"תהליך גיבוש אמות המידה לשירות על-ידי רשות המים נעשה תוך התעלמות כמעט מוחלטת מעמדת תאגידי המים. את מחיר ההתעלמות משלמים בימים אלה ממש צרכני התאגיד ואנחנו". כך טוען מנכ"ל תאגיד המים "מיתב", תא"ל (במיל.) חינוך מילוא, במכתב לחברי מועצת רשות המים.
במכתבו מבהיר מילוא כי "העובדה שרשות המים מתהדרת בכך שהיא קיימה הליך התייעצות מקדמי עם התאגידים, אין בה ולו מעט בכדי להעיד על התהליך האמיתי שלפיו גובשו אמות המידה לשירות". "בפועל", כותב מילוא, "ההחלטות כבר התקבלו על-ידי הפקידות הבכירה של רשות המים מבעוד מועד, ואת 'האש' סופגים נציגי השירות של התאגידים. במקום ללמוד מניסיונם של האנשים העובדים בשטח ולגבש אמות מידה ישימות שהן לטובת הצרכנים, רשות המים בחרה להתנהל כדרכה תוך התעלמות מ'השטח' ומבלי להפנים את ההשלכות על התאגידים והצרכנים", מבהיר מילוא.
למראית עין בלבד לטענת מילוא, דוגמה מובהקת לכך באה לידי ביטוי בימים האחרונים עם פרסום תיקון מספר 2 לאמות המידה. "ההבדל", כותב מילוא, "בין הנוסח שהופץ לשימוע לבין הנוסח הסופי שפורסם ברשומות הינו מינורי עד כדי בלתי מורגש. זה ממחיש יותר מכל את העובדה שהליך השימוע הינו עקב ומתנהל רק לצורך מראית עין".
יתרה מכך, מדגיש מילוא את האבסורד שבכל התהליך, כאשר התאגידים קיבלו מכתב מרשות המים, בו מציינת הרשות כי היא מעוניינת לבחון פעם נוספת את ההסדר הקיים לגבי צרכנים שאין להם מד מים. "והרי לך האבסורד בהתגלמותו", כותב מילוא, "במקום להקשיב לעמדת התאגידים מלכתחילה, בחרה רשות המים להתעלם מאנשי המקצוע לפרסם אמות מידה, לחייב את התאגידים לפעול על פיהן, ורק לאר היישום ונוכח הנזק שנגרם נזכרת הרשות שאולי כדאי לה לחזור בה ולשקול מחדש".
"מעבר לרמת השירות הירודה שמקבלים צרכנינו, קיים פה בזבוז אדיר של כספי ציבור", מדגיש מילוא.