X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בני זוג לא שילמו דוחות תעבורה במשך 3.5 שנים, התעלמו מהתראות ולבסוף עוקל רכבם בשעה 02:30 לפנות בוקר ביהמ"ש דחה את תביעתם לפיצוי: בנסיבות המקרה לא הייתה למעקלים ברירה אחרת
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

רצוי אומנם שפעולות גבייה מטעם המדינה ייעשו בין 7 בבוקר ל-10 בערב, אך בנסיבות יוצאות-דופן רשאים קבלני הגבייה מטעם המדינה לפעול גם בשעות שאינן שגרתיות. כך קובע (26.7.12) שופט בית משפט השלום בתל אביב, רונן אילן.
רמה ואורי זילבר נמנעו במשך 3.5 שנים מתשלום שני דוחות תעבורה שנרשמו להם, למרות מספר התראות שנשלחו אליהם. בינואר 2011 ניסו עובדי חברת אס.בי שירותי עזר משפטיים, קבלן חיצוני של המרכז לגביית קנסות, לעקל את רכבה של זילבר אך לא מצאו אותו בסמוך לביתה בשעות היום. לבסוף מצאו אותו הגובים בשעה 02:30 לפנות בוקר, ורק אז יצאו בני הזוג מביתם ושילמו בו במקום את החוב בסך 4,428 שקל.
בני הזוג הגישו תביעה של 30,000 שקל נגד המדינה בטענה ש"הליכי הגבייה ננקטו נגדם שלא כדין, באופן מזיק, מפחיד ותוקפני". לטענתם, המדינה אינה רשאית לנקוט בהליכים אלו אחרי השעה 10 בערב, ולכן הם זכאים לפיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה להם.
אילן דחה את התביעה. הוא פותח באומרו, כי "הסמכות לפעול לגביית חובות לפי חוק המרכז או לפי כל דין אחר, איננה מאיינת את החובה לשמור על כבודו של החייב. לכל אדם יש כבוד ולכל אדם הזכות שינהגו בו בכבוד. קיומו של חוב, לאדם אחר או לרשות, איננו מבטל את זכותו של האדם לשמירה על כבודו". ואולם, בנסיבות העניין הוא קובע שהמדינה פעלה כיאות.
אילן דוחה מכל וכל את טענתם של זילבר כאילו לא קיבלו התראה על העיקול הצפוי: "בניגוד מוחלט, תהומי ממש, לטענה זו, מסתבר שהתראות כתובות נשלחו גם נשלחו והרבה יותר מפעם אחת". הוא מציין, כי שתי התראות נשלחו לכתובתם כפי שהופיעה במרשם האוכלוסין, והשלישית אף נמסרה אישית לידיו של זילבר.
לגבי שעת הביצוע של העיקול אומר אילן, כי אכן כל עיקול מהווה טראומה, וזו מתגברת כאשר הוא מבוצע בשעות הלילה. "לפיכך, כשם שפעולות גבייה מבוצעות במדרג המתחיל בדרישות בכתב בטרם עיקולים, כך גם הליכי העיקול עצמם צריכים להיעשות במדרג אשר רק בסופו פנייה בשעות חריגות" - וכך אכן נעשה במקרה הנדון. כאשר הקנסות לא שולמו במשך למעלה משלוש שנים, ההתראות לא הועילו ורכבה של זילבר לא אותר בשעות היום - לא נותר למעקלים אלא לפעול בשעות בלתי שגרתיות, קובע אילן.
אילן גם מתייחס לטענתם של זילבר, לפיה כבודם נפגע משום שנאלצו לפנות למעקלים לעיני עוברי-אורח: "כל זאת היה נמנע מהם לו כלל לא פנו אליהם עובדי הקבלן. לו הסתפקו בתפיסת הרכב והותרת הודעה בכתב על כך. אז אומנם היו ממשיכים התובעים לנום לבטח בביתם, אך אז גם יכולים היו לבוא בטרוניה בבקר על שנשללה מהם האפשרות לכל הפחות להימנע מהוצאות הגרירה", הוא אומר. זילבר לא חויבו בהוצאות משום ששילמו את הקנסות שעמדו על-פי שלושה מהסכום המקורי.

תאריך:  07/08/2012   |   עודכן:  07/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש הכשיר עיקול רכב בשעות הלילה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בני הזוג חוצפנים,, קוזאק נגזל
אשר1  |  7/08/12 10:49
2
מקרה הפוך
ברי צאקאלה  |  7/08/12 19:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חיות: הסעיף מתיר פגיעה אנושה בעקרונות השוויון והתחרות ההוגנת שעליהם מיוסדים דיני המכרזים    העליון שב וקובע שכל פגם בערבות בנקאית מצדיק את פסילת ההצעה כולה
מירב ארד
פרי-זן מיועדת לכהן כיו"ר הדירקטוריון של "פעילים" - חברה לניהול תיקי השקעות בע"מ    חטיבת נכסי הלקוחות תמוזג בחטיבות האחרות של הבנק
יפעת גדות
אדום הוא צבע חיציו של קופידון וצבעם של הלבבות הרומנטיים ביום האהבה    ההשפעה העמוקה שיש לצבע זה על המשיכה של נשים וגברים יכולה לגרום לכם לחשוב שוב על כוחו המשכנע ואולי להחליף בגדים ברגע האחרון
מירב ארד
משרד התיירות מצביע על עלייה של 38% במספר מגמות התיירות הנפתחות בבתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ
עידן יוסף
בחוזר מטעמה קובעת הרבנות הראשית כמה שעות על משגיחי הכשרות להשגיח ברשתות השיווק השונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il