X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"ץ דחה את העתירה נגד מתן הארכה למבקר היוצא להשלים את הדוח - אך קבע שכל פעולותיו, ובכלל זה הנחת הדוח על שולחן הכנסת, כפופות להסכמתו של המבקר הנכנס
▪  ▪  ▪
לינדנשטראוס. פרשנות מצמצמת [צילום: פלאש 90]
שפירא. מערים קשיים [פלאש 90]

בג"ץ מאפשר למבקר המדינה היוצא, מיכה לינדנשטראוס, להשלים את הדוח בפרשת הרפז, אם כי קובע שעליו לפעול במסגרת המצומצמת שהציעה המדינה ולפיה עליו לקבל את אישורו של המבקר הנכנס, יוסי שפירא, לכל פעולותיו ולהנחת הדוח על שולחן הכנסת.
השופטים עדנה ארבל, עוזי פוגלמן ואליקים רובינשטיין דחו (יום ג', 7.8.12) את עתירתו של עו"ד שלומי פרידמן נגד התיקון לחוק, המעניק למבקר היוצא שלושה חודשים להשלמת דוחות בהם כבר שיגר טיוטת דוח למבוקרים. פרידמן טען, כי מדובר בתיקון לחוק יסוד הנעשה במסגרת חוק רגיל (שכן חוק יסוד מבקר המדינה מגביל את כהונתו לשלוש שנים), וכי מדובר בחוק פרסונלי שנועד למטרה ספציפית ולכן הוא בלתי ראוי.
ארבל אומרת, כי הסוגייה העקרונית של תיקון/עקיפת חוק יסוד בחוק רגיל אכן טרם הוכרעה בבית המשפט העליון, אך העתירה הנוכחית אינה מצריכה הכרעה כזו. לדבריה, אם ניתן לפרש את החוק הרגיל בצורה בה יעלה בקנה אחד עם חוק היסוד - יש לאמץ פרשנות זו, כפי שאכן אפשרי במקרה הנדון.
הפרשנות המחייבת שנותן בג"ץ לחוק היא זו שהציעה המדינה בשמו של שפירא: "הפרשנות המתחייבת היא פרשנות מצמצמת אשר עיקרה הוא, כי כל הסמכויות לגבי ביקורת המדינה נתונות בידי המבקר המכהן, הנכנס, בעוד המבקר היוצא סיים את כהונתו, ואין לו סמכות אלא זו הניתנת ומאושרת לו על-ידי המבקר הנכנס. המבקר היוצא, אם כן, תלוי לצורך השלמת הדוח בהתאם לתיקון, במבקר הנכנס. חשוב להדגיש כי גם להנחת הדוח שהשלמתו נתבקשה על שולחן הכנסת, תידרש הסכמת המבקר המכהן שבידיו נתונה הסמכות.
"יתרה מכך, תכלית החקיקה היא השלמת הדוח שהחל המבקר היוצא והגשתו לכנסת, הא ותו לא, וזאת בעיקר משיקולי יעילות וחיסכון בזמן ובמשאבים. לשם כך, עיקר עבודתו של המבקר היוצא בתקופת הזמן שהותיר לו התיקון, תהיה השלמת כתיבת הדוח אשר את הטיוטא בעניינו מסר שלושה חודשים לפחות טרם סיום כהונתו. הפעלת סמכויות עזר, כגון חקירה נוספת או השלמת הבדיקה, תיעשה באופן חריג ביותר, כל עוד הדבר הכרחי לצורך השלמת הדוח, וכמובן על דעת ובהסכמת המבקר המכהן".
רובינשטיין אומר, כי העתירה לא הייתה חסרת טעם "ובמישור המשפטי לא במחי יד איננו נעתרים לה". לדבריו, ברור לחלוטין שהתיקון לחוק נועד למטרה נקודתית - השלמת הדוח בפרשת הרפז - וככזה הוא "עלול להיות בעל-רקע בעייתי, חשוד במום מלידה; כנעשה למטרה נקודתית ספציפית אף אם עוטה הוא איצטלה כללית". ואולם, קובע רובינשטיין, על בג"ץ "לחפש דרכים לאשש חוק תחת ביטולו", והוא מקבל את הפרשנות המצמצמת שהציעה ארבל.

תאריך:  07/08/2012   |   עודכן:  07/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח הרפז שהכין לינדנשטראוס טעון הסכמת המבקר שפירא
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
השפירא הזה עומד להיות קוץ בתחת
קארינה  |  7/08/12 17:46
2
לינדנשטראוס מעלים פרשת 'ענר'
בשם הצדק   |  7/08/12 21:32
3
צבא שיש לו מדינה אהרון רול
רול  |  7/08/12 22:35
4
חנן וייס-4,400 קוראי הדו"ח
של אהרון רול  |  7/08/12 22:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בדיון באסון השריפה בכרמל, העדיף רה"מ להתמקד בפעולות שבוצעו מאז האסון, אך בני משפחות ההרוגים התעקשו לקבל דין וחשבון על הגורמים לאסון האוטובוס: "נהרגו כאן 44 אנשים, לא ג'וקים"
מירב ארד
מחקר חדש שערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת קובע כי אירועי המחאה הוכיחו את חשיבות האזרח, לא רק ביצירת מחאה מקוונת, אלא את חשיבותו הרבה ביצירת האירועים הפיזיים, אשר בלעדיהם תישאר המחאה מקוונת בלבד
עופר וולפסון
כ-25 אלף כלי רכב פרטיים יובאו בחודש שעבר - 22% יותר בהשוואה לחודש המקביל אשתקד    שיעור העלייה הגבוה נובע מהציפייה להעלאת שיעור המע"מ ושינויים צפויים בנוסחת המיסוי הירוק
מירב ארד
סף הרעש הקיים הרלוונטי למיקום העיר לא עודכן מזה שנים ואינו מביא לידי ביטוי את ההתפתחות שחלה בייצור המטוסים    סף הרעש החדש - נמוך משמעותית מהסף הקיים
אלעזר לוין
דירות גן בצפון ת"א נמכרו ב-10 מיליון שקל    דירה גדולה באשדוד - 2.08 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il