X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סקר-בריאות עולמי חדש חושף ממצא מדאיג: פחות משליש מהציבור נוקטים בצעדים הבסיסיים לשימור ראייתם. כדי להקדים רפואה למכה יזמה העמותה הישראלית "לראות" קמפיין ציבורי מיוחד לעידוד בריאות העין, המתנהל תחת הסיסמה: "להיבדק היום כדי לראות את המחר"
▪  ▪  ▪
חוסר מודעות בציבור לבריאות העין [צילום: פיליפ פיין-יח"צ]

הציבור הישראלי, כמו הציבור הכלל-עולמי, נוטה להזניח את בריאות העין ואינו מייחס לה את החשיבות הראויה. סקר עולמי, שנערך באחרונה על-ידי חברת "בוש ולומב" קובע, במפורש, שכ-70% מהבריות ברחבי העולם, ובכלל זה בארץ, היו מעדיפים, אומנם, להקריב איברים ושנות-חיים מאשר לאבד את ראייתם, אלא שאליה וקוץ בה: פחות משליש מהמשתתפים בסקר נוקטים בכלל בצעדים הבסיסיים הדרושים לשימור ראייתם.
הסקר העולמי, שהוא ראשון מסוגו, שופך אור מדאיג על מודעות הציבור, התנהגותו והלך-רוחו בכל הקשור לבריאות העין. בעוד ש-80% ממחלות העיניים ניתנות למניעה אם יאותרו ויטופלו במועד - הרי שלפי הממצאים שנתקבלו מתברר שלא מספיק אנשים נבדקים בבדיקות תקופתיות וסיבותיהם עימם: 44% מאמינים לתומם כי "אני לא צריך לעבור בדיקת-עיניים, אלא אם קיימת בעיה"; 42% מאמינים כי "אם אני יכול לראות - העיניים שלי בוודאי בריאות"; 4 מתוך 10 מאמינים כי "הסיבה היחידה להיבדק אצל רופא-עיניים היא לתיקון-ראייה".; ואילו שליש מאמינים כי "אם זה לא כואב - סימן שזה לא רציני".
עבודת קודש
כדי להקדים רפואה למכה יוזמת בימים אלה עמותת "לראות", לחקר בריאות העין, קמפיין מיוחד לעידוד הציבור שלא לעצום עיניים ולהימנע מהתנהגות של בת-יענה. בסיסמה, "נבדקים היום כדי לראות את המחר", קוראת העמותה שלא להירתע מלגשת לבדיקות תקופתיות, על-מנת למנוע בכך מחלות-עיניים עתידיות, כמו גם מחלות גופניות, הניתנות אף הן בהזדמנות זו לאיתור.
במסגרת הקמפיין הציבורי שלה מסתמכת עמותת "לראות" על קביעתו הנחרצת של ד"ר קאל רוברטס, קצין הרפואה הראשי של "בוש ולומב", לפיה מי שעורכים בדיקות-עיניים תקופתיות לא רק ששומרים בכך על ראייתם - הם גם יכולים לגלות מבעוד מועד מחלות קשות אחרות, גם אם הן סמויות מן העין.
מאז שהוקמה בשנת 2006 עושה עמותת "לראות", בהנהלתה של נדין הולנדר, עבודת-קודש למען הבטחת בריאות העין. מטרתה המרכזית של העמותה היא כפולה: למצוא מזור למחלות-עיניים הגורמות לעיוורון, ויחד עם זה גם לצמצם את מספר האנשים בישראל הלוקים בהן. אלא שמלבד העלאת המודעות לטיפול מונע ולבדיקות מוקדמות, שמה העמותה את הדגש גם על הגברת המאמץ המחקרי כתנאי עיקרי לצמצום מספר הלוקים בעיוורון בישראל.
בין יוזמותיה הברוכות של העמותה מנינו, בהקשר זה, את תוכניותיה למימון מחקרים, את הסמינרים האינטנסיביים, כמו גם את ההרצאות הניתנות על-ידיה בשידור חי באתר הבית שלה; את מתן היעוץ הרפואי ואת ארגון ימי המודעות הדרושים לאותן אוכלוסיות המצויות בסיכון ברור.

תאריך:  27/07/2012   |   עודכן:  27/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מפכ"ל המשטרה אומר בהתייחסות לחשדות נגד ניצב ניסו שחם שהכל שווים בפני החוק    "משטרת ישראל לא תתפשר על הערכים העומדים בבסיסו של הארגון"
איציק וולף
העימות הצבאי בדרום סוריה התרחש לאחר שצבא סוריה ירה לעבר שיירת פליטים שניסתה להימלט לשטח הממלכה ההאשמית    ילד אחד נהרג, שני חיילים ירדנים נפצעו וחייל סורי אחד נתפס בשטח הירדני
עופר וולפסון, עידן יוסף
מס נוסף של 2% יוטל על הכנסות הגבוהות מ-800 אלף שקל בשנה    מס המעסיקים שבוטל בשנת 2008 יוחזר, ויעמוד על 0.6%
מערכת אתר ערוץ הספורט
ההימור: דיילי תומפסון, אלוף הקרב 10. ומי עוד בטקס? המלכה וג'יימס בונד
איציק וולף
המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית יגיע לביקור קצר בישראל    אינו שולל מתקפה צבאית נגד אירן    יתמוך בבני העם האירני אם ימרדו במשטר האייתולות    ירושלים וישראל - בעלי חשיבות אלוהית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il