X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוות דעת מקצועים של המשרד להגנת הסביבה קובעת כי לא ניתן להמשיך את הפעלת מפעל שטראוס לצד קניון עזריאלי בעכו על אחד מן הגופים להעתיק את פעילותו למקום אחר לא יחודש היתר הרעלים שניתן בעבר למפעל
▪  ▪  ▪
שטראוס עכו. היתר הרעלים לא יחודש [צילום: איתמר לוין]

המשרד להגנת הסביבה הגיש (יום א', 5.8.12) לוועדת הערר לתכנון ובנייה של מחוז הצפון חוות דעת מפורטת שלפיה, לא ניתן להמשיך את פעילות מפעל שטראוס לצד קניון עזריאלי בעכו.
מפעל שטראוס עושה שימוש באמוניה בכמות כוללת של כ-17 טון לצורך קירור. לאחר שקניון עזריאלי נבנה והופעל במרחק של שבעה מטרים בלבד ממפעל שטראוס נדרשה חברת שטראוס לבצע מיפוי של כלל הרצפטורים הציבוריים שבסביבת המפעל, הערכת סיכונים ביחס לרצפטורים אלה, וכן הגשת תוכנית להפחתת סיכונים עד לעמידה בקריטריון הקבילות לגבי כל רצפטור ציבורי שבסביבתו.
לצורך הכנת חוות הדעת, בחן המשרד להגנת הסביבה בדיונים עם נציגי המפעל אפשרות לגבש חלופות להפחתת סיכונים מהמפעל. עם זאת, הנתונים שהגיש המפעל לא אפשרו למצוא פתרון בו שני המבנים יפעלו זה לצד זה. כל הבדיקות העלו כי במרחק הקיים כיום העומד על 7 מטרים בלבד בין המפעל לקניון, לא ניתן למנוע סיכון לציבור.
"לאחר בחינה מקיפה ומעמיקה לרבות בחינת כלל האפשרויות שהציג המשיב מס' 4 [גלידות שטראוס בע"מ] להפחתת הסיכונים, נמצא כי לא ניתן להפחית את הסיכונים הקיימים כך שיעמדו בקריטריון הקבילות לגבי כל רצפטור ציבורי שנמצא בסביבת המשיב מס' 4. בנסיבות המתוארות, העורר מס' 1 [המשרד להגנת הסביבה מחוז צפון] סבור כי שני השימושים הקיימים (מסחר ותעשיה) אינם יכולים לדור בכפיפה אחת", לשון הערר.
עמדת המשרד היא שעל אחד מגופים אלה אשר פועלים כבר לעבור למיקום חלופי. בעבר ההחלטה לאכלס את הקניון לצד המפעל הקיים בו מאוחסנת אמוניה, התקבלה בניגוד לעמדת המשרד.
המשרד הודיע עוד כי בנסיבות הקיימות ובמרחק הקצר הקיים בין המבנים, לא ניתן לחדש את היתר הרעלים שניתן למפעל. זאת אלא אם ועדת הערר תחליט לשלול את היתר האכלוס שניתן לקניון.
שטראוס: המפעל פועל כבר 50 שנה עם אישורים
מגלידת שטראוס נמסר בתגובה כי מפעל גלידת שטראוס פועל בעיר עכו מזה 50 שנה תחת כל האישורים וההיתרים על-פי דין.
"המפעל עשה ועושה רבות בנושא מערך הבטיחות אשר עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר הנהוגים כיום בעולם, לרבות בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה. בימים אלו מתנהלים בוועדת הערר דיונים בנושא קניון עזריאלי, לאחר שהמשרד להגנת הסביבה הגיש בקשה לבטל את היתר האיכלוס אשר ניתן לקניון אשר נבנה לאחרונה, ואנו מציגים שם את עמדתנו לפיה ניתן לקיים את המפעל ואת הקניון זה לצד זה. עמדה זו נתמכת בחוות דעת של מומחים בינלאומיים מהמעלה הראשונה. מכל מקום, מפעל גלידת שטראוס הינו חלק מנוף העיר עכו במשך עשרות שנים ואנו מאמינים שכך יישאר גם בעתיד", לשון התגובה.

תאריך:  05/08/2012   |   עודכן:  06/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קניון עזריאלי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפעל שטראוס מסכן את באי הקניון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מענין איפו היו נציגי הירוקים?? ל"ת
בר דרור דוד  |  5/08/12 14:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת ח"כ כץ: "יש להציב רופא מאשר של קנביס רפואי בכל בית חולים בארץ ולא רק למחלות הסרטן"    "הקנביס הרפואי צריך להינתן לחולים קשים בהליך קבלה רגיל, כמו כל תרופת מרשם אחרת"
מירב ארד
הקמפיין אשר יעלה לאוויר בחודש ספטמבר, בהשקעה כוללת של כ-3 מיליון שקלים, יכלול קטלוג, מיתוג חנויות, שלטי חוצות, מודעות בעיתונות הארצית ודיוור ישיר
פאדי מועלם
על-פי החשד, גורמים בחברה העלימו עיין מהפקדות של מעל ל-100 מיליון דולר שביצעו שני אנשים בקזינו    על-פי הדיווחים, כרגע אין חשד למעורבותו של אדלסון במעשים
פאדי מועלם
החקירה נגד החברה נפתחה בחודש שעבר על-ידי הרשות לניירות ערך    עניין החקירה נחשף בדיווח שהגישה החברה לרשויות בארצות הברית
איציק וולף
העצור - ערבי מאחד הכפרים בעמקים    נעצר בעקבות תלונה של אם כי גבר מתכתב עם בתה הצעירה ועורך עמה שיחות מיניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il