X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועדה סבורה כי חלק מטענות המשפחה נובע מן הפער שהיה בין הציפיות של המשפחה לתוצאה והיה מקום ליידע את המשפחה על חומרת הפרוגנוזה
▪  ▪  ▪
הורביץ. לא העריכו נכונה [צילום: פלאש 90]

משרד הבריאות הקים ועדת בדיקה חיצונית שתבחן את פרשת מותו של אלי הורביץ, יו"ר חברת טבע, לפני קרוב לשנה, בעקבות הביקורת הקשה של בתו של הורביץ על התנהלות בית החולים שיבא, רופאיו והנהלתו, בעת האשפוז.
משרד הבריאות פירסם (ג', 31.7.12) את סיכום הבדיקה בעניין הטיפול הרפואי שניתן למנוח אלי הורביץ ז"ל.
מסקנות והמלצות הוועדה שמונתה לפי סעיף 21 (א)(3) לחוק זכויות החולה, התשנ"ו-1996, בעניין הטיפול הרפואי שניתן למנוח אלי הורביץ ז"ל:
1. הצוות בכללותו, רופאים וצוות סיעודי, לא העריך נכונה את חומרת המצב ושידר למשפחה הערכה אופטימית מדי. הדבר מתבטא הן באופן בו הועברה האינפורמציה למשמרת הערב והן בעובדה שבין השעות 16:00 ועד ל 19:30 לא נבדק על-ידי רופא.
2. הוועדה סבורה כי חלק מטענות המשפחה נובע מן הפער שהיה בין הציפיות של המשפחה לתוצאה והיה מקום ליידע את המשפחה על חומרת הפרוגנוזה במהלך ה-13.11.2011. לפיכך, יש לרענן בקרב הצוות הרפואי את החשיבות של התאמת הציפיות של משפחת המטופל לחומרת הפרוגנוזה.
3. חברי הוועדה סבורים כי יש לקבוע נהלי עבודה לצוות המחלקה בנושא הפעלת כונן במצבים נדרשים, לרבות מצבים בהם אין באפשרות הרופא התורן לתת מענה לקריאות חוזרות של מטופל או משפחתו.
4. הנהלת המרכז הרפואי צריכה להטמיע את תפקידו של אחראי משמרת במתן מענה למטופל ו/או למשפחתו, לרבות קריאה לצוות סיעודי ורפואי בכיר, כאשר אינם מקבלים מענה מהצוות הסיעודי והרפואי במשמרת.
5. העובדה שתוצאות בדיקות הדם שנלקחו בשעות הבוקר ותוצאות הבדיקות שנלקחו סמוך לשעה 16:00 לא היו ידועות לרופאים מחייבת בחינה של נהלי העבודה.
6. הוועדה סבורה כי מהלך העניינים במקרה זה משקף גם מציאות של עומס קשה במחלקות הפנימיות, תת-איוש בכוח אדם רפואי וסיעודי ומחסור חמור במיטות טיפול נמרץ.
סיכום
הוועדה סבורה כי הערכת הצוות והדיווח למשפחה לא תאמו את חומרת המחלה והפרוגנוזה. למרות זאת הטיפול הרפואי שניתן למנוח היה על-פי סטנדרטים מקובלים.
סיכום והמלצות של נציב קבילות הציבור, פרופ' חיים הרשקו:
1. הצוות הרפואי של המחלקה לא העריך נכונה את חומרת המצב מלכתחילה. לא ידע על חומרת בדיקות המעבדה שנלקחו עוד בשעות הבוקר אך לא וידא את התוצאות.
2. כפועל יוצא, לא הועברו אזהרות לתורנית המחלקה בעת חילופי המשמרות בשעה 16:00 ולא נעשה מאמץ לעקוב אחרי מצב החולה ולנקוט בצעדים טיפוליים כמתחייב. כמו-כן, המשפחה לא עודכנה על חומרת המצב.
3. העובדה שהתורנית לא נענתה לבקשות המשפחה והצוות הסיעודי לראות את החולה החל משעה 16:00 ועד לקריסת המערכות הברורה בסביבות השעה 20:00 חמורה לכשעצמה, אם כי יש להתחשב בעומס הגדול שהוטל עליה בגלל טיפול במקרים דחופים אחרים. חמורה לא פחות העובדה שמנהל המחלקה לא עודכן על מצבו המחמיר של המנוח למרות שהיה נוכח במחלקה ואף השתתף בניסיון ההחייאה של חולה אחר.
4. האירוע חושף חולשה משמעותית בשיטת העבודה במחלקה בשני מישורים:
א. כשל בהעברת מידע חיוני: תוצאות בדיקות המעבדה החמורות משעה 10:00 בבוקר לא נראו כלל על-ידי צוות הבוקר או הערב, וההתדרדרות במצב משעה 16:00 לא הועברה למנהל המחלקה.
ב. העדר שיטת חפיפה באחריות: לאור אי-יכולת התורנית להתמודד עם עומס המטלות, הצוות הסיעודי היה צריך לפנות ישירות לרופא הבכיר במקרה זה מנהל המחלקה שהיה נוכח. מאידך-גיסא, חובת הכונן הייתה להתעדכן בנעשה במחלקה ביוזמתו ולא להשאיר זאת להחלטת התורן בלבד.
מצוקת תנאי העבודה במחלקות הפנימיות מהווה גורם חשוב באירועים מהסוג של המנוח ואין לפטור מאחריות את המערכת הקובעת את החסר החמור באמצעים וכוח אדם במחלקות הפנימיות הכורעות תחת העומס.
המלצות פרסונאליות תגובשנה לאחר התייעצות עם התובעת הראשית.
כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  01/08/2012   |   עודכן:  01/08/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
פורסמו סיכומי הבדיקה בעניין מותו של הורביץ
תגובות  [ 7 ]מוצגות  [ 7 ] כתוב תגובה 
1
במילים אחרות:
רופא אליל  |  1/08/12 16:15
2
צביעות ועדת משרד הבריאות.כסת'ח ל"ת
קרפדה מהבצה  |  1/08/12 19:45
3
היחס לאלי הורוביץ היה מצויין
רופא בשיבא  |  2/08/12 06:32
 
