X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת החוקה אישרה הצעת חוק לפי ועדה המורכבת מרוב של דירקטורים חיצוניים תמליץ על מדיניות התגמול לבכירי חברות ציבוריות וחברות אג"ח פרופ' גרוס: "אם בעל השליטה מוכן לשלם שכר גבוה, מה הבעיה?"
▪  ▪  ▪
ליכט. "הסדר מאוזן מבלי לנטרל את בעל השליטה" [צילום: ערוץ 2]

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה (יום ג', 31.7.12) פה אחד את התיקון לחוק החברות, תיקון שאמור להגביל את השכר לבכירים בחברות ציבוריות וחברות אג"ח.
הצעת החוק מבקשת לחייב את החברות הציבוריות וחברות אגרות חוב, להקים ועדת תגמול. הוועדה תמליץ על מדיניות התגמול לבכירים בחברה. רוב חברי הוועדה יהיו דירקטורים חיצוניים (דחצי"ם), כאשר בראשות הוועדה יכהן דירקטור חיצוני.
עוד קובעת ההצעה כי דירקטוריון החברה יקבע את מדיניות התגמול, לאחר ששקל את המלצות ועדת התגמול. ההחלטה תובא לאישור האסיפה הכללית של החברה. החלטות הדירקטוריון בנושא תגמול בחברות ציבוריות, יחויבו לקבל את תמיכתם של הרוב מקרב בעלי מניות המיעוט בחברה. הדירקטוריון יוכל לקבל החלטה על מדיניות תגמול שונה מהמלצת האסיפה הכללית, לאחר ששקל את התנגדות האסיפה הכללית והחליט כי על אף זאת אישור המדיניות הוא לטובת החברה.
ועדת התגמול תשקול מכלול נושאים כגון קידום מטרות החברה, תכניתה ומדיניותה בראיה ארוכת טווח, בהתחשב בניהול הסיכונים ובתמריצים הראויים לנושאי המשרה, גודל החברה ואופי פעילותה. מדיניות התגמול תתייחס לאמות מידה לקביעת השכר והתגמולים וביניהן השכלה, כישורים, מומחיות והישגים של נושא המשרה, הסכמי שכר קודמים, היחס בין שכר נושא המשרה לשכר של שאר עובדי החברה ולעובדי קבלן בחברה וכן את השפעת פערי השכר על יחסי העבודה בחברה.
ועדת התגמול תחליף את ועדת הביקורת בכל הנוגע לאישור הסכמי השכר הספציפיים של הדירקטורים ונושאי המשרה האחרים. שכרו של מנכ"ל החברה יבוא לאישור האסיפה הכללית בכל מקרה, אלא אם חל חריג שעניינו מנכ"ל שאין לו זיקה לחברה או לבעל השליטה בה ושהסכם השכר שלו, תואם את מדיניות התגמול של החברה. שכרו של הדרג הבכיר הכפוף ישירות למנכ"ל לא יובא ככלל לאישור האסיפה הכללית, אלא במקרים של חריגה ממדיניות התגמול.
החוק ייכנס לתוקף חודש מיום פרסומו, אך רק לאחר 9 חודשים, תהיה חובה על החברות לקבוע מדיניות תגמול. בתקופת המעבר יאלצו החברות להביא את כל עסקאות השכר עם נושאי המשרה לאישור האסיפה הכללית כאילו הן חורגות ממדיניות התגמול.
"ההצעה נותנת שליטה מוחלטת למיעוט שבמיעוט"
יו"ר הועדה, ח"כ דוד, רותם הציע לקבוע בחוק הוראות מעבר לפיהן, חברות בהם קיימות כבר ועדות תגמול, לא יחויבו להקים ועדת תגמול בהתאם להוראות הצעת החוק, אולם במשרד המשפטים התנגדו להצעה.
פרופ' יוסף גרוס שאל את נציגי משרד המשפטים, "אם בעל השליטה מוכן לשלם שכר גבוה, מה הבעיה? ההצעה מעקרת את שיקול דעתו והחלטתו של בעל השליטה לשלם שכר. החוק יגרום לכך שבעל השליטה יעשה לובינג להחלטתו לשלם שכר גבוה."
מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות, אילן פלטו, אמר כי "זו תהיה טעות קשה לאפשר למיעוט לקבל החלטות, כאשר אין להם את כל המידע הנדרש לקבל את ההחלטה. בנוסף, הם לא נושאים באחריות להחלטות".
פרופ' גרוס הוסיף ואמר "ההצעה נותנת שליטה מוחלטת למיעוט שבמיעוט. זה פתח לסחיטה ולפגיעה בזכות הקניינית של בעל השליטה ושלילת זכויותיו. קבוצה קטנה שבקטנה, בעלת אינטרסים לעיתים שלילים תקבל את ההחלטה". לדבריו, "היום, חברות בורחות מהבורסה. החברות מעדיפות לקחת הלוואות מבנקים בריביות גבוהות יותר. אני ממליץ לחברות לא ללכת לבורסה. זה מס שפתיים מיותר". גרוס הציע להותיר את ההחלטה לאסיפה הכללית.
