X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בהצעת החוק תמכו 40 חברי כנסת ו-27 התנגדו. ההצעה עבר כעת לוועדת הכספים לצורך הכנתה לקריאה שנייה ושלישית, לקראת העברת החוק עוד הלילה
▪  ▪  ▪
"מאוימים גם ביטחונית וגם כלכלית" [צילום: פלאש 90]

מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 6.8.12) בקריאה ראשונה את הצעת החוק לצמצום הגירעון ולהתמודדות עם השלכות המשבר בכלכלה העולמית, הידועה גם כהצעת הממשלה להטלת גזירות כלכליות נוספות בדמות העלאת מיסים וקיצוצי תקציב רוחביים.
בהצעת החוק תמכו 40 חברי כנסת, 27 התנגדו. ההצעה עבר כעת לוועדת הכספים לצורך הכנתה לקריאה שנייה ושלישית, לקראת העברת החוק עוד הלילה.
לצורך צמצום החריגה מיעד הגירעון בשנת 2012 ולצורך עמידה בתקרת הגירעון לשנת 2013 יבוצעו מספר צעדים שיגדילו את היקף הכנסות המדינה ממיסים:
  • החל בשנת המס 2013, יוגדלו שיעורי מס ההכנסה ב-1% על 3 מדרגות המס מהכנסה של 106,561 שקלים לשנה ועד להכנסה של 501,960 שקלים לשנה;
  • הטלת מס נוסף בשיעור של 2% על חלק הכנסתו של יחיד העולה על 800,000 שקלים
  • הצמדה למדד רק של שלוש שכבות השכר התחתונות;
  • הארכת תוקפה של הוראת השעה לפיה ישולם מס רכישה מוגדל במכירת זכות במקרקעין שאינה דירה יחידהף
  • הגדלת שיעור דמי הביטוח הנגבה ממעסיקים על החלק העולה על 60% מהשכר הממוצע.
את הצעת החוק הציג סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן (שס), שאמר כי "הכלכלה העולמית נמצאת במשבר מתמשך, וייתכן שיהיה מיתון נוסף. המצב חמור. כלכלת ישראל נמצאת בתקופת חוסר ודאות גבוה במיוחד, אך נקודת הפתיחה שלנו הייתה מצוינת. המשבר נוהל באופן מרשים, אך מאז 2011 נרשמה האטה מתמדת בקצב הצמיחה. יכולתו של המשק הישראלי להתמודד עם זעזועים נוספים מצומצמת. יש האטה בהכנסות ממיסים והאטה בצמיחה. לכן החליטו רה"מ ושר האוצר החליטו להגדיל את טווח הגירעון בשנים הקרובות. לשם שמירה על יציבות כלכת ישראל נדרשת הממשלה לפעול באחריות".
"ניסיון לחסל את מעמד הביניים"
כ-30 חברי כנסת הגיבו במהלך הדיון במליאה להצעת החוק, בהם ח"כ זהבה גלאון (מרצ), שאמרה כי "על נתניהו היה להתייצב במליאת הכנסת ולהסביר את הניסיון לחסל את מעמד הביניים. סגן השר כהן זורה חול בעיניים".
ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) תהתה "איך נפער הבור בתקציב? באמצעות מתווה הרפורמה במס הכנסה שיש לו אבא אחד ויחיד ששמו בנימין נתניהו. כולם אמרו לו להפסיק, כולל נגיד בנק ישראל. והנה הפלא ופלא: הוא גילה בור".
ח"כ מאיר שטרית (קדימה) התייחס לפן הפוליטי במישרין, כשאמר כי "לממשלה הזאת יש מאה מיליון שקל לנסר בתים בבית האולפנה, היא מנופחת עם כמעט 40 שרים וסגני שרים. שתצטמצם בעצמה. הבחירות מתקרבות והציבור יזכור את זה"
ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) טען כי "נתניהו מנצל את המשבר הכלכלי כדי להעביר שינויים מרחיקי לכת במדיניות החברתית-כלכלית. הדמגוגיה שלו פועלת; דווקא עכשיו הוא מדבר על הסכנה האירנית"
ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) האשים את פקידי האוצר: "הכי קל להאשים את ראש הממשלה ואת שר האוצר, אבל הם לא יודעים מאין הפקידים נוטלים כספים, ופה קבור הכלב. הפקידים יושבים ומשרתים את האידיאולוגיה הקפיטליסטית ועוברים להיות יועצים בהון עתק אצל טייקונים. מדוע לא בודקים את הקשר בין הון לשלטון במשרדי הממשלה?"
