X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד איתי הכהן, מומחה למיסוי, שהופיע בדיון ועדת הכספים בנושא הגזירות הכלכליות, פנה ליו"ר הוועדה גפני, בקריאה לשנות את מתווה מיסוי הרווחים הכלואים לשיטת "מקל וגזר"
▪  ▪  ▪
עו"ד איתי הכהן [צילום: ישראל מלובני]

עו"ד איתי הכהן, מומחה למיסוי, אשר הופיע (יום ד', 1.8.12) בוועדת הכפסים של הכנסת, הדנה בהחלטות הממשלה בנוגע לגזירות הכלכליות, פנה השבוע ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, בקריאה לשנות את מתווה מיסוי הרווחים הכלואים בחברות הענק.
עו"ד הכהן, ממשרד עורכי הדין איתי הכהן, המכהן כיו"ר ועדת מיסוי וכלכלה של הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, מציע לממשלה לבצע שינוי בתוכנית ההטבות לחברות הזרות במסגרת מיסוי מופחת של רווחים כלואים בחברות ענק, ולמסותן באופן מלא כאילו חולק הדיבידנד בפועל. הכהן אומר כי בניגוד להסברי משרד האוצר, מדובר בהטבת מס מפליגה שגורעת מקופת המדינה מס בסדר גודל של מיליארדי שקלים.
במסגרת תוכנית הממשלה להטלת גזירות מס על הציבור, על-מנת למלא את קופת האוצר ההולכת ומידלדלת, הוכן על-ידי משרד האוצר תזכיר הצעת חוק הכולל, כהוראת שעה, הטבות מס מפליגות לחברות-ענק שצברו דיבידנדים בסכומי ענק של כ-100 מיליארד שקל מהכנסות מוטבות לצורכי מס על-פי חוק עידוד השקעות הון במתכונתו הקודמת.
המצב הקיים היום מביא לכך שאותן "חברות-ענק" נעזרות בתכנוני מס כדי לחלץ את הרווחים בדרך של השקעה בחברות זרות במקום בדרך של חלוקת דיבידנד, בניסיון לעקוף את מגבלת המס. ואילו רשות המיסים מנסה מצידה "להילחם" בכך באמצעות הוצאת שומות במיליארדי שקלים לאותן חברות בטענה כי מדובר בחלוקת דיבידנד סמויה. מבחינה משפטית, עמדתה של רשות המיסים דחוקה בלשון המעטה.
לדברי עו"ד הכהן, משום מה בחר האוצר להתמודד עם המצב דווקא באמצעות מתן הטבות נוספות לאלו שכבר ניתנו בעבר במיוחד כאשר במקביל מתוכננות גזירות מס על הציבור.
לדבריו, הוראה "נשכחת" בסעיף 77 לפקודת מס הכנסה מאפשרת כבר היום למסות רווחים כלואים "בחברת מעטים" בתנאים שנקבעו בו. ניתן אפוא להחיות את הוראת סעיף 77 ולהציע, במקום הוראת שעה המתוכננת כאמור, תיקון קל של סעיף 77 באופן שתחול גם על "חברות-הענק" ולא רק על "חברת מעטים". צעד זה יאפשר לרשות המיסים, בנסיבות שבהן אי-חלוקת הדיבידנד נעשית רק משיקולי מס, להטיל מס על הדיבידנד הכלוא כאילו חולק וזאת מבלי "לחלק מתנות" לאותן חברות על-מנת שיואילו בטובן לחלק את הדיבידנד הכלוא. תיקון זה יאפשר, לענייננו, לראות באותם רווחים כלואים כרווחים שחולקו ולהטיל על אותן חברות את מס החברות שממנו הופטרו כאמור מלבד המס שיוטל על הדיבידנד.
בצד "המקל" בדמות התיקון המוצע, הוא אומר כי ניתן ואף רצוי להציע "גזר", על-ידי קביעת הקלה, לפיה חברה שתשקיע בישראל סכום כלשהו במסגרת חוק עידוד השקעות הון, תוכל לחלץ סכום זהה, שקל כנגד שקל, מתוך הרווחים בתנאים הקיימים היום, לפי החוק במתכונתו הנוכחית, שאינו מטיל עוד מגבלות מס על חלוקת הדיבידנד כפי שהיה בחוק הקודם ומחייב מס בשיעור מוקטן ברמת החברה (6% ו-12% בהתאם לאזור הפיתוח שבו נמצאת החברה).
"במילים אחרות, באמצעות השקעה חוזרת של הרווחים, גם אם לא באמצעות השקעה בהון אלא בדרך של הלוואת בעלים או אפילו מימון זר, "יכובסו" הרווחים שהושקעו וייחשבו כבר היום כרווחים שחולקו לפי החוק החדש או לחלופין ימוסו במס מופחת. בכך מבטיחה הממשלה השקעה חוזרת במשק הישראלי ולא במשקים זרים, כגון אירלנד כאמור, ומנגד מאפשרת לבעלי המניות לממש רווחים", אומר עו"ד הכהן.
תאריך:  01/08/2012   |   עודכן:  01/08/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 משה גפני / Moshe Gafni
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הוועדה סבורה כי חלק מטענות המשפחה נובע מן הפער שהיה בין הציפיות של המשפחה לתוצאה והיה מקום ליידע את המשפחה על חומרת הפרוגנוזה
אלעזר לוין
יו"ר המינהל ושר השיכון אטיאס הבטיח שיווק מאסיבי של מגרשים למגורים ב-2012    האמת: בינואר-יוני נמכרו מגרשים ל-6,630 דירות בלבד, נפילה של 44% לעומת אשתקד    בפרסום מכרזים נרשמה ירידה של 23%    האמת המביכה - 2012 השנה החלשה ביותר בשיווק מגרשי המינהל מאז 2009    כמובן שיש תירוצים
יפעת גדות
משתתפי מחקר שאובחנו עם מצב טרום-סוכרתי וקיבלו תוספות מזון המבוססות על כורכומין, לא פיתחו סוכרת מסוג 2 לאורך תקופת המחקר    לעומתם 16.4% מאלו שקיבלו תרופת דמה פיתחו את המחלה
מירב ארד
בנו של מנהיג הלח"י אמר את הדברים באירוע לציון 70 שנה לרצח אברהם 'יאיר' שטרן בכפר עציון    ראש מועצת גוש עציון: יאיר מהווה עבורנו זרקור ומקור השראה לכיוון ולדרך
מוטי פשכצקי
סוכנו: "הסיכוי שיעבור לספרד-גבוה''. תמוז לא ישותף בדרבי בגביע הטוטו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il