X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מועצת הרשות השנייה ניסחה כללים המכילים הגבלות שונות על שידור פרסומות ברדיו ובטלוויזיה באגודה לזכות הציבור לדעת טוענים שמדובר בכללים לא שוויוניים ברשות אומרים כי קיים שוני בין המדיות
▪  ▪  ▪
רדיו. מדיה פרוצה יותר? [צילום: פלאש 90]

האם הכללים החלים על זכייניות הרדיו האזורי מקלים בהרבה ביחס לכללים החלים על זכייניות הטלוויזיה המסחרית? בדיקה של האגודה לזכות הציבור לדעת מצאה שכן.
כך לדוגמה, לתחנות רדיו מותר לשדר פרסומות להלוואות בשוק האפור ולמוצרי הרזיה שלא נבדקו, כמו גם לשלב פרסומת בגוף השידור עצמו ואין הגבלות על אזכור שמות מסחריים של נותני פרסים.
מן הבדיקה מתברר שהרשות השנייה ניסחה כללים מפורטים שנועדו להגן על צופי הטלוויזיה מפני פרסומות פוגעניות, מטעות או לא הוגנות, אך רבים מכללים אלה לא חלים על הפרסום ברדיו, ויש חוסר שוויון בולט בין כללי הפרסום החלים על הרדיו לעומת הטלוויזיה.
בסקירת האגודה נאמר כי כללי הרשות השנייה פגומים. לדעתה, מצד
אחד, על הרשות לשמור מפני הטעיית הציבור - כשם שחובת משרד הבריאות לפקח על ההיגיינה במסעדות לרווחת הציבור. מצד שני, ראוי לצמצם את הפיקוח על המשדרים ולאפשר שוק חופשי ככל שניתן.
בלדעת אומרים כי בנקל ניתן יהיה למצוא דוגמאות רבות לפרסומות למוצרי בריאות שהמידע בהן לא אומת כנדרש; הטעיית צרכנים בנוגע למחירי מוצרים ולהיקף האחריות הניתנת להם ועוד, נושאים בהם כללי הטלוויזיה מחמירים.
האגודה לזכות הציבור לדעת ממליצה למועצת הרשות השנייה לשנות את הכללים, ולהשוות ככל הניתן בין הכללים שחלים על שידורי פרסומות בטלוויזיה וברדיו.
הרשות השנייה: מדיות עם שחקנים שונים

מן הרשות השנייה נמסר בתגובה לדברים כי אין מקום להשוואה בין הרדיו לטלוויזיה. להלן תגובת הרשות המלאה: "הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ממונה על אכיפת כללי הפרסומות בשידורי הרדיו האזורי ובשידורי הטלוויזיה המסחריים בערוצים 2 ו-10.
המידע המופיע בדוח האגודה והמתודולוגיה שעמדה בבסיסו טרם נבדקו על ידנו מאחר שהועברו לרשות אך לפני ימים ספורים. כללי הרשות השנייה הנוגעים להסדרת הפיקוח ברדיו, שונים מאלו הנהוגים בטלוויזיה, מאחר שמדובר במדיות שונות ובשוק אחר עם כמות שחקנים שונה. על כן אין מקום להשוואה. הרשות השנייה מבצעת מדי שנה בחינה ובדיקה של מאות פרסומות של גופי השידור השונים על בסיס החוקים, הכללים, התקנות וכתבי הזיכיון, וקובעת הפרות וקנסות באופן שוטף במקרים של הפרת הכללים.
הפעילות הרגולטורית של האכיפה בתחום הפרסום מבוצעת במקצועיות, בעקביות ותוך היוועצות במומחים במידת הצורך. כן הרשות עומדת על קיום ואכיפת כל כללי האתיקה אשר במסגרתם התחנות פועלות. הרשות מטפלת בהפרות ברדיו באופן שוטף ככל שמגיע אליה מידע או תלונות בדבר השידורים. יצוין כי במקרה של הפרסומת לתכשיר ההרזיה, התבצעה בדיקה שכללה קבלת אישורים רפואיים וביסוסים לנטען, מעבר לנדרש על-פי כללי הרדיו, ולאחר שנבדקו כל המסמכים על-ידי הרשות אושר התשדיר לשידור. לגבי יתר המקרים, כאמור הדברים ייבדקו".

תאריך:  12/08/2012   |   עודכן:  13/08/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 הרשות השנייה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי ואסף אקרמן
שחקני מכבי ת"א כועסים על הישראלי שלא רצה לתת לחברו לבעוט עונשין
אסף אקרמן
חלוץ בני יהודה, שכבש ב-2:2 מול מכבי. קשטן: "זה עוד הכנה לליגה"
רינה רוזנברג
רשות המיסים ערכה פשיטה על עשרות בתי הארחה בצפון    בין התירוצים לאי רישום הכנסות: "לא הספקתי לרשום"; "הייתה לי פגישה עם יועצת עסקית"; "לא ידעתי שצריך להוציא קבלה על מקדמה"; "הלקוחה אמורה להגיע לאירוח נוסף בסוף החודש הקרוב ורציתי לרשום ביחד"
מערכת אתר ערוץ הספורט
בולט החליט להביע את דעתו בסוגיה הגדולה: "כריסטיאנו הרבה יותר מושלם"
מערכת אתר ערוץ הספורט
מה קיבלנו? המון מוסיקה טובה, פירוטכניקה ומחווה לברזיל. היה תענוג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il