X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צבעים לא משמשים רק לתיאור מצבים שונים. ישנן ראיות מדעיות לכך שהתבוננות בצבעים יכולה להשפיע על מצב הרוח המוח שלנו מקשר בין צבעים לבין מיקומם בטבע האם תרגישו חרדה בחדר צהוב? האם הצבע הכחול מרגיע אתכם?
▪  ▪  ▪
משפיע על התגובות הרגשיות
האם הצבעים משפיעים על חיינו?
יפעת גדות
התחושות שלנו לגבי צבע מסוים יכולות להיות גם עניין אישי, ולעתים קרובות מקורן בחוויות שעברנו או בתרבות
לרשימה המלאה

לבני האדם, צבע הוא מרכיב חשוב בראייה. מבחינה חברתית, הצבע גם כן חשוב ביותר. לדוגמה, אדום, ירוק וצהוב - כולם משמשים בהכוונת התנועה. אורות הבלמים והתמרורים אדומים, אור ירוק מצביע על בטיחות המשך הנסיעה, וצהוב מסמל את הצורך בזהירות. למרות שכל הסימנים הללו יכולים לבוא לידי ביטוי בשחור ולבן (בלווית מסרים כתובים למשל), הצבע משמש כדי לעזור לנהגים להבחין בין סוגי המסרים. שימוש בצבע בחברה נפוץ גם בעולם הפרסום, באריזות מוצרים, במשרדים, בבתי ספר ועוד. אפילו צבע המזון יכול להשפיע על הרצון שלנו לאכול ממנו. בעבר, חברת היינץ ניסתה לשווק קטשופ בצבעים שונים, כולל סגול, אך ויתרה על הרעיון לאחר שהצרכנים לא האמינו כי מדובר בקטשופ. הייתם אוכלים סטייק כחול?
צבעים לא משמשים רק לתיאור מצבים שונים. ישנן ראיות מדעיות לכך שהתבוננות בצבעים יכולה להשפיע על מצב הרוח. המוח שלנו מקשר בין צבעים לבין מיקומם בטבע. האם תרגישו חרדה בחדר צהוב? האם הצבע הכחול מרגיע אתכם? אמנים ומעצבי פנים כבר מזמן הבינו כיצד צבע יכול להשפיע בצורה דרמטית על מצב הרוח, התחושות והרגשות. מדובר בכלי תקשורתי רב-עוצמה שיכול לשמש כדי לאותת על פעולה, להשפיע על מצב הרוח ולגרום לתגובות פסיכולוגיות. צבעים מסוימים יכולים אפילו להעלות את לחץ הדם, להגביר את חילוף החומרים או לגרום למאמץ בעיניים.

ניסוי מחשבתי
באיזה צבע נשתמש כדי לרמז על טוהר? איזה צבע יעביר תחושה של עוצמה וכוח?
▪  ▪  ▪

דמיינו שאתם אמנים והתבקשתם לצבוע שמלה של נערה בציור.
לפניכם קשת של צבעים:
1. אדום
2. ורוד
3. צהוב
4. כתום
5. כחול
6. סגול
7. ירוק
8. חום
9. שחור
10. לבן
אתם מתבקשים להשתמש בצבעים כדי להעביר מסר או תחושה (כיתבו את התשובות ליד השאלה). כאמנים, באיזה צבע מאלו המופיעים ברשימה תבחרו כדי לצבוע את שמלתה של הילדה הכפרית שבציור ולהעביר את המסרים הבאים?
1. תחושה של בית, שלווה ונוחות
2. ביטחון עצמי ורוח נעורים
3. תחושת עוצמה וכוח
4. תחושה של רוגע וריפוי
5. תחושה של רוחניות ויצירתיות
6. תחושה של דיכאון
7. תחושת הרמוניה עם הטבע
8. תחושה של רגישות ואהבה לא אנוכית
9. תחושת עייפות
10. תחושת טוהר וניקיון

תגובות רגשיות
לצבעים יש לעתים קרובות משמעויות סמליות שונות בתרבויות שונות - לבן הוא צבע החתונה בתרבויות מערביות אך צבע הלוויות בתרבויות סיניות מסורתיות
▪  ▪  ▪

