X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עדכן את רשימת היישובים הזכאים לפטור מס במסגרת הסכם הסחר החופשי ליישובים המוגדרים כ"שטחים בשליטה ישראלית בלבד" הגדיר את המועצה המקומית מודיעין-מכבים-רעות כשמשתייכת ל"שטח הפקר" משרד החוץ הגיש בתגובה מחאה רשמית למוסדות הארגון
▪  ▪  ▪
מודיעין [צילום: פלאש 90]

המועצה המקומית מודיעין-מכבים-רעות אינה נמצאת בשטחי מדינת ישראל. כך קבע אתמול (יום ב', 13.8.12) האיחוד האירופי ברשימה אותה הוא מפרסם, במסגרתה היישובים הישראלים שנמצאים בשטחים והסחורות המיוצרות בהם לא זוכים לפטור ממכס ביבוא לאירופה, לפי הסכם הסחר החופשי בין ישראל לאיחוד.
ההחלטה מגיעה על רקע העדכון שביצע האיחוד לרשימת היישובים המוגדרים כ"שטחים בשליטה ישראלית בלבד", כך שתכלול גם את "שטח ההפקר" הנמצא מחוץ לקו הירוק. המוצרים המיוצרים בישובים שברשימה אינם זכאים להטבות, כאמור.
מאז שנת 2005 כל מוצר שמיוצר בישראל ומיועד לייצוא לאיחוד האירופי חייב לשאת כתובת מדוייקת של מקום ייצורו, כולל מיקוד ושם העיר או איזור התעשייה.
  • ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "לכל מי שמכיר ומבין את המציאות אין כל ספק, כי היישובים מודיעין, מכבים ורעות הם חלק אינטגראלי ממדינת ישראל, ואין שום ספק באשר לעתידם. לכן, האיחוד האירופי מתעלם מהמציאות כשהוא כולל בתחום המחלוקת נושאים ומקומות שכלל אינם מצויים בה. לגבי שאר היישובים הנמצאים ברשימה, הגישה האירופאית, אף שהיא אינה חדשה, איננה לרוחה של ישראל, ומתנהלת לגביה הידברות דיפלומטית מתמשכת בין הצדדים. יצויין, שעל ידי הפרסום החד צדדי של רשימת הישובים באינטרנט, קטע האיחוד האירופי באופן שאיננו מקובל תהליך של מו"מ עם ישראל סביב נושא זה. פעולה זו מעוררת תחושה של מחטף, ולפיכך הביעה שגרירות ישראל למוסדות האיחוד האירופי בבריסל מחאה רשמית על המהלך".
  • דרור אטרי, יו"ר איגוד העסקים מודיעין והשפלה וחבר הנהלת נשיאות איגוד לשכות המסחר, כי "המגזר העסקי בישראל בכלל ובמודיעין והסביבה בפרט מעורבים באופן שוטף בעסקים משותפים מול חברות מסחריות באיחוד האירופי ולראייה קיימים שיתופי פעולה הדוקים בין לשכות המסחר הללו". לדבריו, "במודיעין וסביבתה פועלים עשרות רבות של עסקים ישראליים לגיטימיים ויש לדחות על הסף את הקביעה לפיה מודיעין שייכת לשטח זר שאינו לגיטימי, דבר שעלול לפגוע במשפחות רבות באזור. יש להדגיש כי העיר מודיעין וסביבותיה הינם שטח אינטגראלי של מדינת ישראל וכי מודיעין נמצאת במרכזה של מדינת ישראל בין תל אביב לירושלים. כל ניסיון להטעות עובדתית את ציבור היבואנים באיחוד האירופי, הינו לא נכון ולא ראוי".
  • עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מסר כי "זוהי גישה קנטרנית ומיותרת המכרסמת ברקמת היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי. מפתיע מאוד שבתקופה הזו בה יש לאיחוד האירופי נושאים כבדי משקל להתמודד עימם הוא מוצא זמן להתפנות לנושא קנטרני באופי". לדבריו, החלטה זו שגויה ברמה העקרונית שכן אין מדובר בשטחי יהודה ושומרון או רמת הגולן אלא ביישובים הנמצאים בליבה של ישראל. "נראה כי אותה וועדה באיחוד האירופי לא הביאה בחשבון את כלל השיקולים הנכונים ויש לקוות כי משרד החוץ ידע לתקן שגיאה זו", אמר.
  • תנועת עתיד כחול לבן מסר כי "מדובר בהחלטה משוללת יסוד, מקוממת ומתריסה, הפוגעת בכלל אזרחי ישראל". התנועה מזהירה גם כי "במידה שממשלת ישראל לא תפעל לחידוש התהליך המדיני עם הפלסטינים, לשם קביעת גבולותינו סביב רוב יהודי ודמוקרטיה, תיאלץ מדינת ישראל להמשיך להתמודד בעתיד עם החלטות בינלאומיות מעין אלה, עד לבידודה".

תאריך:  14/08/2012   |   עודכן:  14/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיחוד האירופי: מודיעין אינה חלק מישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
במקום לטפל בשורש הבעיה
יוסי כ  |  14/08/12 22:42
 
- אתה לוקה בחוסר הבנה
אלטע קאקער  |  15/08/12 20:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו אברג'יל
רה"מ: "מה שאתם עושים אינו משתווה למאמצי ספורטאים רגילים"
עופר וולפסון
החילוט, שיבוצע עד 2 בספטמבר, עלול להביא להפסקת פעילותו של ערוץ 10, החייב 64 מיליון שקל    רשת חייבת 24 מיליון שקל    מנכ"ל הרשות בפועל: "עשינו כל מאמץ כדי לאפשר מיצוי הליכי החקיקה שיתנו פתרון לחוב הדחוי"
עידן יוסף
התושבים יוכלו להחנות במקומות מוסדרים שעליהם אורחים יצטרכו לשלם 6 שקלים
אלעזר לוין
יזמים מדווחים על גידול במכירות בשבועות האחרונים    30 הצטרפו תוך חודשיים לקבוצת רכישה בת"א    פנטהאוז ב-3.8 מיליון שקל    דופלקס בכפ"ס ב-3.06 מיליון שקל   דירת גן ודירת 5.5 חדרים בהוד השרון בכ-2.8 מיליון שקל    4 חדרים ברחובות ב-1.45 מיליון שקל
אלעזר לוין
הביקוש למשכנתאות זינק ביולי ב-25% לעומת חודש קודם, והגיע לשיא של כל הזמנים    אחת הסיבות: הציפיה להתייקרות הדירות עקב עלית המע"מ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il