X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהל ההשקעות המורשע דניאל מולקנדוב התחייב בפני לקוחות על תשואה מינימלית - ואז טען שההתחייבות אינה תקפה משום שהיא בלתי חוקית ביהמ"ש: העבירה הייתה בעצם ההתחייבות ולא בביצועה או באכיפתה
▪  ▪  ▪
בלכר. לא תמיד ייפסל החוזה [צילום: בוצ´צ´ו]

מנהל ההשקעות המורשע דניאל מולקנדוב חויב לשלם 2 מיליון שקל לכמה מלקוחותיו, למרות שחתם עימם על הסכם בלתי חוקי לפיו התחייב להשיג תשואה מינימלית. שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, יעל בלכר, קבעה (1.8.12) שחוסר החוקיות הוא בהתחייבות ולא בביצועה, וכי אין הדעת נוחה מכך שמולקנדוב יחתום על התחייבות ולאחר מכן ינסה להתחמק ממנה בטענה שאיננה חוקית.
בני הזוג הרב עתניאל והדסה שרעבי והוריה של הדסה, שלום ומזל אהוד, השקיעו 1.8 מיליון שקל (בערכים ריאליים) בחברת לב התמר שהייתה בשליטת מולקנדוב. לטענתם, הם הסכימו להשקיע את הכספים רק לאחר שהובטחה להם תשואה מינימלית. מאחר שחוק ניירות ערך קובע, שהתחייבות למתן תשואה מינימלית היא עבירה פלילית, עוגנה התחייבות זו בנפרד מההסכם הסטנדרטי עליו חתמו הצדדים. מולקנדוב מצידו טען, שלא חתם על התחייבות זו, ובכל מקרה - שההסכם הסטנדרטי קבע במפורש שהוא מבטל כל הסכם קודם.
בלכר קבעה, כי מולקנדוב חתם על ההתחייבות לתשואה מינימלית, והצביעה על סתירות ותמיהות בגירסתו "ההפכפכה והמתחמקת" כלשונה. עוד ציינה, כי העובדה שלאורך השנים שילם מולקנדוב לתובעים 12,000 שקל - למרות שטען שכל השקעתם ירדה לטמיון - מחזקת גם היא את המסקנה לפיה התחייב לתשואה מינימלית. עוד קבעה בלכר, כי החתימה על ההסכם הסטנדרטי לא ביטלה את ההתחייבות האחרת, שכן באחרונה נאמר במפורש שהיא באה בנוסף להסכם ניהול תיק ההשקעות.
את רוב פסק דינה מייחדת בלכר לשאלה האם ניתן לאכוף את ההתחייבות שהיא כאמור עבירה פלילית. מסקנתה היא שהדבר אפשרי, שכן "לא בכל מקרה של סתירה בין הוראות החוזה להוראת חוק כלשהי, התוצאה היא פסילת החוזה". לדבריה, האיסור הפלילי על התחייבות כזו נועד להבטיח את תקינות המסחר בשוק ההון ולתת למשקיעים כלים לקבל החלטות מושכלות. לפיכך, מסיקה בלכר, הפסול הוא בהתחייבות עצמה ולא בביצועה או באכיפתה. זאת ועוד: אכיפת ההתחייבות תחזק את האיסור הפלילי, שכן היא תציב מעל ראשו של המתחייב גם איסור פלילי וגם סכנה כלכלית.
האיסור הוטל על מולקנדוב, ממשיכה בלכר, ותכליתו היא להגן על אנשים דוגמת התובעים לבל יתפתו להשקיע מתוך אמונה שכספם מובטח. בית המשפט אינו מחייב את מולקנדוב לבצע עבירה, אלא לעמוד בהתחייבותו: לשלם לשרעבי ואהוד את כספם בהתאם להתחייבות שניתנה להם ואשר על פיה פעלו. אומנם עתניאל שרעבי ידע שההתחייבות אינה חוקית, אך האיסור לא חל עליו אלא על מולקנדוב.
בלכר חייבה את לב התמר לשלם לתובעים את מלוא סכום התביעה - 1.8 מיליון שקל - בתוספת הוצאות בסך 185,000 שקל. התובעים יוצגו בידי עו"ד תומר ברם ממשרד ברם, סלוקי ושות'.
תאריך:  05/08/2012   |   עודכן:  05/08/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 יעל בלכר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הישראלי קיבל 15.333 נקודות ונתן ביצוע טוב, אך לא הספיק לשלישיה הראשונה
יפעת גדות
חוקרים גילו נתון מעניין: ההתנהגות הלא-מילולית של הגבר מול האישה יכולה לעורר את האישה עצמה להתנהג בצורה מינית יותר ואטרקטיבית
איתמר לוין
המדינה טוענת שאיש השוק האפור ניסים דג'לדטי, המואשם גם בהשתלטות על נכסי האוליגרך אלכסיי זכרנקו, רשם הכנסות בעשרות מיליוני שקלים דרך חברות שנרשמו בבעלות אחיו וגיסתו
איציק וולף
חוות דעת מקצועים של המשרד להגנת הסביבה קובעת כי לא ניתן להמשיך את הפעלת מפעל שטראוס לצד קניון עזריאלי בעכו    על אחד מן הגופים להעתיק את פעילותו למקום אחר    לא יחודש היתר הרעלים שניתן בעבר למפעל
יפעת גדות
יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת ח"כ כץ: "יש להציב רופא מאשר של קנביס רפואי בכל בית חולים בארץ ולא רק למחלות הסרטן"    "הקנביס הרפואי צריך להינתן לחולים קשים בהליך קבלה רגיל, כמו כל תרופת מרשם אחרת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il