- מילים כדורבנות....
דודו מהשרון  |  2/08/12 12:48
 
- אולי כדאי שתהיה וועדת חקירה ל"ת
גם במקרים אחרים  |  2/08/12 17:39
4
מתי מוקמת וועדת חקירה ?
שאלה  |  2/08/12 08:30
 
- טוב שיש משפחות כאלה
YOSS  |  2/08/12 10:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יו"ר המינהל ושר השיכון אטיאס הבטיח שיווק מאסיבי של מגרשים למגורים ב-2012    האמת: בינואר-יוני נמכרו מגרשים ל-6,630 דירות בלבד, נפילה של 44% לעומת אשתקד    בפרסום מכרזים נרשמה ירידה של 23%    האמת המביכה - 2012 השנה החלשה ביותר בשיווק מגרשי המינהל מאז 2009    כמובן שיש תירוצים
יפעת גדות
משתתפי מחקר שאובחנו עם מצב טרום-סוכרתי וקיבלו תוספות מזון המבוססות על כורכומין, לא פיתחו סוכרת מסוג 2 לאורך תקופת המחקר    לעומתם 16.4% מאלו שקיבלו תרופת דמה פיתחו את המחלה
מירב ארד
בנו של מנהיג הלח"י אמר את הדברים באירוע לציון 70 שנה לרצח אברהם 'יאיר' שטרן בכפר עציון    ראש מועצת גוש עציון: יאיר מהווה עבורנו זרקור ומקור השראה לכיוון ולדרך
מוטי פשכצקי
סוכנו: "הסיכוי שיעבור לספרד-גבוה''. תמוז לא ישותף בדרבי בגביע הטוטו
יפעת גדות
וירוס המתפשט בקרב כלבי ים וגורם למותם, מעלה את החשש כי יעבור מוטציות עם וירוסים אחרים של שפעת ויהפוך למגיפת השפעת הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il