X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות שסוכרת מסוג 2 קשורה בדרך כלל לאנשים הסובלים מעודף משקל ומנהלים אורח-חיים לא פעיל, המחלה עלולה להתפתח גם אצל אנשים במשקל תקין אנשים במשקל נורמלי שאובחנו עם סוכרת מסוג 2 סבלו ממחלה אגרסיבית יותר
▪  ▪  ▪
מחלה אגרסיבית [צילום: יח"צ]
חולים בסוכרת מסוג 2 ולא יודעים אפילו?
יפעת גדות
סוכרת מסוג 2 בדרך כלל לא מאובחנת עד שמופיעים הסיבוכים הרפואיים * ברוב המקרים, אין תסמינים לסוכרת ואין התפתחות הדרגתית של התסמינים
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
כורכום - למניעת סוכרת

   יפעת גדות
ישיבה ממושכת - סיכון גבוה לסוכרת

אנשים במשקל תקין המאובחנים בסוכרת מסוג 2 נמצאים בסיכון גבוה יותר מפי שניים למות ממחלת לב ומגורמים אחרים בהשוואה לעמיתיהם הסובלים מעודף משקל ומסוכרת. אלו הממצאים העולים מניתוח נתונים חדש.
למרות שסוכרת מסוג 2 קשורה בדרך כלל לאנשים הסובלים מעודף משקל ומנהלים אורח-חיים לא פעיל, ההפרעה המטבולית עלולה להשפיע על אנשים במשקל תקין גם כן. במסגרת המחקר החדש, אחד מכל שמונה אנשים שאובחנו עם סוכרת מסוג 2 היה במשקל תקין - ונראה כי המחלה הייתה אגרסיבית יותר אצל אותם אנשים שלא סבלו מעודף משקל כשאובחנו.
החוקרים, מבית הספר לרפואה באוניברסיטת נורת'ווסטרן שבשיקגו, הופתעו לגלות כי בקרב אנשים עם סוכרת מסוג 2 שהיו במשקל נורמלי בזמן האבחון היה שיעור גבוה יותר של תמותה בהשוואה לאלו שסבלו ממשקל עודף או מהשמנה.
עודף משקל והשמנה מעניקים הגנה מסוימת ממחלת כליות וממחלות לב. המצב מכונה "פרדוקס ההשמנה". ויחד עם זאת, החוקרים הדגישו כי הנזק מהשמנה ומעודף משקל גדול הרבה יותר מההגנה הכוללת שהם מספקים. משקל עודף קשור להתפתחות מחלות רבות, כמו סוכרת מסוג 2, מחלות לב וסוגי סרטן מסוימים. אנשים עם סוכרת מסוג 2 הסובלים גם מעודף משקל עדיין נמצאים בסיכון גבוה לסיבוכים, ואחד הטיפולים היעילים ביותר לסוכרת מסוג 2 היא ירידה במשקל.
ממצאי המחקר פורסמו בעיתון של איגוד הרפואה האמריקני.

חוסר מודעות של הרופאים
הרופאים אינם מטפלים בסוכרת מסוג 2 המתפתחת אצל אנשים רזים בצורה אגרסיבית כפי שהם עושים באנשים שמנים יותר
▪  ▪  ▪

ניתוח הנתונים כלל חמישה מחקרים ארוכי-טווח שבוצעו בין השנים 2006-1990. הוא כלל למעלה מ-2,600 איש שאובחנו עם סוכרת. מחצית ממשתפי המחקר היו גברים. כולם היו מעל גיל 40, וכשני-שלישים מהם היו לבנים. המשקל נמדד בעזרת אינדקס מסת הגוף, אמצעי מדידה של שומן הגוף על בסיס גובה ומשקל. BMI של 18.5 עד 24.99 נחשב משקל נורמלי, בעוד ש-BMI מעל 25 נחשב עודף משקל או השמנה.
על בסיס המחקר, בין 9% ל-21% מהמשתתפים היו במשקל נורמלי כשאובחנו עם סוכרת. בסך-הכל, 12% ממשתתפי המחקר היו במשקל נורמלי בזמן האבחון.
קרוב ל-450 איש מתו במהלך תקופת המחקר - 178 ממחלה קרדיווסקולרית (של הלב וכלי הדם) - ו-253 מגורמים אחרים. 18 איש נוספים מתו מגורמים לא ידועים.
לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון גורמים אחרים כמו היקף מותניים, עישון, גורמים דמוגרפים, לחץ דם ורמות כולסטרול, הם גילו כי אנשים שהיו במשקל נורמלי כשאובחנו עם סוכרת מסוג 2 היו בסיכון גבוה יותר מפי שניים למות ממחלת לב לעומת אנשים שסבלו מעודף משקל. משתתפים אלו היו גם בסיכון גבוה פי 2.32 למות מכל גורם שהוא בהשוואה לאנשים עם המשקל העודף.
למרות שהמחקר מצביע על קשר בין משקל לסיכון למוות בקרב חולי סוכרת מסוג 2, הוא אינו קובע קשר של גורם והשפעה בין השניים.
לא ברור מדוע אנשים במשקל נורמלי נמצאים בסיכון גבוה יותר למוות. ייתכן שהפרופיל הגנטי של אנשים רזים יותר המפתחים סוכרת מסוג 2 שונה, או שאולי הרופאים אינם מטפלים בסוכרת מסוג 2 המתפתחת אצל אנשים רזים בצורה אגרסיבית כפי שהם עושים באנשים שמנים יותר. אפשרות נוספת היא שהטיפולים הזמינים אינם יעילים לאנשים במשקל נורמלי כפי שהם לאנשים עם משקל עודף.
סוכרת מסוג 2 פוגעת בכל מי שמפתח את המחלה, אך המחקר מראה כי היא עלולה להיות חמורה יותר אצל אנשים שאינם סובלים מהשמנה, אולי בגלל מרכיבים גנטיים שונים. ייתכן גם ש-BMI אינו מדד אמין לסיכון לתמותה אצל אנשים עם BMI נמוך כפי שהוא אצל אלו עם BMI גבוה.
השורה התחתונה היא שסוכרת מסוג 2 בהיעדר השמנה אינה מצביעה על סיכון נמוך לסיבוכים. נכון לעכשיו, 5%-15% מחולי הסוכרת הם במשקל נורמלי והיחס ממשיך לעלות. לכן, רופאים צריכים לקחת ברצינות קבוצת אוכלוסיה זו ולטפל בהם בצורה אגרסיבית.
החוקרים ממליצים על פעילות גופנית כדרך טובה להוריד את רמות הסוכר בדם.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  09/08/2012   |   עודכן:  09/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חולי סוכרת רזים - בסיכון גבוה למוות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יפעת גדות
חוקרים ניתחו ריכוזי כימיקלים מסוימים פתלטים בדגימות שתן של 2,300 נשים וגילו כי הנשים עם הרמות הגבוהות ביותר של הכימיקלים בשתן נטו יותר מאחרות לסבול מסוכרת    הכימיקלים מסתתרים במוצרי טיפוח, בצעצועים ובתרופות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il