נראה כי קיימת הסכמה אוניברסלית לכך שהקשר בין צבעים לתגובות מנטליות או רגשיות פועל כגורם גירוי מסוים. הרעיון שצבעים מפיקים רגשות, כל כך טבוע בנו, עד כי אינו דורש הסבר כדי לזכות באמינות. מעצבי פנים, ארכיטקטים ויצרני צבע כולם מסתמכים עליו. הנה חלק מההקשרים שיש בין צבע לרגשות ספציפיים.
תשובות
1. חום - הצבע החום מסמל ארציות וטבע. צבע חום גורם לאנשים לחשוב על בית, ומעניק להם תחושה של נוחות וביטחון. מסיבה זו, הוא גורם לאנשים להיות פתוחים יותר לשיחה. גברים בדרך כלל אוהבים חום יותר מנשים.
2. כתום - כתום הוא צבע חיובי מאוד וידוע כצבע המעלה את הביטחון העצמי. הוא מעניק לאנשים תחושה של נעורים, מעורר את תהליך העיכול והרעב, ולכן יכול להיות שימושי למסעדות לעידוד המכירות או להורים המנסים לשכנע ילד עקשן לאכול ירקות. גברים אוהבים את הצבע הכתום יותר מהאדום.
3. אדום - הצבע האדום, ה"שערורייתי" ביותר, מייצג כוח ועוצמה. זהו צבע מעורר שידוע כי הוא מגביר את הפעילות בבלוטת יותרת הכליה. למרות שכמות גדולה יותר של אדרנלין יכולה להגביר את החשק המיני ולסלק מחשבות שליליות, היא עלולה גם לגרום לחוסר שקט. למרות שהצבע משפיע על שני המינים, נשים נוטות להגיב אליו בעוצמה רבה יותר. הצבע האדום מעלה את הסבירות לקניות אימפולסיביות גם כן.
4. כחול - כחול הוא צבע הריפוי משום שהמראה שלו גורם לגוף לייצר כימיקלים מרגיעים. הצבע הכחול יכול לדכא תיאבון. אין מזונות שצבעם כחול מטבעם מלבד אוכמניות, לכן, כשאנו רואים את הצבע הכחול אנחנו מתוכנתים בתת-ההכרה שלא לאכול. אנשים המנסים לרדת במשקל יכולים לצבוע את החדרים בכחול וכך להשקיט את תחושת הרעב. כחול מרמז גם על נאמנות, וזוהי גם הסיבה לכך שמועמדים רבים לנשיאות בוחרים לענוב עניבות כחולות.
5. סגול - סגול הוא הצבע המסתורי מכולם משום שהוא נמצא לעתים נדירות בטבע. זוהי אולי הסיבה לכך שהוא מיוחס למלוכה. סגול בדרך כלל מקל על מצבים של עצבנות ופחד. זהו צבעה של הרוחניות והוא מרמז על הקשר של אדם לכוח עליון. הוא קשור גם ליצירתיות.
6. שחור - שחור הוא היעדר צבע, כלומר שאין לו השפעות מעוררות או מרגיעות. מסיבה זו, שחור בדרך כלל גורם לאנשים להרגיש מדוכאים. חשיפה גדולה מדי לצבע השחור עלולה למנוע צמיחה ושינוי. הצבע מעורר תחושת אבל.
7. ירוק - ירוק מעניק תחושה של הרמוניה ורוגע. הוא מעורר תחושת נעורים, צמיחה וחידוש. ירוק הוא הצבע העדין ביותר לעיניים והתבוננות בו יכולה לעזור להאט את הנשימה.
8. ורוד - למרות שהוא לא יותר מאשר צילו של האדום, הוורוד גורם לרגשות הפוכים לחלוטין. הצבע הוורוד מייצג רגישות ואהבה, והוא גורם לאנשים להרגיש רגועים ובטוחים. בעוד שהאדום יכול להיות מיני מאוד, הוורוד קשור לאהבה לא-אנוכית.
9. צהוב - צהוב גורם לפעמים לתחושת עייפות. זהו הצבע הבהיר ביותר ולכן, כאשר הוא משתקף, הוא הצבע המגרה את העיניים ביותר. כשמתבוננים בצבע הצהוב העיניים מרגישות כבדות יותר ולכן גם עייפות. הצהוב מעורר גם תחושה של פחדנות.
10. לבן - לבן הוא ללא ספק אחד מהגוונים השקטים והרגועים יותר. אנשים רואים באובייקטים לבנים כטהורים ונקיים.
חשוב לציין גם כי לצבעים יש לעתים קרובות משמעויות סמליות שונות בתרבויות שונות. לדוגמה, לבן הוא צבע החתונה בתרבויות מערביות אך צבע הלוויות בתרבויות סיניות מסורתיות. אדום קשור לתחושת זעם באמריקה ולתחושת אושר בסין. באופנה האמריקנית כחול מיועד לבנים וורוד לבנות, שימוש סמלי בצבע שאינו משותף לתרבויות אחרות.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  05/08/2012   |   עודכן:  05/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלל קורן
הכשרה אנרגיה ומודיעין בדיווחים ליליים: צינורות הקדיחה נתפסו בבור הקידוח; מפעילת הקידוח החליטה להמשיך בביצוע הקידוח למטרת הגז בטכניקה של קדיחה בסטייה    GGR בוחנת את השלכות התקלה על הקידוח למטרת הנפט
איתמר לוין
קובע שחתימתו של עובד על הסכם לפיה לא יקבל תמלוגים על המצאות שימציא תוך כדי עבודתו, אינה שוללת אוטומטית את זכותו לתבוע אותם על-פי דיני העבודה
איציק וולף
איברהם אל-חרירי פרסם הודעה מצולמת    בחלב ובדמשק נמשכים הקרבות בין הצדדים    רוסיה וסין גינו את החלטת העצרת הכללית של האו"ם לגנות את מועצת הביטחון על כשלונה למנוע את שפיכות הדמים
איתמר לוין
ביולי 2011 הוגש כתב אישום בן שש שורות המתייחס לאירוע פריצה בן מספר דקות    נכון לאוגוסט 2012, סיומו של המשפט עדיין אינו נראה באופק    דחיות שביקשו הסניגורים, בעיות אישיות של העדים ועומס בבית המשפט יצרו תיק המתמודד על שיא הסחבת
מחלקה ראשונה
שני קווי אוטובוס שהיו בדרכם אל הכותל המערבי נרגמו בידי ערבים ליד שער שכם    בנפגעים - גם ילדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il