X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אגרת הרדיו צפויה להתייקר בכ-50 שקלים עד 2018 ואגרת הטלוויזיה ואגרת הטלוויזיה תופחת באותה תקופה בכ-100 שקלים
▪  ▪  ▪
ב-2013 צפויה הפחתה של כ-18 שקלים באגרת הטלוויזיה [צילום: יח"צ]

הכנסת אישרה סופית את הצעת החוק הממשלתית לתיקון סכום האגרה (תיקון פקודת התעבורה (מס' 109), התשע"ב-2012), לפיה יועלה "הסכום הנוסף" אותו גובה משרד התחבורה עבור רשות השידור באגרת הרישוי לרכב בכ-50 שקלים עד 2018.
במסגרת חקיקת הרפורמה ברשות השידור חייבה הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה ולוועדת החינוך את ראש הממשלה, לפני שיעשה שימוש בסמכותו להפחית את האגרה, להקים ועדה לבחינת חלופות לאגרה בראשות מנכ"ל משרדו. לפני כחודש קיימה הוועדה דיון בהמלצות הצוות, מהן עלה כי הצעת החוק נועדה על-מנת לאפשר את מימון הרפורמה ברשות השידור. לפי ההצעה שאושרה, הסכום הנוסף באגרת רישיון הרכב, העומד כיום על כ-114 שקלים, יעלה בכ-9 שקלים בשנה הבאה, וזאת במקביל להמשך המתווה הפחתת האגרה בכ-5% בשנה (כ-100 שקלים עד 2018).
לפי ההצעה, ב-2013 צפויה הפחתה של כ-18 שקלים באגרה לצד העלאה של כ-9 שקלים באגרת הנגבית באמצעות רישיון הרכב, כאשר אגרת הרדיו צפויה להתייקר בכ-50 שקלים עד 2018 ואגרת הטלוויזיה ואגרת הטלוויזיה תופחת באותה תקופה בכ-100 שקלים.
בקריאה שנייה הצביעו בעד 25 חברי כנסת ונגד 9. בקריאה שלישית הצביעו בעד 26 חברי כנסת ונגד 9.
בדיון ועדת הכלכלה בנושא, הביעה האגודה לזכות הציבור לדעת את עמדתה לפיה אין הצדקה לקשר בין בעלות על טלוויזיה לתשלום אגרה ולכן יש לבטל כליל את אגף הגבייה ברשות ולגבות את כל האגרה דרך רישוי הרכב. מ"מ מנכ"ל האגודה זיו מאור, אמר כי הרשות נותנת שירות לכל האזרחים, לא רק למי שמחזיק טלוויזיה - בפרט בעידן שבו ניתן לצפות בתכנים מכל מחשב וטלפון חכם.
ח"כ ישראל חסון הזכיר כי חוק רשות השידור דיבר על הפחתה ולא על תוספת. הוא הזכיר כי בעבר כבר הוקפאו ההפחתות והזהיר כי בסוף נישאר רק עם העלאת אגרה הרדיו. סמנכ"ל הגבייה ברשות השידור, אבי כץ, ציין כי את אגרת הרדיו משלמים כ-2.2 מיליון בעלי רכבים. לדבריו, כ-2 מיליון בתי מחויבים בתשלום אגרת הטלוויזיה, אך רק 1.5 מיליון בתי אב מתוכם משלמים. ח"כ יובל צלנר אמר בתגובה כי מדובר בהגדלת הכנסות, מאחר שההפחתה תחול על 1.5 מיליון משלמים וההעלאה תחול על 2.2 מיליון. כץ טען כי בשנה הבאה סך ההפחתה יעמוד על 22 מיליון שקל ויהיה זהה לסך ההעלאה. ח"כ חסון הוסיף כי בסופו של דבר בעוד 5 שנים סכום ההעלאה יהיה יותר מסכום ההפחתה. "קל יותר לגבות אגרת רדיו ותוספת הגבייה תמיד תהייה יותר גדולה, מפחיתים פחות וגובים יותר – הייתי שמח לשלם את המשכנתה בשיטה הזאת", אמר ח"כ חסון.
היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, התייחסה לסעיף אחר בהצעה ואמרה כי לפי אותו סעיף כי השר הממונה על רשות השידור יהיה ראשי לעצור את הקפאת ההפחתה עד שנת 2019, אם לא ייחתם הסכם מימון או אם נוכח לדעת שההסכם הופר. עו"ד בנדלר אמרה כי הסכם המימון כבר נחתם ולכן נשאלת השאלה אם יש צורך בסעיף. לדבריה, "זה סוג של אפשרות להחזיק את רשות השידור כבת ערובה להתנהגות נאותה". ברקן הסביר כי ב-2019 הרשות תהייה אחרי שהשלימה חלק מהותי מהרפורמה, אך הסעיף נדרש מאחר שההתחייבויות השונות שלה, כמו למשל ההתחייבות להשקיע כספים בהפקות מקור, לא נגמרת אחרי 5 שנים.
ח"כ יצחק וקנין, שעמד בראשות הישיבה, סיכם את הדיון ואמר כי בסך-הכל הציבור אמור לשלם פחות ולכן הוא לא חושב שיהיה נכון להתנגד להצעה. בתום הדיון אישרה הוועדה את ההצעה, כאשר 6 חברי כנסת הצביעו בעד בהם ח"כ וקנין, ח"כ מירי רגב, ח"כ ציון פיניאן, ח"כ רוברט אילטוב, ח"כ דודו רותם וח"כ דוד אזולאי. 3 חברי כנסת התנגדו, בהם ח"כ ישראל חסון, ח"כ רוברט טיבייב וח"כ דורון אביטל וחברת הכנסת יוליה שמאלוב ברקוביץ' נמנעה.
החוק אושר וייכנס לספר החוקים של מדינת ישראל.

תאריך:  06/08/2012   |   עודכן:  06/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אגרת הרדיו ברכב תגדל ב-9 שקלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מנסים לעבוד עלינו
לבטל את האגרה  |  7/08/12 11:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מכרה ביולי 118 דירות לעומת 80 ביוני    העלייה לעומת אשתקד - 195%
עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעות החוק להעלאת המע"מ, לצמצום הגרעון ולשינוי נטל המס, למורת רוחה של האופוזיציה    תקציב המדינה יאושר בשני שלבים
מערכת אתר ערוץ הספורט
דיווחים: החלוץ הסנגלי שלהט באולימפיאדה הפך למלפפון מבוקש בפרמייר ליג
אלעזר לוין
הריבוע הכחול וקבוצת גינדי ירשמו את עליית השווי כרווח לאחר ניכוי מס בדוחות הקרובים
איתמר לוין
טוענת שהתלונה נגדה התבררה כ"עורבא פרח" - בסתירה מוחלטת לממצאיו של גולדברג ולהמלצתו של גרוניס    סירבה לפסול את עצמה מדיון בו מופיע אחד מעורכי הדין שחתמו על העצומה לטובתה ומנמקת: איני יכולה לזכור מי חתם ומי לא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il