X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקורת חריפה בירושלים על ממשל אובמה:

"לארה"ב ולאירן אינטרס משותף למשוך זמן"

גורם מדיני בכיר תוקף את הבית הלבן בשל סירובו להכריז על כשלון השיחות של שש המעצמות עם טהרן והימנעותו מנקיטת צעדים חריפים יותר נגד משק הנפט האירני "אובמה מתעניין עכשיו רק במחירי הדלק ומשדר לאירנים מסר שלא יאונה להם כל רע
▪  ▪  ▪
פאנטה ונתניהו. "נוצר אינטרס אמריקני-אירני משותף לעבור את נובמבר בשלום" [צילום: AP]
מזכיר ההגנה מסרב לגבות ישראל אם תתקוף
עידן יוסף
פנטה מקיים סבב פגישות עם בכירים בירושלים * נתניהו: האירנים עדיין לא השתכנעו ברצינותנו * ברק: חילוקי דעות עם ארה"ב אינם גורעים מטיב היחסים ומעומקם
לרשימה המלאה

תסכול וביקורת חריפים בצמרת הישראלית עם סיום ביקורו של שר ההגנה האמריקני ליאון פאנטה בישראל. גורם מדיני בכיר המעורה בתוכן השיחות עם הבכיר האמריקני השתמש במילים חריפות ואמר כי "נוצר אינטרס אמריקני-אירני משותף לעבור את נובמבר בשלום".
הוא הסביר כי הממשל מגויס כעת למטרה אחת והיא נצחונו החוזר של אובמה בבחירות לנשיאות. בשל כך, ארה"ב איננה נוקטת את כל הצעדים האפשריים מבחינתה כדי לעצור את תוכנית הגרעין של אירן. אין מדובר רק על פעולה צבאית, אלא גם על סנקציות נושכות יותר כלפי משק הנפט האירני. "מחירי הדלקים זה הדבר היחיד שמעניין כרגע את הנשיא. לכן הוא נמנע מפעולות שיגרמו לעליית מחירים (מחשש לפגיעה בסיכוייו להיבחר מחדש, א"כ)" האשים המקור הישראלי.
ל'מקור ראשון' נודע כי מזה מספר שבועות ישראל מבקשת מארה"ב להכריז באופן רשמי על כישלון השיחות של המעצמות עם אירן. עמדה זו הועלתה גם בסבב השיחות הנוכחי מול פאנטה ושותפות לה מדינות מרכזיות באירופה. ואולם, האמריקנים אינם מקבלים את הדרישה ולפי שעה השיחות נמשכות, אף שאיש אינו צופה כי ישיגו הסכם.
הגורם המדיני הבכיר הוסיף כי "לאירנים אין כעת שום אינטרס להגיע להסכם כי הם יודעים שעד נובמבר (מועד הבחירות בארה"ב, א"כ) לא יאונה להם כל רע. נכון שמאוד קשה להם עם הסנקציות, אבל הם יודעים שהממשל לא יעשה פעולה חריפה יותר שתגרום לעלייה במחירי הנפט. לכן, הם חורקים שיניים, וממשיכים בהעשרה".
לדבריו, "הבית הלבן ופאנטה כבר הודו בגלוי בימים האחרונים שהסנקציות לא משיגות את המטרה. למרות זאת, האמריקנים מסרבים להסיק את המסקנות הנדרשות, כי מבחינת לוח הזמנים שלהם, יש להם זמן. האירנים - מבחינתם בצדק - מפרשים את ההתנהגות כזו כחולשה. הם רואים שהמעצמות ממשיכות בשיחות הסרק, שהנשיא נמנע מנקיטת צעדים העלולים להעלות את מחירי הנפט, ושכרגע אין איום מיידי של פעולה אמריקני".
ברק: "הסנקציות לא ישברו את האייתולות"
שר ההגנה פאנטה נשאל שלשום במסיבת עיתונאים שקיים ליד סוללת 'כיפת ברזל' מדוע ארה"ב אינה מכריזה על כישלון השיחות אך לא סיפק תשובה. הוא אמר "לדעתי, וזו גם עמדת ראש הממשלה נתניהו, עלינו למצות כל אפשרות וכל מאמץ אחר, דיפלומטי וכלכלי, לפני שמגיעים לאופציה הצבאית. לאירנים יש ברירה אם להיענות לדרישות הקהילה הבינלאומית, אם לאו. אם לא ייענו, יש לנו אופציות ואנו מוכנים ליישם אותם".
שר הביטחון אהוד ברק ביטל את דברי עמיתו וצפה כי הסנקציות לא ישיגו את מטרתן. "נכון שאנו רואים סנקציות ודיפלומטיה חזקים מאשר בעבר, וגם יש להם השפעה מסוימת. אבל אם להיות כנים, אנו ישראל לא מאמינה שהאייתולות יישבו סביב השולחן, יסתכלו אחד על השני בעיניים ויגידו 'זהו זה, המשחק נגמר. עלינו להפסיק את תוכנית הגרעין. הסיכוי שכך יקרה, נמוך באופן קיצוני".
ברק הדגיש כי "אין כאן סימטריה - הם מעשירים אורניום, אנו מטילים סנקציות. המצב הוא לנו יש מה להפסיד, בזמן שהסנקציות עובדות. כי האירנים נעים קדימה. בזמן שהסנקציות והדיפלומטיה נמשכים, האירנים ממשיכים להעשיר על בסיס יומיומי, וכבר הגיעו לכמות אורניום מועשר ברמה של 20 אחוז הנדרשת לנשק".

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  03/08/2012   |   עודכן:  03/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד ברק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לארה"ב ולאירן אינטרס משותף למשוך זמן"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף כותרת אמיתית!
להסתמך על אובמה?  |  4/08/12 02:07
2
חיסול הכור האיראני
יוד אלף  |  14/08/12 11:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בביקורו בישראל השבוע, חשף שר ההגנה האמריקני בפני ראשי המדינה את תוכנית ארה"ב לחיסול הגרעין האירני, כבר בשנה וחצי הקרובות, במידה והדיפלומטיה תיכשל    המטרה: למנוע תקיפה ישראלית לפני כן
אריאל כהנא
וינשטיין, בלאס ומנדל סירבו להגן על החלטת ועדת השרים להתיישבות    מזכיר הממשלה עו"ד האוזר: "יש כאן בעיה של משילות. אם הפרקליטות קובעת מדיניות, יש לזה השלכות"
עופר וולפסון
יותר מ-20 הרוגים בהפגזות המשטר הסורי על מחנה פליטים פלשתיני במבואות דמשק    כ-60 הרוגים בטבח נוסף בחמה    הרוסים שולחים ספינות עם מאות נחתים לנמל טרטוס
איציק וולף
שתיים ממשפחות שכונת האולפנה אשר עברו לקראווילות שיועדו לתושבי גוש קטיף עוזבות את היישוב    איש אינו רשאי להכניס במקומן משפחות    משרד הביטחון: בשלב זה לא נגבה שכר דירה מהתושבים, ממתינים להחלטת משרד ראש הממשלה להעברת הסמכות למשרד אחר
מערכת אתר ערוץ הספורט
השווייצרי הבטיח מדליה בתום 4:27 שעות. מריה שראפובה בגמר הנשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il