X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכספים אישרה במסגרת הצעת חוק את יעד הגירעון החדש של הממשלה לשנת 2013, שיעמוד מעתה על 3% במקום 2.5% שר האוצר: "למרות העלאת יעד - תקציב 2013 יכלול גם קיצוצים וגם העלאת מיסים"
▪  ▪  ▪
שטייניץ. זמנים קשים [צילום: פלאש 90]

ועדת הכספים אישרה (יום ג', 24.7.12) את יעד הגירעון החדש לשנת 2013, שיעמוד מעתה על 3% במקום 2.5%. הצעת החוק לשינוי מתווה הגירעון אושרה במסגרת הצעת חוק, לקריאה שנייה ושלישית, ותועבר כעת להצבעה במליאת הכנסת.
שר האוצר יובל שטייניץ אמר בדיון בוועדה כי למרות העלאת יעד הגירעון, תיאלץ הממשלה לקצץ בתקציב 2013 ולהעלות מיסים.
"העולם במשבר נורא שטרם הסתיים. עתה מתחילים לדבר על דירוג האשראי של גרמניה, המדינה היחידה שנותרה יציבה", אמר שטייניץ. "אם בארזים נפלה שלהבת ויש אזהרת דירוג אשראי לגרמניה זה צריך להדליק נורות אדומות. באירופה המצב גרוע מאוד, בארה"ב סביר מינוס ואפילו במדינות הבריקס - ברזיל, הודו, סין ורוסיה - נרשמת האטה. התקווה הגדולה שהודו-סין יצעידו קדימה את העולם הולכת ומתבדה. זה משפיע על כלכלת ישראל כאשר במקביל יש גם ירידה בהכנסות המדינה ממיסים".
שטייניץ הוסיף כי יעד הגירעון שקבעה הממשלה לפני ארבע שנים איננו ריאלי היום. "אין גורם מקצועי אחד שחושב שאפשר להישאר ביעד הלא ריאלי של 1.5% וגם לא הגירעון התוצאתי, מבלי לעשות דבר של 4% ומעלה. קבענו יעד חדש - 3% - שהוא יומרני ולא יהיה קל לעמוד בו, עם ירידה הדרגתית עד ל-2% ב-2016 ו-1.5% ב-2019. ההפרש בין 1.5% ל-3% מתבטא ב-15 מיליארד שקל. הגענו ל-3% לאחר התייעצות עם גורמים בינלאומיים כגון ה-OECD. החשוב ביותר שיחס החוב-תוצר ימשיך לרדת עד יחס של 60% ב-2020. אם נעמוד ביעד גירעון של 3% יחס החוב-תוצר לא יעלה. גם אם היינו קובעים יעד של 2.5% אזי היינו צריכים לגבות עוד מיסים בהיקף של 5 מיליארד שקל".
"מעמד הביניים סובל"
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הביע תמיכה בשינוי היעד וציין כי "הכלכלה הישראלית חזקה אבל מעמד הביניים סובל ויש בעיות חברתיות קשות. היציבות הכלכלית חשובה אבל היציבות החברתית חשובה לא פחות".
עוד אמר גפני כי "יש בעיה קשה בהתנהלות הכלכלית של מדינת ישראל. הכלכלה חזקה אך אינה מחלחלת לאזרחים. אני לא בטוח שעמדת הנגיד שיש לקבוע 2.5% יעד גירעון נכונה אך אני מכבד אותו. אני מזהיר לפני תקציב 2013: יציבות חברתית חשובה לא פחות מהכלכלית. אסור לחזור על השגיאות שהובילו למשבר החברתי". לדברי גפני, "זאת מדיניותה המסורתית של הוועדה בראשותי, שבמקום להטיל עוד מיסים וגזירות על האזרחים, ניתן להעלות את יעד הגירעון בצורה מדודה".
ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה), מתח ביקורת רבה על שינוי יעד הגירעון וטען ש"בניגוד לדעה הרווחת, הכלכלה לא כל-כך חזקה ומוצלחת ומסתמנת מגמת ירידה. קל לנפח הוצאות את האוצר על-מנת לשנות יעדים כלכליים. הגירעון מחוסר שליטה של הממשלה בהוצאותיה".

תאריך:  24/07/2012   |   עודכן:  24/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שטייניץ: "העולם במשבר נורא שטרם הסתיים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שוכן ביבים מאוס-שמקומו בכלא
אליפז  |  24/07/12 16:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה המינוי פה-אחד    המבקר שפירא, שהופיע בפעם הראשונה בפני ועדת הכספים, מסר כי בחר במרזל, הודות ליתרונות כאיש ניהול במקביל להיותו איש ביקורת ותיק
איציק וולף
היועץ המשפטי של הכנסת קבע כי אין בהתבטאויות של ארבעת חברי הכנסת מקדימה עילה מספקת שתאפשר לכפות עליהם פרישה מן הסיעה    "גם אם הניסיון לא צלח, אין בזה די כדי להביא לפרישה"    "אם ימשיכו להתבטא נגד הסיעה - תהווה עוצמת הראיות עילה מספקת"
גלית יצחק-אוגנוב
ד"ר גל איפרגן מונה למנהל המחלקה לנוירולוגיה    ד"ר כרמי ברטל מונה למנהל חדר מיון    פרופ' דבורה ליברמן מונתה למנהלת המחלקה לגריאטריה    ד"ר ג'ילברט סבג מונה למנהל המחלקה כירורגית ב'    ד"ר אלכס ברזובסקי מונה למנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית
איציק וולף
צבא סוריה החופשית הודיע כי ידוע לו היכן נמצאים מאגרי הנשק הכימי וכי משטר אסד העביר חלק גדול מאותם מאגרים לשדות תעופה סמוך לגבולות המדינה
מירב ארד
פרופ' יובל שני, מומחה למשפט בינלאומי וחוקר בעל שם עולמי, יחליף את פרופ' ברק מדינה, דקאן הפקולטה הנוכחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il