X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החשיפה לדיור עלתה ב-9% ל-215 מיליארד שקל ברוטו סך המאזן של התאגידים הבנקאיים בישראל גדל במהלך השנה שעברה בכ-11 מיליארד שקל "סיכון ריכוזיות הלווים בתיק האשראי הבנקאי ממשיך להוות גורם בעייתי"
▪  ▪  ▪
דוד זקן, המפקח על הבנקים [צילום: פלאש 90]

"סביבת הפעילות של המערכת הבנקאית בשנת 2011 התאפיינה בהתגברות הסיכונים. בפני הבנקים בישראל ובעולם ניצבים אתגרים משמעותיים, וסיכונים לא מבוטלים ממשיכים להעיב על הסביבה המקומית והגלובלית ומשפיעים על התוצאות העסקיות של הבנקים", כך כתב (יום ד', 25.7.12) המפקח על הבנקים, דוד זקן, במכתב הנלווה לסקירה השנתית של מערכת הבנקאות לשנת 2011.
עוד כותב זקן, כי "סיכון ריכוזיות הלווים בתיק האשראי הבנקאי ממשיך להיות מוקד סיכון שלהתממשותו עלולה להיות השפעה משמעותית על הונם של התאגידים הבנקאיים".
לפי הדוח, סך המאזן של התאגידים הבנקאיים בישראל גדל במהלך השנה שעברה בכ-11 מיליארד שקל והסתכם בכ-1.23 טריליון שקלים - גידול של 10%. עיקר העלייה במאזן נבע מגידול חד של יתרת המזומנים והפקדונות בבנקים (כ-35% שהם 37 מיליארד שקל), גידול של סך האשראי לציבור נטו (כ-7% שהם כ-52 מיליארד שקל) ופיחות השקל ביחס לדולר.
עוד עולה מהדוח, כי בשנת 2011 גדלה יתרת סיכון האשראי של חמש הקבוצות הבנקאיות הגדולות ב-3% והיא הסתכמה ב-1.2 טריליון שקל ברוטו. הגידול מקורו בהתחרבות יתרת הסיכון של אנשים פרטיים (בפרט באשראי לדיור) ובהיחלשות השקל. במקביל, פחתה משמעותית יתרת סיכון האשראי בגין לווים שעיקר פעילותם בחו"ל. יתרת סיכון האשראי הבנקאי העסקי גדלה השנה בקצב של 2%, בעקבות גידול האשראי לענף הבינוי והנדל"ן ולענף המסחר וירידה באשראי לענף השירותים הפיננסיים. בדוח נכתב כי על-רקע הירידות בשוקי ההון וההאטה בפעילות המקומית במחצית השנייה של 2011, גדל סיכון החברות במשק, וכושר ההחזר שלהן נפגע.
מקור לפריצת משבר
חשיפת הבנקים לבינוי ונדל"ן מהווה 32% מתיק האשראי העסקי של הבנקים. בעשור האחרון שיעור הפסדי האשראי בענף זה עמד על 1.2% לעומת 0.9% בשאר הענפים. בסוף 2011 סיכון האשראי לתחום הבינוי והנדל"ן היווה 16.6% מסך סיכון האשראי הבנקאי. בנק ישראל מזהיר כי רמת הסיכון של חברות הפועלות בתחום היא גבוהה בהשוואה ליתר החברות במגזר העסקי. עוד מציינים כי בשנים האחרונות חברות נדל"ן ניצלו את הנגישות לשוק ההון והגדילו את רמות המינוף בהן הן פועלות. לדברי בנק ישראל, הניסיון בעולם מלמד כי משברים במערכת הבנקאות מתפתחים פעמים רבות כתוצאה של חשיפת התאגידים הבנקאיים לענף הנדל"ן ולאשראי לדיור.
היקף החשיפה המאזנית של חמשת הבנקים הגדולים למדינות זרות הסתכם בדצמבר 2011 ב-139 מיליארד שקל, שהם 12% מסך הנכסים. כשליש מחשיפה זו מקורו בחשיפה למוסדות פיננסיים זרים, שהיקפה כ-50 מיליארד שקל. סיכון זה נמצא במגמת עלייה עקב משבר החובות באירופה. עם זאת, השנה נמשכה מגמת צמצום החשיפה ללווים שעיקר פעילותם בחו"ל, מגמה שהחלה ב-2008, וחלקם של לווים אלו ביתרת סיכון האשראי ירד מ-18% בסוף שנת 2008 ל-12% בסוף 2011.
תאריך:  25/07/2012   |   עודכן:  25/07/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
חשיפת הבנקים לנדל"ן: כשליש מתיק האשראי הבנקאי
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
החובות לבנקים יקטנו ב-328 מיליון שקל - תזרים המזומנים יגדל ב-386 מיליון שקל    יצחק תשובה יוכל למשוך דיבידנד ולהעבירו לחשבון הבנק שלו בישראל    העסקות - המותנות באישורים סופיים - משפרות את מצבו של תשובה
רועי גלדסטון
עונת 2012/13 תשוחק ללא פיינל פור, האחרונה בבית התחתון תנשור ללאומית
אלעזר לוין
סופית: יבנו קריית שידור במתחם שערי צדק ירושלים ומתקני שידור בלוד    ימכרו את המגרשים ברוממה ובקרייה    האוצר יממן ב-730 מיליון שקל, רובם המכריע בהלוואה    לראשונה בהיסטוריה: מליאת רשות השידור התכנסה בבניין עיריית לוד
איתמר לוין
"אחריותו הראשונה של בית המשפט היא כלפי הציבור, ובית משפט זה קבע לא אחת שאת הסמכות לסטות מעונש הפסילה המינימלי יש להפעיל במשורה, במקרים חריגים מאוד"
אלעזר לוין
קבוצת רוכשים קנתה מאלקטרה ופאנגאיה 81% ממגדל בן 39 קומות, 164 דירות, שיבנה בפארק צמרת בת"א    ישלמו 155 מיליון שקל בעד הדירות ועוד 46 מיליון שקל דמי ניהול    דירות בזול - 1.5 מיליון שקל ליחידה    אלקטרה ופאנגאיה ירוויחו יחד 52 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il