"למצוא הסדר מאוזן לשכר הבכירים"
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אבי ליכט השיב: "אנו מבקשים למצוא הסדר מאוזן לשכר הבכירים ולא לנטרל את בעל השליטה מתהליך קבלת ההחלטות. בעסקאות בעלי עניין, בעל השליטה מנוטרל לגמרי. פה הלכנו למודל שקיים כדוגמתו בעולם. לא המצאנו משהו חדש. בשונה מאנגליה וארה"ב, שם מאשרים שכר בדיעבד, מה שלא מתאים לישראל. בבריטניה מציעים כעת לאשר שכר מראש, ולא בדיעבד. אנחנו מציעים, תלכו לאסיפה הכללית, אבל ההחלטה עדיין תישאר בידי הדירקטוריון. זו חברה ציבורית שהציבור משקיע בה את כספו. אנחנו רוצים, שאם כל המנגנונים בחברה יגידו לבעל השליטה די, הגזמת, יהיה לו מאוד קשה לקבל את ההחלטה. אנחנו לא לוקחים את הכוח מהדירקטוריון גם כאשר ההחלטה היא בניגוד לדעת האסיפה הכללית".
בנושא ההצעה לקבוע תקרת שכר, אמר פרופ' אסף חמדני "פתרון של קביעת תקרת שכר הנושא אינו אפקטיבי. בארה"ב יש חברת עו"ד גדולה שכל מה שהיא עושה, זה למצוא פרצות ולעקוף את מגבלת תקרת השכר בחוק האמריקני".
עו"ד ליכט הוסיף ואמר "לא נכתיב לחברה את המדיניות, אלא נקבע הנחיה, מהם השיקולים שצריך לשקול ולהתייחס אליהם. כגון, יחס השכר לשאר עובדי החברה לרבות עובדי קבלן". ליכט גילה כי נשקלה ההצעה לקבוע תקרת מקסימום לשכר-עד פי 50. "הרעיון הוא, ללכת על משהוא יותר רך מקביעת תקרה. ע"מ שהחברה תדע מהם פערי השכר בחברה. חששנו מכך שחברות יצמצמו את כח האדם בחברה ובמקום העובדים, ישכרו חברות קבלן. לכן חשבנו לקבוע את הקריטריון של שקילת שכר עובדי חברות קבלן".
מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות, אילן פלטו טען כי "זו טעות גדולה. מה הקשר בין ביצועי מנכ"ל ובונוס שרוצים לשלם לו, לשכר עובדי קבלן? למה בתנובה מנכ"ל לא יכול לקבל ובשטראוס כן? ליכט השיב "אתה חושב שנכון שכל עובדי החברה ירוויחו שכר מינימום, והמנכ"ל יקבל משכורת עתק?
בנושא הגבלת האופציות המוענקות לבכירים אמר ליכט: "אני רוצה שיהיה מנגנון שיקבע תקרה". ליכט הודה "אין לי את המנגנון החשבונאי שיעשה את זה. אולם, זה בר ביצוע. תקבעו בעצמכם את המנגנון. אני רוצה להבטיח שלא תהיה השתוללות". לדבריו "כל הצעת החוק מורכבת מפרוצדורה. מי שיהיה יצירתי, ימצא דרך לעקוף אותה". נושא זה יוכרע בישיבתה הבאה של הוועדה.

תאריך:  31/07/2012   |   עודכן:  31/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסף גרוס /  Gross Yosef"
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדות תגמול ימליצו ויאשרו הסכמי שכר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
העבריין הבכיר מואשם בעבירות מס, הלבנות הון ועוד    ביהמ"ש העליון: קיים חשש כבד מאוד שיאיים על עד המדינה - ולא אחת קורה שעדים מבקשים לשנות את עדויותיהם בשל איומים
מערכת אתר ערוץ הספורט
האמריקנים יצאו הערב לעוד מפגש בדרך לזהב ולא מזלזלים ביריבה
איתמר לוין
ביהמ"ש סירב להאריך את תנאי השחרור בערבות של מוטי מלכה החשוד באונס ובשוחד ושל ממלא מקומו החשוד באונס    קובע: יש סימני שאלה לא מעטים סביב הגשת כתבי אישום נגד השניים
מוטי פשכצקי
חלוצה של לאוטרן ואקס הפועל צפוי להצטרף לקבוצה הקטנה מהפרמייר ליג
אלעזר לוין
מכירת דירות של יזמים לציבור ירדה רק ב-4%, אך שיווק דירות שלא למכירה נפל ב-16%    ירידה של 29% במכירת דירות ע"י קבוצות רכישה    20,600 דירות לא מכורות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il