושה להשלמת הדוח וכן להגשתו. לבסוף היא אומרת, כי יש לקבוע שהשימוש בתיקון ייעשה רק במשורה ובמקרים חריגים. "פרשנות זו מאפשרת, ולו גם בדוחק, את קיומם של התיקון לחוק ואת חוק היסוד זה לצד זה", טוענת בריקסמן.
בסיום תגובתה אומרת בריקסמן, כי אם בג"ץ יחליט שיש מקום לדון בשאלה החוקתית העולה מן העתירה - דהיינו: "שאלת עליונותו של חוק יסוד משטרי לא משורין וללא פיסקת הגבלה על פני דבר חקיקה רגיל הבא לשנות ממנו או לבטלו" - מבקשת הפרקליטות להעניק לה לפחות חודשיים למתן תגובתה.

תאריך:  23/07/2012   |   עודכן:  23/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וינשטיין: פירוש צר להארכת כהונת המבקר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בקשת ה'חדשיים' = קומבינה !
לשכל הישר  |  23/07/12 18:56
2
אנא - חישפו 'פרשת בועז ענר'
ללוין ולעורך  |  23/07/12 19:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מגזין החדשות הרגמני דיווח כי קרן המטבע מסרה לאיחוד האירופי כי לא תספק כספים נוספים למדינה החבוטה כלכלית    המשמעות: יוון עלולה להידרדר לחדלות פירעון עד הסתיו
עידן יוסף
נציגי שס והליכוד בוועדת המשנה לביקורת המדינה התנגדו לפרסום החלק החסוי בדוח מבקר המדינה על הר הבית    יו"ר הוועדה: "החלטה פוליטית שהיא חרפה"
אופיר גולן
השניים יתמודדו ראש בראש בשני משחים בלונדון. מי ייגע קודם בקיר?
יפעת גדות
שקדים לא תורמים לעלייה משמעותית במשקל ומצד שני מספקים לנו חומרים מזינים חשובים ביותר    אל תוותרו עליהם גם אם אתם נלחמים בקילוגרמים עודפים
אלעזר לוין
דיירי מגדל האופרה בת"א יוכלו להחליף את חברת הניהול של אדרי-אל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il