X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון דחה את בקשתה של החברה לערער על החלטת בית המשפט המחוזי, שאישר את מחיקתה קובע: פרשנותה של אלרן נדל"ן, לפיה שווי מניותיה כעת גבוה פי 30 מאשר כאשר נקלעה לקשיים, היא מלאכותית
▪  ▪  ▪
התערבות מצומצמת בהחלטות הבורסה [צילום: פלאש 90]

חברת אלרן נדל"ן שבשליטת גד ודורי דנקנר תימחק מן המסחר בבורסה. כך קבע סופית (יום א', 5.8.12) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, בדחותו את ערעורה של אלרן על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב.
אלרן נדל"ן נקלעה לקשיים והועברה ביולי 2010 לרשימת השימור, בה ניתן להימצא שנתיים לפני החזרה לרשימה הראשית או לפני מחיקה. הבורסה החליטה למחוק את מניותיה של אלרן נדל"ן, למרות שהגיעה להסדר עם נושיה, וזאת בנימוק שאחזקות הציבור בה מסתכמות ב-2.6 מיליון שקל בלבד, לעומת מינימום נדרש של 20 מיליון שקל. בית המשפט המחוזי דחה את ערעורה של אלרן נדל"ן ועמית דחה את בקשתה לערער על החלטה זו.
עמית אומר: "נקודת המוצא היא כי בית המשפט ימעט להתערב בהחלטותיה של הבורסה וכי עליו לנקוט אמת מידה זהירה בבואו לבחון החלטות שהן בתחום מומחיותה". תחילה דחה את טענתה של אלרן נדל"ן, לפיה יש למנות מחדש את תקופת השנתיים מאז הנפיקה מניות חדשות במסגרת ההסדר עם נושיה. לדבריו, "פרשנות זו פותחת בפני כל חברה את האפשרות לחמוק מחרב המחיקה ולהוסיף ולהיסחר ברשימת השימור, עד שיעלה בידה לענות על התנאים הנדרשים על-מנת לחזור לרשימה הראשית. לשון אחר, לשיטת המבקשת, נמצאת הופך את התקופה הקצובה והידועה מראש של 24 חודשים לתקופה 'מתגלגלת' שיש לה התחלה אך אין לה סוף".
לאחר מכן דן עמית בשאלת שווי אחזקותיו של הציבור, והוא דוחה את שיטת החישוב של אלרן נדל"ן, לפיה יש לחשב את מחירן של המניות החדשות שהוקצו על-פי הסדר הנושים בהתאם לשיעור החוב שנמחק תמורת הקצאתן. עמית קובע, ששיטה זו אינה יוצרת למניות את המחיר האמיתי - דהיינו: המחיר שנקבע בין קונה מרצון לבין קונה מרצון.
לדברי עמית, "מחיר מניה מבטא עסקה של מוכר מרצון לקונה מרצון, בעוד ששיעור הוויתור על חוב מצד הנושים אינו מבטא את מחיר המניה והוא תוצאה של מאבקי כוחות ואיזון בין הנושים לחברה לגבי גובה 'התספורת', כאשר החברה שנקלעה לקשיים מבקשת למחוק חוב גדול ככל שניתן כנגד הנפקה של כמות קטנה ככל שניתן של מניות. מכאן, שקביעת מחיר מניה על-פי גובה החוב שנמחק, על-פי שיטתה של המבקשת, אינו משקף עסקה של מוכר מרצון לקונה מרצון". הוא מציין, כי ערב העברת מניות אלרן נדל"ן לרשימת השימור עמד מחירן על 60 אגורות, בעוד כעת טוענת החברה ששווי כל מניה הוא 18 שקל - הפרש המלמד על כך שפרשנותה לחישוב המחיר היא מלאכותית.
אלרן נדל"ן, שיוצגה בידי עוה"ד יוסף בנקל ואלי כהן, חויבה בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. הבורסה יוצגה בידי עוה"ד עדי קפלן ואריה שטרן.

תאריך:  05/08/2012   |   עודכן:  05/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופית: אלרן נדל"ן של גד דנקנר תימחק מהמסחר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
1,450 דירות וקוטג'ים לבדואים ברהט    935 דירות למשרתי קבע בירוחם    1,676 דירות בנתיבות
מערכת אתר ערוץ הספורט
קארן הלצר הדרום אפריקנית: "אני מקווה שזה ייתן אומץ לספורטאים"
עידן יוסף
שיפורים משמעותיים וקווי אוטובוס חדשים, לצד תגבור קווי המגזר החרדי והערבי, חיבור יישובים נידחים לתחבורה ציבורית ויותר קווים לסטודנטים, לחיילים ולחיילים משוחררים
מאיה רונן, שליחת ערוץ הספורט ללונדון
הישראלי לא תירץ: "התרגיל היה יכול להיות טוב יותר, אין טענות לשופטים"
איתמר לוין
ביהמ"ש קובע שהתקנות חלות במכרז בלבד ואינן חלות כאשר הגוף פועל בהליך של פטור ממכרז    השופטת וילנר רומזת שנראה שאין מקום גם להעדפה מרצון של תוצרת הארץ בהעדר מכרז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il