X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
'המשמר החברתי בכנסת' מסכם את מושב הקיץ עם מדד "הח"כ החברתי" דב חנין הוא החברתי ביותר ומשולם נהרי משס מקבל את אות הקלון בתור הח"כ האנטי-חברתי מכולם חוקים חברתיים רבים לא עוברים את ועדת השרים לחקיקה, אך לא ברור מדוע, כי דיוניה תמיד חסויים
▪  ▪  ▪
רק 12 ח"כים בממוצע בהצבעה בעלת קונוטציה חברתית [צילום: פלאש 90]

עם נעילת מושב הקיץ של הכנסת אתמול (25.7.12) מסכמים חברי תנועת "המשמר החברתי" את התנהלותם החברתית או הבלתי חברתית של נבחרי הציבור. מאז מושב החורף, עם הצטרפותה של קדימה לקואליציה, פינו מספר ח"כים מקדימה את מקומם בעשירייה הפותחת לטובת יותר חברי כנסת ממפלגת העבודה.
חמשת הח"כים החברתיים ביותר לפי סדר דירוגם הם: דב חנין (חד"ש), אילן גילאון (מרצ), ניצן הורוביץ (מרצ), איתן כבל (העבודה), וראלב מג'אדלה (עבודה). חמשת הח"כים שקיבלו את הציון הנמוך ביותר ב"מדד החברתי" הם: משולם נהרי (שס), איוב קרא (ליכוד), עוזי לנדאו (ישראל ביתנו), לאה נס (ליכוד) וציפי חוטובלי (ליכוד).
המדד נקבע בהסתמך על סקירת כל החוקים, שלהם נגיעה והשפעה חברתית, עליהם הצביעו חברי הכנסת במושב הקיץ האחרון - כ-78 חוקים. מבין הנושאים שנבחרו להיבדק היו זכויות חברתיות, כלכלה הוגנת, שוויון אזרחי וחוקים המגבירים את השקיפות והאחריות השלטונית. חברי הכנסת אף נבחנו על נוכחותם בוועדות הכנסת בדיונים חברתיים.
אחד הממצאים הבולטים היה העדרם המתמשך של חברי כנסת מהצבעות על חוקים חברתיים. על כל הצעת חוק חברתית התייצבו להצביע בממוצע רק 12 ח"כים. לצד הנתון המאכזב הזה מתנחמים ב"משמר החברתי" בשלושה חברי כנסת שזכו להיכנס למדד "הח"כ האמיץ", על כך שגילו עמוד שידרה והצביעו באופן חברתי, בניגוד למשמעת הקואליציונית והם: נינו אבסדזה, שלמה מולה ואכרם חסון - שלושתם ממפלגת קדימה.
בפילוח מפלגתי, הח"כים המצטיינים בכל מפלגה הם: שלמה מולה מקדימה, כרמל שאמה-הכהן מהליכוד, ליה שמטוב מישראל ביתנו, אברהם מיכאלי משס, איתן כבל מהעבודה, שכיב שנאן מהעצמאות, מנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה, אורי אורבך מהבית היהודי, אילן גילאון ממרצ, דב חנין מחד"ש, אריה אלדד מהאיחוד הלאומי, חנין זועבי מבל"ד ואיברהים צרצור מרע"מ-תע"ל.
חוקים חברתיים רבים נופלים בוועדת השרים לחקיקה
ההיבט המדאיג ביותר שנחשף לעיני משקיפי המשמר החברתי במושב הקיץ היה חולשת הכנסת, אל מול כוחה הבלתי מעורער של הממשלה. בועז רקוץ', מנכ"ל המשמר החברתי, מציין כי "פעם אחר פעם אנחנו מבחינים בהצעות חוק נהדרות שהציבור ממש צמא להן, אך הן נופלות כבר בשלבים הראשוניים ביותר ע"י הממשלה בוועדת השרים לחקיקה". לאנשי המשמר החברתי ביקורת קשה על התנהלותה של אותה ועדת שרים בשל הסתרת תוכן הדיונים שם. ועדת השרים לחקיקה אינה נוהגת לפרסם פרוטוקולים, "לא ניתן לדעת מי הציג את הנושא בפני הנוכחים, מי שאל שאלות, ואפילו לא מי הצביע בעד ומי הצביע נגד". ליה נירגד, ממייסדי המשמר החברתי בכנסת אמרה: "יש להדגיש שיש חברי כנסת שעושים עבודה מצוינת ולנו יש אינטרס כאזרחים לחזק את הכנסת מול הממשלה. כשאנחנו אומרים 'הון שלטון עולם תחתון' הכוונה היא שלממשלה יש כוח חזק מדי וצריך לחזק את הכנסת מול הממשלה. הכנסת זה בית הנבחרים שלנו, לא שלהם".

תאריך:  26/07/2012   |   עודכן:  26/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פחות מ-10% מהח"כים מצביעים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כלבים
עידןסובול  |  26/07/12 17:22
2
בגלל זה כל חוק מטומטם עובר
שמואלה  |  26/07/12 19:59
3
עדת נבלות-שצריך להשמיד
אליפז+גימלאי צה"ל  |  26/07/12 23:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
שר השיכון תוקף את הצעתו של היועץ הכלכלי לראש הממשלה, לייבא קבלנים    יו"ר הסתדרות פועלי הבניין על הצעת קנדל: "זו בדיחה שמטרתה להפריע לשיתוף הפעולה בינינו לבין הקבלנים"   נשיא הקבלנים: "הרעיון הוא חלום, נראה קבלן מחו"ל מתמודד מול הוועדה המחוזית"
יפעת גדות
לאחר שימוש בטבעת וגינלית המשחררת הורמונים שיעור המיגרנות עם האאורה ירד בממוצע מ-3.23 בחודש בתחילת המחקר ל-0.23 בחודש לאחר 7.8 חודשים    הטיפול נמצא קשור גם לצמצום המיגרנות הקשורות למחזור החודשי אצל 91.3% מהמטופלות
איתמר לוין
13 איש מואשמים בעבירות שוחד, מירמה, הלבנת הון, זיוף ועוד, בגין הברחת 10 מיליון ביצים ב-72 משאיות    המדינה: הנאשמים יצרו סיכון ממשי של הברחת מחבלים וחומרי לחימה לתוך ישראל
איתמר לוין
על-פי הצעת משרד המשפטים, חלק מהנושאים המינהליים הנדונים כיום בבתי המשפט המחוזיים, יועברו לבתי משפט השלום
איתמר לוין
האישה הראשונה בתפקיד המשנה לנשיא ביהמ"ש העליון והאישה היחידה בתפקיד המבקר    הניחה את היסוד למאבק בשחיתות השלטונית ולגישתו האקטיביסטית של משרד המבקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il