רשת שופרסל סיכמה היום (א') את הרבעון השני לשנת 2012 עם פגיעה מזערית בהכנסות, אך עם ירידה חדה של 54% ברווח הנקי.
הכנסות שופרסל ברבעון הסתכמו ב-2.9 מיליארד שקל, לעומת 3 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2011 - ירידה של 3.8%. הרווח הגולמי הסתכם ב-773 מיליון שקל, לעומת 809 מיליון שקל. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-99 מיליון שקל, בהשוואה ל-149 מיליון שקל.
הרווח הנקי, עם זאת, ירד מ-79 מיליון שקל ל-36 מיליון שקל - ירידה של 54%. הרווח התפעולי ירד ב-34% ל-99 מיליון שקל, מ-149 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ברבעון הראשון של 2012 עמד הרווח הנקי על 38 מיליון שקל, וההכנסות עמדו על 2.8 מיליארד שקל. הרווח התפעולי, לעומת זאת, השתפר בהשוואה לרבעון הראשון, אז הוא עמד על 71 מיליון שקל, המהווים 2.5% מהיקף המכירות.
החברה מסבירה כי הירידה החדה ברווח היא בשל הוצאות מכירה, שיווק והנהלה, שברבעון השני השנה הסתכמו ב-674 מיליון שקל, בהשוואה ל-660 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ההוצאות מסך ההכנסות היה 23.2% בהשוואה ל-22% ברבעון המקביל אשתקד.
הגידול בשיעור ההוצאות נובע בעיקר מהקיטון בהכנסות בשל עיתוי חג הפסח: בשנת 2012 חל ערב חג הפסח בתאריך ה-6 באפריל, לעומת שנת 2011 שבה חל ערב חג הפסח בתאריך 18 באפריל. השפעת חג הפסח ברבעון הנוכחי קטנה מהשפעתו על הרבעון המקביל אשתקד.
עוד מציינת שופרסל כי "בעקבות ההאטה הכלכלית והמחאה החברתית, מאז תחילת רבעון שלישי 2011 מורגשת בחברה התמתנות בקצב הצמיחה. החברה נקטה בפעולות שונות, ובכללן תוכנית התייעלות וצמצום כוח-אדם במטה ובסניפי החברה וכן הורדת מחירים והעמקת מבצעים במגוון רחב של מוצרים, והרחבת וחיזוק המותג הפרטי. החברה פועלת לביצוע התאמות בפעילותה, על-מנת להתמודד עם המצב המשתנה במשק ובתחום הפעילות, תוך שאיפה לחזור באופן הדרגתי לרמות הרווח התפעולי שהיו בשנים האחרונות".
רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, מסר: "רשת שופרסל התאימה את פעילותה למציאות החברתית שנוצרה. אנו ממשיכים להיות קשובים לצרכנים ולהציע הוזלות אמיתיות. תוצאות שופרסל ברבעון השני מראות שינוי מגמה חיובי ועלייה בשיעורי הרווחיות התפעולית לעומת הרבעונים האחרונים. השיפור הושג על-ידי הנהלת החברה בראשותו של איציק אברכהן, הודות למהלכי התייעלות רוחביים וחיזוק התשתיות האסטרטגיות. הגברת היקפי המכירות, לצד המשך הרה-ארגון, ימשיכו להיות במרכז העשייה של החברה גם בחודשים הבאים".
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, מסר: "החברה התמקדה בחודשים האחרונים בשיפור תהליכים, ברה-ארגון במטה ובהנהלה, בהתייעלות תפעולית ובחיזוק המנועים החשובים לצמיחת החברה. תוצאות הרבעון מראות שינוי מגמה חיובי מאוד, ואני מאמין כי מגמה זו תימשך גם בעתיד. החברה עשתה ככל יכולתה להימנע מעליית מחירים והציעה מבצעים אטרקטיביים ללקוחותיה, לחברי המועדון ולמחזיקי כרטיסי אשראי שופרסל ו'יש'".