X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"נשים וילדים קודם" הוא פרוטוקול אסונות ותיק, במיוחד במצבים של טביעת אוניות, והוא שנוי במחלוקת לפחות מאה שנה אם לא יותר
▪  ▪  ▪
הטיטניק. נשים רבות שרדו

נשים וילדים קודם? במציאות, הנשים והילדים הם האחרונים. לפחות על בסיס מחקר שבחן אסונות באוניות מהמאה ה-19 ועד היום.
"נשים וילדים קודם", הוא משפט שאינו יותר ממיתוס, והתנהגות בני האדם במצבים של חיים או מוות מתאימה יותר, לדעת החוקרים, לתיאור של "כל אדם לעצמו".
"נשים וילדים קודם" הוא פרוטוקול אסונות ותיק, במיוחד במצבים של טביעת אוניות, והוא שנוי במחלוקת לפחות מאה שנה אם לא יותר. הספקות לגבי כשרותו התעוררו בבריטניה לאחר טביעת הטיטניק כשעלתה השאלה האם לנשים מגיע יחס מיוחד בשעה שהסופרג'יסטיות (דוגלות בהרחבת זכויות הנשים, תומכות בתנועה הסופרג'יסטית) דרשו שוויון זכויות בין המינים.
מחקר שנעשה בשנת 2010 הראה כי נשים נוטות יותר לשרוד טביעה של ספינה אם הספינה שוקעת לאט, דבר המאפשר לעדיפות לנשים ולילדים להצדיק את עצמה. המחקר החדש בדק מספר גדול יותר של אסונות בים והשתמש בממצאים שעלו כדי לסתור את הרעיון.
החוקרים בחנו 16 אסונות של ספינות משנת 1852 (כשספינה בריטית עלתה על שרטון באוקיינוס ההודי וגרמה למותם של 365 איש) ועד שנת 2011 (כשספינת תענוגות רוסית טבעה ליד רוסיה וגרמה למותם של 111 איש). האסון המפורסם ביותר - טביעתה של הטיטניק בשנת 1912, נכלל גם הוא בסטטיסטיקות, יחד עם ה"מתמודדת" השנייה הגדולה - ספינת לוסיטניה, שטבעה בשנת 1915 בגלל תקיפה של גרמניה.
לבוש מגביל והיעדר כישורי שחייה
הטיטניק הייתה יוצאת דופן משום שמספר הנשים ששרדו היה גבוה פי שלושה מזה של הגברים. בסך-הכל, הם גילו, נשים היו בסבירות נמוכה מ-50% לשרוד אסונות של טבעית ספינות. ילדים היו עוד פחות ברי-מזל.
עורכי המחקר התייחסו במיוחד לבריטים וציינו כי שם היו הנשים במצב גרוע הרבה יותר ביחס לגברים, ממצא שעומד בניגוד לדעה כי הגברים הבריטים אבירים יותר מגברים במדינות אחרות.
המחקר פורסם במהדורה המקוונת של Proceedings of the National Academy of Sciences.
האם נשים בסבירות גבוהה יותר להישאר בחדרן במהלך אסון או שהן נוטות פחות למהר ולהשיג חגורות הצלה? החוקרים אינם בטוחים בזאת, למרות שלבוש מגביל והיעדר כישורי שחייה היו יכולים להשפיע על הישרדות הנשים עד לאחרונה.
החוקרים מאמינים כי חשוב להבין כיצד אנשים מתנהגים במצבים של חיים או מוות. מחקרים שעוסקים בהתנהגות תחת מצבים של לחץ וסכנה אינם רבים והם יכולים לסייע בתחום הספנות לדוגמה.
מומחים שהגיבו לממצאי המחקר טענו כי אינו מספק כל תובנה או תשובה לגבי התנהגות של אנשים במצבים של טביעה. לדעתם, דפוסים אישיים משחקים תפקיד, כמו גם התגובה ללחץ. שאלת המפתח, עליה המחקר לא ענה, היא אלו אנשים יבחרו לעזור לאחרים במקום להציל את עצמם ומדוע הם עושים זאת. לדוגמה, לאחר אסון התאומים נשמעו אינסוף סיפורים על עזרה לאחרים במחיר קיצוני.
לדברי עורכי המחקר, התכתיבים הביולוגיים והמחקר הנוכחי מראים כי גברים שהם אבות יתמכו ברעיון של "נשים וילדים קודם", בעוד שגברים ונשים שאינם הורים יחשבו קודם כל על עצמם. האינסטינקטים של גבר שאשתו וילדיו על הספינה יהיו להציל אותם תחילה. ככל שמספר הגנים אותם הוא חולק עם אחרים קטן יותר כך קטנה יותר גם הסבירות שיעזור להם.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  31/07/2012   |   עודכן:  31/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיא אוגנדה הזהיר את האזרחים שלא לגעת אלו באלו מחשש להידבקות בנגיף המסוכן    הקרבן הראשון הייתה אישה בהריון ובהלוויתה נדבקו אנשים נוספים
עופר וולפסון
בסך הכל, מתחילת השנה הנוכחית נרשמו 9,840 מסתננים מגבול מצרים    לאחרונה ניתנה הוראה שלא לשחררם עוד לאחר 10 ימים, כפי שנעשה בעבר
עידן יוסף
זאת במסגרת עיצומים הנמשכים בקול ישראל    מנחם בן הודיע כי אינו מעוניין להגיש לצד קרן נויבך    גם היום התקיימו הפגנות קטנות מול מתחמי רשות השידור
עידן יוסף
בפנייה לריבלין, תובעת העמותה לדמוקרטה מתקדמת לפרסם את פרוטוקול השימוע לחברי גלעד לובינג
אביתר בן-צדף
המחווה נחשבת לכוונה ויטנאמית לשפר את היחסים עם אוסטרליה    שתי הממשלות דנו על הנושא כשנתיים, והצלב (ששוקל יותר ממאה ק"ג) יוצג בקנברה, בירת אוסטרליה, במלאת 46 שנה לקרב    המצבה הושאלה לאוסטרלים למשך כחצי שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il