X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בפתח הישיבה המיוחדת על תקציב הביטחון לחמש השנים הקרובות, הדגיש ראש הממשלה כי ההתלבטות אינה על אופן חלוקת העוגה בין תקציב הביטחון למשרדי הממשלה האחרים, אלא על אופן הסטת הכספים בתוך תקציב הביטחון עצמו נתניהו: "תנאי הכרחי להעברת תקציב המדינה ל-2013"
▪  ▪  ▪
ישיבת הממשלה. "דיון על סדר העדיפויות בתוך תקציב" [צילום: לע"מ]

"אנחנו מתחילים היום דיון שלא נעשה עד היום כמוהו בפורום של שרי ממשלת ישראל, בוודאי לא בפורום הכולל של מליאת הממשלה. בסופו של הדיון הזה אנחנו נתבקש להחליט לא רק כמה כסף יושקע בביטחון, אלא גם במה להשקיע את הכסף בתוך מערכת הביטחון" - כך אמר (יום ד', 15.8.12) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת על תקציב הביטחון לחמש השנים הקרובות (2017-2013).
ראש הממשלה הדגיש: "זהו דיון לא רק על סדר העדיפויות בין תקציב הביטחון לבין המשרדים האחרים המיוצגים כאן. זהו דיון על סדר העדיפויות בתוך תקציב הביטחון, לא עד הפרוטה האחרונה, לא בתוך כל סעיף וסעיף, אבל בשאלות מרכזיות של בניין הכוח שקשורות לתוכנית הרב-שנתית, לחמש השנים הקרובות, אולי לעשור הקרוב".
נתניהו אמר כי הממשלה עומדת לקבל החלטות לא פשוטות על גודל התקציב, והפניית התקציב למרכיבי הכוח העיקריים. "זה דיון מורכב ורציני. אני מסופק אם נגמור אותו היום אבל אנחנו חייבים לגמור אותו כדי לקדם את תקציב 2013, לקבל נתיב לתקציב הביטחון ל-2013, כדי לקבל נתיב לתקציב הביטחון לחמש השנים הקרובות, עם השלכות לעשר השנים הקרובות. לכן אנחנו חייבים גם להידרש לשינויים ההיסטוריים שמתרחשים סביבנו".
לדברי נתניהו, האיומים שמופנים לעבר מדינת ישראל משתנים ועל ישראל להיות ערוכה לכך לכך. "עלינו לדאוג לכך שהביטחון שממנו נהנים אזרחי ישראל בשלוש וחצי השנים האחרונות יימשך בתנאים המשתנים. אנחנו נשמע סביב שולחן הממשלה את הגורמים המקצועיים ונחליט מהי תפישת הביטחון שמותאמת לשינויים הללו".
הדיון, המתקיים בדרך כלל אחת לחמש שנים בפורום מצומצם יותר עשוי בהמשך לעבור לפורום קטן יותר, אך ראש הממשלה אמר כי נכון לשעה זו הוא מעוניין שכל השרים כולם יהיו שותפים להחלטות. "זה תנאי הכרחי להעברת תקציב המדינה ל-2013. קודם כל כי צריך לגמור את תקציב הביטחון, זה תמיד כך. זה תנאי הכרחי להביא החלטות מושכלות לגבי תקציב הביטחון והתר"ש. יש תנאי שני, ובלעדיו אנחנו לא יכולים להביא את התקציב וזה לשמור על אחריות כלכלית".
"אנחנו עברנו עשור של שמירה קפדנית על המסגרת התקציבית והיכולת שלנו לעשות זאת שמרה על כלכלת ישראל מפני המשבר העולמי, עד עתה בהצלחה יתרה. נהגנו כך גם בשלוש השנים האחרונות ואנחנו מתכוונים לנהוג כך גם עכשיו", סיכם נתניהו.
"מחויב רק לתקציב אחד - על חשבון אזרחי ישראל"
יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' מסרה בתגובה לדבריו של נתניהו: "הצהרת הנאמנות של נתניהו לביטחון אזרחי ישראל אינה עולה בקנה אחד עם נכונותו הבלתי מוגבלת לקצץ בכל יתר התקציבים שאינם תקציב הביטחון. ביטחון הוא לא רק גבולות בטוחים וצבא חזק אלא גם בריאות טובה, פרנסה בכבוד, קורת גג, חינוך, הזדקנות שאינה מלווה בהשפלה וביטחון ברחובות. נתניהו שוחק את כל אלה בברוטאליות ובפועל הוא יישאר מחויב רק לתקציב אחד: תקציב הביטחון".

תאריך:  15/08/2012   |   עודכן:  15/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הדיון - על החלוקה הפנימית בתקציב הביטחון"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צבא קטן וחכם
שלום שלום  |  15/08/12 17:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חלקן של הראל וכלל ביטוח בעסקי ביטוח כללי ירד אשתקד ב-1.2%, לעומת זינוק חד בחלק השוק של שלמה ושירביט, שתיים מהחברות הקטנות    סך הפרמיות גדל ב-3% לכ-17.5 מיליארד שקל    כל בעל רכב מסבסד ב-60 שקל לשנה את האופנועים
עופר וולפסון
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-295 מיליון שקל והתשואה על ההון עברה את רף 15%    במחצית הראשונה של 2012 ביצע הבנק למעלה מ-34% מההלוואות לדיור
עופר וולפסון
על-רקע הבצורת ועליית המחירים החדה בבורסות הסחורות, צופים במשרד החקלאות משבר מזון עולמי נוסף כפי שהתרחש ב-2008
מירב ארד
מנהל נתב"ג, שמואל זכאי, אמר את הדברים במסגרת סיור שערכה ועדת הכלכלה של הכנסת בנתב"ג לבחינת ההיערכות ליישום החוק לפיצוי וסיוע לנוסעים בשל ביטול או שינוי בטיסה
עופר וולפסון
הרווח הנקי ברבעון השני: 407 מיליון דולר - ירידה של 4.4%    החברה מעריכה: הבצורת העולמית תביא לגידול בביקוש לדשנים ברבעון הבא    תחלק 285 מיליון דולר דיבידנד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il