X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היועץ המשפטי של הכנסת קבע כי אין בהתבטאויות של ארבעת חברי הכנסת מקדימה עילה מספקת שתאפשר לכפות עליהם פרישה מן הסיעה "גם אם הניסיון לא צלח, אין בזה די כדי להביא לפרישה" "אם ימשיכו להתבטא נגד הסיעה - תהווה עוצמת הראיות עילה מספקת"
▪  ▪  ▪
לא מרדו באופן רשמי [צילום: פלאש 90]

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, קבע כי אין לפי שעה עילה לכפות על ארבעת חברי הכנסת ממפלגת קדימה אשר הביעו רצון להתפלג מן המפלגה לפרוש ממנה בפועל.
"התפלגות היא דבר לגיטימי על-פי החוק ואין בה כדי להביא לפרישה. גם אם הניסיון לא צלח, אין בזה די כדי להביא לפרישה", אמר ינון בדיון שמקיימת ועדת הכנסת על-פי בקשת יו"ר קדימה, ח"כ שאול מופז. אתמול פנה מופז אל יו"ר הוועדה, ח"כ יריב לוין, וביקש ממנו לכפות על ארבעת חברי הכנסת - עתניאל שנלר, אריה ביבי, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ואבי דואן - לפרוש ממפלגת קדימה לאחר שהביעו רצונם לעשות זאת.
לדברי ינון, בשלב זה לא מתקיימים המבחנים להכריז על הארבעה כעל פורשים. "אולם אם ימשיכו להתבטא נגד הסיעה, הם ימצאו עצמם שוב בדיון כמו זה ועוצמת הראיות תהווה עילה כדי להכריז עליהם כפורשים", אמר. עוד הוסיף, כי אם הארבעה מעוניינים להמשיך לפעול כחלק מהסיעה עליהם לנהוג ככלל בהתאם למשמעת הסיעתית החלה על כל חברי הסיעה.
את הדיון, שמתקיים בנוכחות ארבעת חברי הכנסת שגורלם הפוליטי עומד על הפרק, פתח יו"ר ועדת הכנסת ח"כ לוין ואמר כי מדובר בדיון "שיפוטי באופיו".
לדברי ח"כ ביבי, ישיבת ועדת הכנסת המבקשת לכפות עליו ועל חבריו פרישה מהמפלגה היא מיותרת מאחר שלא נעשה כל מעשה בפועל. "ההתכנסות הזאת מיותרת. הייתה כאן כוונה להתפלג, אבל לא ראינו מעשה, וכל הישיבה הזאת מיותרת", אמר.
את יו"ר קדימה מייצג בדיון ח"כ מאיר שטרית. במהלך הדיון הודה שטרית כי חשב בעצמו על פרישה ממפלגת קדימה במסגרת שביעיית חברי כנסת. "כששאול מופז נכנס לממשלה ניסיתי לגייס שביעייה של חברי כנסת ולהתפלג. לא הצלחתי לגייס אותם. עברו לי בראש כל מיני רעיונות, כולל לעזוב את הכנסת בכלל", אמר.
ח"כ ישראל חסון (קדימה) אמר בדיון כי יש שני גורמים שיודעים את האמת: הצד ששידל והצד שהשתדל. "הצד ששידל - קרי לשכת ראש הממשלה - נושא באחריות לא פחותה לפי כל דין וחבל שאינו נוכח כאן. הניסיון לעשות צקצוק משפטי לדיון הזה יוביל לקביעת נורמה נמוכה מאוד ולצערי הקואליציה תנצח כאן בהצבעה מבחינה פוליטית. אני חלוק על חבריי שהתכוונו לפרוש לליכוד והאנשים שכביכול מגנים עליהם כאן עושים בהם שימוש פוליטי ציני", אמר.
ח"כ ישראל חסון פנה לנוכחים בוועדה ואמר כי "אם יש לכם גרם של אחריות אל תתנו לזה יד". עוד פנה לארבעת הפורשים וביקש מהם לקחת אחריות על מעשיהם ולעמוד מאחוריהם ולא ל"תת יד לביביזם ולאלקיניזם", כלשונו.

תאריך:  24/07/2012   |   עודכן:  24/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אריה ביבי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל חסון  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר שטרית  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  עתניאל שנלר  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שאול מופז  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין עילה לכפות הפרישה מקדימה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל ח"כ בקדימה ניהל מו"מ לפילוג
דודי30  |  24/07/12 12:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק-אוגנוב
ד"ר גל איפרגן מונה למנהל המחלקה לנוירולוגיה    ד"ר כרמי ברטל מונה למנהל חדר מיון    פרופ' דבורה ליברמן מונתה למנהלת המחלקה לגריאטריה    ד"ר ג'ילברט סבג מונה למנהל המחלקה כירורגית ב'    ד"ר אלכס ברזובסקי מונה למנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית
איציק וולף
צבא סוריה החופשית הודיע כי ידוע לו היכן נמצאים מאגרי הנשק הכימי וכי משטר אסד העביר חלק גדול מאותם מאגרים לשדות תעופה סמוך לגבולות המדינה
מירב ארד
פרופ' יובל שני, מומחה למשפט בינלאומי וחוקר בעל שם עולמי, יחליף את פרופ' ברק מדינה, דקאן הפקולטה הנוכחי
יפעת גדות
צוות מדענים ייענה לאתגר וינסה לזהות גנים הקשורים לתוחלת חיים ארוכה    המתמודדים יקבלו 30 יום כדי לפענח את קוד הדנ"א של מאה איש בני 100 בעלות שאינה עולה על 1,000 דולר לגנום
אלעזר לוין
ההלוואה תממן 48% מהשקעתו של אליהו ברכישת השליטה בחברת מגדל
רשימות נוספות
מופז מגרש את המורדים  /  איציק וולף
אדרי ואבסדזה: לא נפרוש מקדימה  /  איציק וולף
מפלגת קדימה בדרך לפילוג  /  עידן יוסף
ממשלת אחדות דיר אל-אסד  /  אפרים הלפרין
מפלגת מרכז - עם הלשון בחוץ  /  אברהם פכטר
מעיתונות ברווזים לפוליטיקת ברווזים  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il