X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד האוצר יחתום עם ממשלת סין על הרחבת ההסכם ב-400 מיליון דולר באמצעות הפרוטוקולים הפיננסיים כל עסקת אשראי יכולה להפוך לעסקת מזומן עבור היצואן
▪  ▪  ▪
בייג'ינג. סיוע למימון עסקות יצוא רבות לסין [צילום: CobbleCC]

החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, תחתום עם משרד האוצר הסיני על הרחבת היקף הפרוטוקול הפיננסי ב-400 מיליון דולר. כך נמסר (יום ד', 25.7.12) ממשרד האוצר. הפרוטוקול אמור להגביר את הייצוא הישראלי לסין, כפי שסוכם בין שר האוצר שטייניץ לשר האוצר הסיני בעת ביקוריו בסין במאי 2010 ובפברואר 2012.
כחלק מהמהלך אישרה הבוקר ועדת הכספים של הכנסת הרחבה של ערבויות המדינה לחברת אשרא - החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ בע"מ (חברה בבעלות ממשלתית מלאה) - בהיקף של 400 מיליון דולר. הרחבת הערבויות אושרה לטובת הפרוטוקול הפיננסי, שכן העסקות הממומנות במסגרת הפרוטוקולים הפיננסיים מאושרות ומבוטחות באמצעות חברת אשרא.
בשלוש השנים האחרונות נחתמו שני פרוטוקולים פיננסיים עם ממשלת סין בהיקף של 700 מיליון דולר. הרחבת היקף הפרוטוקול הצפויה להיחתם מחר תגדיל סכום זה ל-1.1 מיליארד דולר. הפרוטוקולים הפיננסיים הם הסכמים בין מדינת ישראל לממשלת סין בדבר הקמת קו אשראי מיוחד למימון מסחר והשקעה ישראלית בסין בתנאי מימון שהוסכמו מראש בין המדינות. באמצעות הפרוטוקולים הפיננסיים כל עסקת אשראי יכולה להפוך לעסקת מזומן עבור היצואן. כך היצואן יכול לקבל תשלום באופן מיידי עם החתימה על העסקה בעוד הקונה יכול לשלם בפריסה ארוכת זמן. במסגרת הפרוטוקולים יצאו אל הפועל מעל 200 עסקות, מרביתן בתחום המכשור הרפואי ובתחום התקשורת. לאור הצלחת פעילות הייצוא במסגרת הפרוטוקולים, ובעקבות ניצול כמעט מלא של מסגרת הפרוטוקול הנוכחי, משרדי האוצר הישראלי והסיני הסכימו על הרחבת היקף ההסכם.
"מימון עסקות שלא היו יוצאות אל הפועל"
שר האוצר, יובל שטייניץ, ציין כי "ממשלת ישראל פועלת במספר מישורים לחיזוק קשרי המסחר בין ישראל לסין, ובכללם החתימה על הפרוטוקולים הפיננסיים. הרחבת היקף ההסכם תסייע במימון עסקות יצוא רבות מישראל לסין. לאור אי-היציבות השוררת בשווקים העולמיים ובפרט באירופה, מתחדד הצורך בהסטת הייצוא הישראלי למשקים מתפתחים וחדשים ברחבי העולם, תוך התמקדות במזרח ובדגש על סין, המהווה מעצמה כלכלית".
החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, מסרה כי "הפרוטוקולים הפיננסיים עם סין מאפשרים מימון עסקות ייצוא אשר לא היו יוצאות אל הפועל לולא ההסכמים. יצואנים ישראלים רבים הביעו בפנינו הערכתם ושביעות רצונם מהפרוטוקולים הפיננסיים ותרומתם לקיום עסקים מוצלחים בסין. אנחנו ממשיכים בקידום היחסים הכלכליים עם סין ויעדי ייצוא מרכזיים אחרים והתאמת התשתית המימונית הנדרשת לטובת פעילות הייצוא הישראלית החשובה לצמיחת המשק כולו".

תאריך:  25/07/2012   |   עודכן:  25/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל וסין ירחיבו הסכם הפרוטוקול הפיננסי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הוולבס רוקחים טרייד משולש בכדי להביאו. פריג'יוני חתם סופית בניקס
עידן יוסף
פרשיית המגיש האורח הגיעה לכנסת    השר ארדן הבהיר כי הממשלה כלל אינה מתערבת, וכי יש כללים כתובים, ועדות ומנהלים הקובעים את סדר היום בקול ישראל
עופר וולפסון
יחימוביץ': "קיצוץ רוחבי של מיליארד שקל פירושו להוריד על הברכיים את מעמד הביניים שיידרש לממן מכיסו את כל רכיבי חייו"    חנין: "נתניהו הוכיח שוב שלא למד דבר מהמחאה"    נתונים על הנחות במס החברות ב-2010-2009 מגלים: נגרעו מקופת המדינה כ-1.7 מיליארד שקל
זיו אברג'יל
שביעות רצון בב"ש. לוי יחתים אחד משני הנבחנים: אוסיאקו או קשצ'לאן
רועי גלדסטון
שיבק חתך את הגארד, שלא ייצא לטורניר ההכנה באוסטריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il