X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון קובע שיש צורך בתוכנית מפורטת, שאינה קיימת, לפני שניתן יהיה לדון בהקמת המתקן על הקרקע הסמוכה לבית הזיקוק ולתחנת הכוח באשדוד
▪  ▪  ▪
פוגלמן. רגישות סביבתית גבוהה [צילום: פלאש 90]

חברת פז לא תוכל להקים מתקן להתפלת מי ים בסמוך לבית הזיקוק ולתחנת הכוח באשדוד. כך קובע (יום ה', 9.8.12) בית המשפט העליון בתום הליכים שתחילתם עם אישור תוכנית המתאר הארצית להקמת מתקנים אלו, בשנת 2004.
הקרקע שבבעלות פז באשדוד מיועדת לפי תוכנית המתאר משנת 1960 ל"אזור תעשיה ואחסנה". בשנת 2001 החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז הדרום לאפשר גם הקמת מתקן התפלת מים באותו שטח. קרקעות אלו אינן נכללות בתחום האתרים עליהם חלה התמ"א משנת 2004 להקמת מתקני ההתפלה. הוועדה המקומית באשדוד וועדת הערר דחו את בקשתה של פז להקים מתקן התפלה בקרקע זו, בנימוק שיש צורך בתוכנית מפורטת - וזו אינה קיימת.
בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את ערעורה של פז והורה לוועדה המקומית לדון בתוכניתה, אך השופט עוזי פוגלמן הפך את ההחלטה וקבע שהתוכניות לא יידונו. לדבריו, "את התיבה 'תוכנית [...] המתירה הקמת מתקן התפלה בתחומה' יש לפרש כחלה על תוכנית שיש בה רמת פירוט מספיקה - לפי אמות מידה תכנוניות מקובלות - באופן שמאפשר מתן היתר בנייה. לא זה המקרה לפנינו, ובשל כך הקמת מתקן התפלה על גבי המקרקעין דנן חייבה תוכנית מפורטת לפני שהתמ"א נכנסה לתוקף".
מצע מעולה לחילופי דעות
פוגלמן מסביר מדוע יש צורך בתוכנית מפורטת: "השטח המיועד לתעשיה ואחסנה בעיר אשדוד הוא רחב היקף. התאמתו להקמת מתקני התפלה מבחינת הקירבה לים, למתקני תשתית אחרים ולצנרת מעולם לא נבדקה בפירוט, בין במישור הכללי, בין בנוגע למקרקעי פז. מתקני התפלה מוקמים במרחב מוגבל מקו החוף, באזור בעל רגישות סביבתית גבוהה. הם מחייבים העברת צנרת והזרמת מליחים שנוצרים בתהליך ההתפלה אל תוך הים. לכל אלה השפעות סביבתיות ניכרות שראוי לאפשר לציבור ולרשות המופקדת על ניהול משק המים והביוב בישראל להביע עמדתם לגביהן במסגרת התנגדויות לתוכנית".
פוגלמן מסכים עם ועדת הערר, אשר עמדה על הצורך בתוכנית בה ייכללו הוראות המתייחסות ל"מיקום המבנים, הסככות, המיכלים ושטחי האיגום, מיקום קווי מתקני התשתית במפלסים השונים, הוראות לנקיטת אמצעים למניעת מפגעים סביבתיים העלולים להיגרם כתוצאה מהפעלת המתקן, וכיוצא בזה הוראות המיוחדות למתקן מסוג זה".
השופט אליקים רובינשטיין הוסיף והסביר מדוע יש לעמוד על תוכנית מפורטת: "כמדיניות שיפוטית, מקום שישנה אפשרות לעריכת תוכנית מפורטת, שתהליך הכנתה פתוח והוא נחלת הכלל, יש לפרש בכיוון זה ולתמוך בכך. חיים אנו בעולם שנשתנה, במידה רבה לטובה, במובן הרגישות לתמונה סביבתית, לשקיפות ולשיתוף הציבור. תוכנית מפורטת היא מצע מעולה לחילופי דעות מכל הקשת בתהליך האישור".
פז, אשר יוצגה בידי עוה"ד חיים וינטרוב ורונן ירדני, חויבה בתשלום הוצאות בסך 40,000 שקל. את המדינה ייצג עו"ד תדמור עציון, ואת הוועדה המקומית אשדוד - עו"ד לימור ספצק.

פס"ד: עע"ם 241/12, ועדת הערר במחוז דרום ואח' נ' פז ואח'
דחיית בקשת פז להקים מתקן התפלת מים באשדוד
תאריך:  09/08/2012   |   עודכן:  09/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופית: פז לא תקים מתקן התפלה באשדוד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בית המשפט העליון צודק!
יהוידע  |  10/08/12 10:07
2
המשך הבצורת באמצעים משפטיים
בהשגחת הבג"צ  |  10/08/12 10:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הממשלה צפויה לאשר בישיבתה ביום ראשון הקרוב את מינויו של ד"ר מיכאל שראל, עד עתה ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל, לתפקיד הממונה על אגף הכלכלה והכנסות המדינה במשרד האוצר    יחל בתפקידו יום לאחר מכן
מערכת אתר ערוץ הספורט
הג'ודוקא עדיין מתלבט לגבי עתידו: אני מרוקן, אצא לחופש ושם אחליט
איתמר לוין
המקומון "כל הזמן" טען שהיא נהגה באלימות כלפי ילדים ופרסם את שמה למרות קיומו של צו איסור פרסום    מעריב: לא ידענו על הצו; הפרסומים נעשו בתום לב
עמירם ברקת, הלל קורן
הקידוח הגיע לעומק של כ-4,600 מטר, שעל-פי התחזיות, היה אמור להימצא בו גז    בתחילת השבוע דיווחו השותפות הישראליות כי צינורות הקידוח נתקעו    עם זאת, טרם אפסו הסיכויים למצוא גז    וגם: האם תיפתר סוגיית "חולות תמר"?
עופר וולפסון
הסרת האיום של הורדת אשראי לישראל והצעדים שנקטה הממשלה בישראל לאיזון הגירעון סייעו להשיב את אמון המשקיעים בשקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il