"צעדים מדודים ואמיצים"
שר האוצר יובל שטייניץ אמר בתגובה: "בעת משבר אין לנו על מי לסמוך אלא על עצמנו. אנחנו מאוימים גם ביטחונית כמו שראינו בתחום הדרום, וגם כלכלית. אין לנו את נאט"ו ואת האיחוד האירופי ואת גוש האירו, שלא כמו ספרד, יוון ואיטליה, אין לנו רשת ביטחון אם ניקלע למצוקה כלכלית או להורדות דירוג. אנחנו כבר ארבע שנים מנהלים קרב מגן על כלכלת ישראל ועל אזרחי ישראל, ושומרים מפני הסכנה החמורה של צמיחה שלילית ואבטלה המונית. הצלחתנו למנוע זאת עד הלום וכדי להמשיך אנחנו מחויבים באחריות ורצינות. אפשר להתווכח על צעד כזה או אחר או להכניס פה ושם שינויים, אבל המסגרת כולה נשארת. אנחנו מחביאים חבילה של 14 מיליארד שקל ל-2013 שתאפשר לנו לעמוד ביעד הגירעון שנקבע על 3%. העובדה שהחבילה עברה ברוב גדול בממשלה ובוועדת הכספים בשבוע שעבר, מצביעה על כך שיש בישראל משילות כלכלית. אין פה פופוליזם ואין כאן כלכלת בחירות. אלה צעדים מדודים ואמיצים. הסכמנו שמס ההכנסה יועלה רק מ-14 אלף ש"ח ומעלה, ובתמורה מדרגת המס בשיעור של 21.8 אלף שקל תופחת ל-20 אלף שקל. שינויים אלה מקלים על מעמד הביניים ועל המעמד הנמוך תמורת הכבדה קלה על המעמד הגבוה ומעמד הביניים העליון. הממשלה והכנסת יכולות להיות גאות בכך שהן מגלות לא רק תעוזה כלכלית אלא גם יצירתיות. זהו מופת למשילות כלכלית לטובת אזרחי ישראל".

תאריך:  06/08/2012   |   עודכן:  06/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגזירות הכלכליות אושרו בקריאה ראשונה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד פשע כלכלי-
אליפז+מטה המחאה  |  6/08/12 20:17
2
אחריות כלפי המדינה ויושביה
מחויב להיות אחראי  |  7/08/12 04:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה רונן, שליחת ערוץ הספורט ללונדון
מאמן מכבי ת"א דיבר על הפגרה הקשה: "ווינר אמיתי לא יושב ובוכה"
איציק וולף
ראש הממשלה סייר עם שר הביטחון בזירת הפיגוע בכרם שלום    "לישראל ומצרים אינטרס משותף לשמור על גבול שקט, אולם כשמדובר בביטחון האזרחים, ישראל יכולה לסמוך רק על עצמה"
יפעת גדות
המועצה תהיה הגורם המקצועי הרשמי שיעסוק בקביעת מדיניות הממשלה בנושא הביטחון התזונתי
עופר וולפסון
ראש ממשלת איטליה מריו מונטי מזהיר מפני פירוק אפשרי של גוש האירו אם לא יוגברו המאמצים להפחית את עלויות האשראי של הממשלות    ברקע, חילוקי דעות בין איטליה וספרד לבנק המרכזי, על אופן יישום תוכנית הקלה כמותית
מירב ארד
כך עולה מנתוני הלמ"ס לשנת 2010    באותה שנה היה מאזן ההגירה של הישראלים שלילי ועמד על כ-5.4 אלף ישראלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il