X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בהחלטה נדירה הסכים לקבל ראיות בנוגע לגטו בהרי קווקז; קורא לממשלה להעניק "מבט נוסף ורחב יותר" לתשלום הפיצוי לנוכח התמעטותם של הניצולים
▪  ▪  ▪
נאליצ'ק. הגרמנים הכירו בגטו
שימו לב לתאריכים
ערעורם של ששת הניצולים מגטו נאליצ'ק הוגש לוועדת הערר ב-2009. ההחלטה בעניינם ניתנה ב-2010. באותה שנה דחה בית המשפט המחוזי בחיפה את ערעורם. הערעור לעליון הוגש ב-2011, הדיון הראשון בו יתקיים לקראת סוף 2012. כל זה קורה 70 שנה אחרי האירועים. בושה.

שופטי בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, יורם דנציגר ודפנה ברק-ארז רומזים למשרד האוצר על הצורך לפרש בצורה גמישה ומרחיבה את חוק נכי רדיפות הנאצים. הדברים נאמרו (26.7.12) בהחלטה קצרה בעניינם של שישה ניצולי שואה מגטו נאלצ'יק שבהרי הקווקז.
ועדת הערר דחתה את ערעורם של השישה על החלטת משרד האוצר שלא לשלם להם פיצויים על-פי ההסכמים עם גרמניה, ובית המשפט המחוזי בחיפה דחה את ערעורם. השישה ביקשו רשות לערער לבית המשפט העליון, ובאופן נדיר לא נדחתה בקשתם על הסף למרות שמדובר בגלגול שלישי. השופטים אף ניצלו את המקרה כדי לדרוש מן המדינה תשובות עקרוניות, תוך שהם מציינים שהממשלה לא עמדה בהתחייבותה משנת 2008 לקדם חקיקה בנוגע לפרשנות בעניין גטאות ומחנות עבודה שניצוליהם זכאים לפיצוי.
"באופן כזה או אחר, איפוא, רקמת החוק איננה סגורה, אלא פתוחה לכאורה במידה המאפשרת פיתוח הזכאות, מבלי שניטע מסמרות, עם שאנו ערים למורכבות", אומרים רובינשטיין, דנציגר וברק-ארז. בהחלטה נדירה, הסכימו השלושה לקבל ראיות בשלב רשות הערעור, ובהם הכרתה של ממשלת גרמניה בגטו נאלצ'יק.
השופטים מוסיפים: "מבקשים אנו כי בתוך שלושה חודשים מהיום (ימי פגרה במניין) תוגש עמדה עדכנית של המדינה, על דעת שר האוצר והיועץ המשפטי לממשלה, לעניין פרשנות החוק והאפשרות להרחבת מעגל הזכאות במקרים נוספים, אם במסגרת החוק הקיים ואם במסגרת תיקונו (כנמסר על-ידי המדינה, יש מגעים עם רשויות גרמניה, וכמובן הדבר חיובי, אך השאלה היא במעגל הישראלי הפנימי, בעקבות האמור מעלה).
"כאמור, איננו נוטעים מסמרות, וערים אנו להסכמה שהייתה בבסיס החוק גם על דעת ארגוני הניצולים בשעתו; אך נראה לנו שהשילוב בין אותה 'רקמה פתוחה' לבין העובדה שמי שהיו תחת המגף הנאצי הולכים ומתמעטים בגזירת הטבע, ועל כן פתרונות לגביהם, ככל שיימצאו, צריכים להיות מהירים וזמינים, מצדיק מבט נוסף ורחב יותר".

תאריך:  29/07/2012   |   עודכן:  29/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון רומז: להרחיב הפיצוי לנכי רדיפות הנאצים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדס מגן, לי-אור אברבוך
יוני בן-מנחם רצה לבנות בית להשקעה    זליג רבינוביץ' הכיר לו את המתווך שדרכו הגיע המשקיע, והיה מעורב בבנייה    היום בן-מנחם הוא מנכ"ל רשות השידור, ורבינוביץ', עוזרו הבכיר, מחזיק בתפקידי מפתח    בן-מנחם: "הכול שקרים"
איציק וולף
היועץ האמריקני לביטחון לאומי הציג בפני ראש הממשלה תוכניות מבצעיות לתקיפת מתקני הגרעין של אירן    על-פי ההערכה נועדה הצגת אותן תוכניות מגירה למנוע מישראל תקיפה לא מתואמת באירן לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר
איתמר לוין
ביהמ"ש: נציגי החברה צריכים להיות בעלי ידע מקצועי ולא לנקוט גישה אדישה של מי שרק רוצים למכור כמה שיותר    המומחה מטעם בזק בינלאומי לא למד מחשבים אלא רק עבר קורסים באיחסון אתרים
איציק וולף
יו"ר מרצ תוקפת את ראש הממשלה ואת שר האוצר שיביאו ביום שני לאישור הממשלה את שורת הגזירות הכלכליות לשנה הבאה
מערכת אתר ערוץ הספורט
ולנטינה וצאלי כמעט נרשמה בדפי ההיסטוריה, אך זכתה לבסוף בארד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il