X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדה בראשות יוסי קוצ'יק המליצה על שורה של שינויים, ובהם הפחתת מספר משרות האמון וחיזוק הדרגים המקצועיים ח"כ אריאל דורש לקבל תוך שבועיים לוח זמנים ליישום ההמלצות
▪  ▪  ▪
קוצ'יק. הכלים הנוכחיים דלים [צילום: בוצ´צ´ו]

משרד ראש הממשלה נמנע מלקבוע תאריך יעד לעבודת הצוות ליישום דוח ועדת קוצ'יק בנוגע למבנה המשרד ולאיוש משרות אמון בו. כך התברר (יום ד', 25.7.12) בישיבת ועדת הכנסת לביקורת המדינה.
הוועדה דנה ביישום דוח מבקר המדינה, אשר מתח ביקורת על ריבוי משרות האמון במשרד ראש הממשלה. יו"ר הוועדה, ח"כ אורי אריאל, דרש ממשרד ראש הממשלה לקבל בתוך שבועיים לוח זמנים מוגדר ליישום המלצות הוועדה בראשות מי שהיה מנכ"ל המשרד, יוסי קוצ'יק. "דוח המבקר אינו קל, וממנו עולה כי אין הקפדה על הנהלים. לראש הממשלה זו כבר כהונתו השנייה וחזקה עליו שהוא יודע כיצד צריך להקפיד. לא ייתכן שבמשרד הראשון במעלה יהיו מינויים לא-חוקיים", אמר אריאל.
להקים מטה כלכלי-חברתי חזק
בין המלצות הוועדה:
  • להקים מטה כלכלי-חברתי בראשותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, למנות משנה למנכ"ל שיהיה אחראי על פרויקטים לאומיים ולבנות מחדש את האגפים המקצועיים במשרד.
  • ראשי האגפים במשרד ראש הממשלה לא יהיו משרות אמון של ראש הממשלה, אלא משרות אמון של המנכ"ל וידורגו כסמנכ"לים.
  • היקף הצוותים המקצועיים באגפים יוגדל באמצעות המרת משרות אמון במשרות קבועות.
  • המועצה הלאומית לכלכלה תכין מדי שנה תוכנית אסטרטגית רב-שנתית אשר יעדיה יוטמעו ויתוקצבו בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה.
  • להפחית את מספר משרות האמון במשרד ראש הממשלה מ-56 ל-25, כאשר התקנים שיתפנו יופנו לאגפים המקצועיים במשרד.
  • ראש הממשלה יוכל למנות את הבכירים הבאים בפטור ממכרז אך באישור הוועדה לבחינת מינויים בכירים: ראש הלשכה, מזכיר הממשלה, מנכ"ל המשרד, ראש מערך ההסברה והתקשורת, ראש המטה לביטחון לאומי וראש המועצה הלאומית לכלכלה. הוועדה ממליצה על תנאי סף למינויים אלו.
  • ראש הממשלה יוכל למנות את משרות האמון הבאות: דובר ראש הממשלה, יועץ לקשר עם הכנסת, יועץ אירועים וסיורים, יועץ לתכתובת עברית, יועץ לנושאים מדיניים, יועץ פוליטי, יועץ תקשורת ועוד חמש משרות אמון.
  • יוגבר השימוש בעובדי מדינה לצורך איוש משרות אמון.
  • בכירי המשרד יחויבו להישאר בתפקידיהם לפחות 45 יום מכניסת הממשלה החדשה או עד שראש הממשלה החדש ישחרר אותם, וזאת כדי לאפשר חפיפה מסודרת.
הנציבות עצרה מינויי אמון
נציג המבקר, יובל חיו, העיר בדיון, כי התופעה קיימת לא רק במשרד ראש הממשלה. סמנכ"ל משרד רה"מ למינהל, רן ישי, דיווח, כי צוות היישום התכנס כבר מספר פעמים, ובינתיים בוטלו שמונה משרות אמון.
לדברי קוצ'יק, "אין דינו של משרד ראש הממשלה כמשרד אחר, כי הוא מטפל במגוון תחומים ואחריות-על, ייצוג ובטחון המדינה, וזאת מלבד ההנהגה הפוליטית. אחריותו רחבה כאוקיינוס ולכן יש אינטרס ציבורי למסור לו כלים ניהוליים ראויים. הכלים העומדים לראש הממשלה לקבלת החלטות הם דלים".
דרור שטרום, חבר הוועדה ולשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, הוסיף: "ניכרת היחלשות של המשרדים הביצועיים מול משרדי האוצר והמשפטים. מחיר הטעות של רה"מ הולך ומאמיר ולכן חובה לחזק את הייעוץ שלו. יש לקחת בחשבון את הגדילה המטאורית של מחלוקות בינמשרדיות וההכרח של ראש הממשלה להכריע ביניהם. בכל משבר חריף, מי שמנהל אותו איננו השר המקצועי אלא רה"מ, וחייבים ליצור עבורו מוקדי ידע".
נציב שירות המדינה, משה דיין, אמר: "ועדת קוצ'יק עשתה עבודה טובה מאוד. אנו לומדים את הדוח ובינתיים הוצאנו צו-ביניים למשרד ראש הממשלה, שלא לקלוט עובדים חדשים למשרות אמון ללא אישור מוקדם מהנציבות".

תאריך:  25/07/2012   |   עודכן:  25/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד רה"מ לא קבע לו"ז לרפורמה במבנהו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בדיחת השנה
מכיר את המאטריה  |  26/07/12 02:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו אברג'יל
מקורב לגאידמק: "הוא בעד המיזם". גל יוסף הבטיח כי יחזיר את החוב לקבוצה
מירב ארד
לרשות מערך הכבאות תעמוד הקצאה של למעלה ממיליארד שקלים, בתקופה של חמש שנים    הטיפול באירוע חומרים מסוכנים יועבר לאחריות מערך הכבאות    במקרה של אירוע טרור לא יידרש תשלום מהאזרח
יפעת גדות
לאחר שחברת טבע הודיעה על הפסקת הייצור של התכשיר שלה, משרד הבריאות נערך יחד עם קופות החולים להחלפת הדיגוקסין של טבע לדיגוקסין אחר    נבחנו האופציות השונות ולסיכום הוחלט על חיפוש מהיר של אלטרנטיבה תרופתית באחת הארצות המתקדמות בייצור תרופות
עופר וולפסון
ראש הממשלה ושר האוצר הודפים את הביקורת על ההחלטות הצפויות בדבר קיצוצי תקציב והעלאות מיסים, האמורות להתקבל בממשלה בשבוע הבא: "אין ארוחות חינם. חייבים לאזן בין ההוצאות להכנסות"    הבטיחו לא לפגוע בתקציבי החינוך והרווחה
מירב ארד
המלון צפוי לכלול 62 סוויטות ברמה בינונית    מלונות נוספים שיזכו לסיוע יוקמו בבית שאן ובמושבה הגרמנית בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il