האם הכללים החלים על זכייניות הרדיו האזורי מקלים בהרבה ביחס לכללים החלים על זכייניות הטלוויזיה המסחרית? בדיקה של האגודה לזכות הציבור לדעת מצאה שכן.
כך לדוגמה, לתחנות רדיו מותר לשדר פרסומות להלוואות בשוק האפור ולמוצרי הרזיה שלא נבדקו, כמו גם לשלב פרסומת בגוף השידור עצמו ואין הגבלות על אזכור שמות מסחריים של נותני פרסים.
מן הבדיקה מתברר ש
הרשות השנייה ניסחה כללים מפורטים שנועדו להגן על צופי הטלוויזיה מפני פרסומות פוגעניות, מטעות או לא הוגנות, אך רבים מכללים אלה לא חלים על הפרסום ברדיו, ויש חוסר שוויון בולט בין כללי הפרסום החלים על הרדיו לעומת הטלוויזיה.
בסקירת האגודה נאמר כי כללי הרשות השנייה פגומים. לדעתה, מצד
אחד, על הרשות לשמור מפני הטעיית הציבור - כשם שחובת משרד הבריאות לפקח על ההיגיינה במסעדות לרווחת הציבור. מצד שני, ראוי לצמצם את הפיקוח על המשדרים ולאפשר שוק חופשי ככל שניתן.
בלדעת אומרים כי בנקל ניתן יהיה למצוא דוגמאות רבות לפרסומות למוצרי בריאות שהמידע בהן לא אומת כנדרש; הטעיית צרכנים בנוגע למחירי מוצרים ולהיקף האחריות הניתנת להם ועוד, נושאים בהם כללי הטלוויזיה מחמירים.
האגודה לזכות הציבור לדעת ממליצה למועצת הרשות השנייה לשנות את הכללים, ולהשוות ככל הניתן בין הכללים שחלים על שידורי פרסומות בטלוויזיה וברדיו.