X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בני משפחתו של סנ"צ איציק מלינה, אשר נספה באסון השריפה בכרמל, הגישו למחלקה לחקירות שוטרים תלונה נגד מפקד המחוז הצפוני ונגד קצינים נוספים טוענים כי מסרו עדות שקר למבקר המדינה, גרמו מוות ברשלנות, תיאמו עדויות ועוד
▪  ▪  ▪
עטיה. טענות לביצוע עבירות פליליות [צילום: משטרת ישראל]

משפחתו של סגן ניצב איציק מלינה שנספה באסון הכרמל הגישה תלונה במחלקה לחקירות שוטרים נגד מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב רוני עטיה, ונגד שוטרים אחרים בגין חשדות לביצוע עבירות פליליות במהלך ולאחר אסון הכרמל.
אלמנתו ואחיו של סנ"צ מלינה הגישו את התלונה באמצעות עורך דינם, שפירא סער. במסגרת התלונה דרשו לקיים מיד חקירה פלילית בגין חשדות כבדים לביצוע לכאורה עבירות פליליות על-ידי ניצב עטיה במהלך אסון הכרמל ולאחריו בעת שהיה מפקד מרחב חוף במשטרה.
מן הממצאים הנמצאים בידי המשפחה, עולה כי מבקר המדינה לא בדק את סיבת מותם ו/או את הגורמים שהביאו למותם של הרוגי האסון ואולם, נמצא כי לניצב עטיה ואחרים, עמדו בפרקי זמן שונים בטרם האסון, היכולת והאמצעים לפעול בהתאם לסמכותם ולא עשו כן.
עוד עולה מן הממצאים הנמצאים בידי משפחת מלינה, כי קיימים אי-התאמה והבדלים מהותיים וניכרים בין גרסאותיהם של עטיה ודוברו, סנ"צ יהודה ממן, ביחס לאירועים שקדמו לאסון ולאחריו, ומכאן החשדות האמורים במכתב תלונתם.
החשדות שאותם מעלה המשפחה בתלונתה, הם לביצוען של עבירות פליליות, כגון מסירת עדות שקר למבקר המדינה, גרימת מוות ברשלנות, התנהגות שאינה הולמת שוטר, תיאום עדויות ועוד. עוד נכתב בתלונת המשפחה כי ייתכן שניצב עטיה ואחרים התרשלו בביצוע תפקידם בכך שלא מנעו את מותם של הרוגי האסון בזמן שיכלו לעשות כן.
דרישת המשפחה היא כי מח"ש תפתח בחקירה מקיפה, מהירה ואיכותית באמצעות כלים חקירתיים אשר מוקנים לה במסגרת החוק וזאת בניגוד לכלים אשר היו מצויים למבקר המדינה בזמן הכנת דוח אסון הכרמל.
לדברי בני משפחת מלינה, ראוי בהקשר זה לזכור את השבר הגדול שנוצר בציבור הרחב שמקורו בין היתר בתחושה כי חלק מ"בעלי התפקידים" פעלו שלא בהתאם לנורמות ולאמות המידה הנצפות מהם ואף חמור מכך - חלקם ניסו לייחס לקצינים שנהרגו פזיזות וחריגה מסמכות מתוך רצון להרחיק מעצמם אחריות.

רוב המשפחות לא ישתתפו בדיון

מחר (יום ג', 7.8.12) צפוי להתקיים בכנסת דיון במסקנות דוח מבקר המדינה על אסון הכרמל. הדיון יתקיים בוועדה לביקורת המדינה בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
הבוקר נודע כי בעקבות מאבק בין לשכת ראש הממשלה לבין יו"ר ועדת הביקורת, ח"כ אורי אריאל, יותר רק לחמישה נציגים של משפחות הנספים באסון הכרמל להשתתף בדיון. זאת למרות שעשרות בני משפחה היו מעוניינים לעשות זאת.
דוד דיין, אביו של שמעון דיין, סיפר לעיתון הארץ כי בדיון הקודם של הוועדה, שהתקיים לפני כשבועיים, "הגענו כ-25 נציגים של משפחות שכולות וגם לדיון הקרוב יש רשימה של מעל 30 משפחות שמבקשות להיות נוכחות בישיבה.
"היום התבשרתי על-ידי הוועדה לביקורת המדינה כי בשל סירוב לשכת ראש הממשלה לקיים דיון משותף עם המשפחות השכולות, נוכל להיכנס לדיון עד חמישה נציגים. מבחינתי מדובר בסטירת לחי ועכשיו אני נאלץ להתקשר משפחה משפחה ולהודיע לה שהדלתות בירושלים סגורות", אמר.

תאריך:  06/08/2012   |   עודכן:  06/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תלונה במח"ש: ניצב עטיה שיקר למבקר המדינה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
חנן וייס-חחח...שיקר למבקר
תראו לי קצין אמת  |  6/08/12 12:05
2
שקר וכזב ,,,,,
כלב מוכה ,  |  6/08/12 12:53
3
זו התרבות שמנחיל בהמ"ש העליון ל"ת
האגנדה השמאלנית  |  6/08/12 13:56
4
אדם משכמו ומעלה וחפותו הוכחה
דרוזי  |  6/08/12 14:17
5
שערוריית ניצבי דנינו
ימי אהרונוביץ  |  6/08/12 14:23
6
זה ביבי והאליטות
המומחה  |  6/08/12 14:32
 
- לא היה מתרחש כל אסון לו הכבאים
נסעו לתוך האש  |  6/08/12 15:24
7
מענין לא האחרון בפרשה!!! ל"ת
בר דרור דוד  |  6/08/12 14:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מסע בן 36 שבועות מכדור הארץ הסתיים בשבע דקות קריטיות של נחיתה על פני המאדים    רכב השטח המונע באנרגיה גרעינית ידגום את הקרקע של כוכב הלכת האדום במשימה שתימשך שנתיים
עידן יוסף
ביהמ"ש התיר לפרסם כי החשדות אותם חוקרת נציבות המדינה נגד המפקח על התעבורה עוסקים בקיום יחסים בהסכמה עם עובדות הכפופות לו ושהיה מעורב בקידומן
אלעזר לוין
שלמה אליהו דורש הנחה, בשים לב לירידה החדה הצפויה במכירת ביטוחי מנהלים    מנהלי ג'נרלי מגיעים לארץ להמשך המו"מ    מגדל: נפריש עוד 80 מיליון שקל לעתודה בגין התארכות החיים
עידן יוסף
מחבלים סלפים השתלטו על בסיס מצרי, הרגו 16 שוטרים וניסו לתקוף את ישראל בנגמ"שים שלקחו    עשרות פצצות מרגמה נורו לעבר יישובי האזור    התושבים נקראו להסתגר בבתיהם מחשש להימצאות מחבל חמוש
עידן יוסף
מנכ"ל משרד החינוך שערכה שימוע לאדר כהן החליטה כי לנוכח הליקויים החמורים שנמצאו בתפקודו לא יוכל להמשיך כמפקח הראשי של המקצוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il