X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חשש זיהום בחוף הנפרד באילת

חרף הוראת משרד הפנים: חוף הרחצה לא נסגר

מי שופכין ומאות פגרי דגים שצפו לאורך החופים, הביאו את משרד הבריאות והפנים להורות על איסור רחצה בחלק מהחופים באילת למרות האיסור, הותירה עיריית אילת את החוף המוכרז פתוח, ומאות תיירים ותושבים נכנסו לים, מבלי שידעו על החשש מזיהום משרד הפנים החל בבדיקה
▪  ▪  ▪
החוף הנפרד. חשש לזיהום [צילום: עיריית אילת]
סוכת המציל בחוף. לא קיבל הוראה לאסור על כניסת מתרחצים [צילום: עומר כרמון]

משרד הפנים בודק מדוע עיריית אילת לא סגרה לפני שבועיים את החוף הנפרד בעיר, למרות הוראתו לעשות כן. תושבי אילת הנמצאים מדי יום באזור שנאסר לרחצה, מספרים כי כבר מספר שבועות שורר באזור ריח של ביוב. ביום רביעי לפני שבועיים הגיעה הבעיה לשיא, כשנוצרה סתימה בתעלת הניקוז האזורית (הקינט). בשל הסתימה, כמות גדולה של שפכים ודגי בריכות שהושלכו לתעלה, צפו במים העכורים מבלי יכולת להישטף לים. גם הרוח הדרומית שנשבה באותו יום לא סייעה למצב והותירה את הטינופת בקרבת החופים.
ממשרד הפנים נמסר: "החופים נסגרו ליממה בשל חשש לזיהום. בהתאם לנהלים, היה על עיריית אילת להודיע על סגירת החוף, להציב שילוט ולמנוע כניסת מתרחצים לחוף המוכרז".
מעיריית אילת נמסר בתגובה: "ראשית יובהר, כי אין המדובר בזיהום, אלא בעבודות פינוי אצות שביצעה העירייה ביחד עם התחנה למניעת זיהום ים. לראייה, בדיקות המים של אותו היום נמצאו תקינות. לשאלתך, באשר ליידוע מתרחצים בדבר סגירת החוף יצוין, כי מאחר שחוף מפרץ השמש אינו מוכרז הוא אסור גם כך לרחצה. בחוף הנפרד שהנו חוף מוכרז, דאגו המצילים לאסור על כניסת מתרחצים לים ואף הודיעו על כך בכריזה. באשר לחוף הרודס, הרי ששם לא נאסרה הרחצה. הסגירה הייתה מחוף מפרץ השמש ועד חוף הרודס. להזכירך, קיים במקום שובר גלים".
ראוי לציין כי בניגוד לתגובת עיריית אילת, בין יום רביעי בצהריים, כשמשרד הפנים הודיע על איסור הרחצה בחופים, ועד יום חמישי בשעות הצהריים, כשבוטל האיסור, לא הונפו דגלים שחורים בחוף המוכרז שנאסר לרחצה, ולא הוצבו שלטים המזהירים את הנופשים מכניסה לים. מאות תיירים ותושבים נכנסו לים, מבלי שידעו על החשש מזיהום. המצילים בחוף הנפרד לא קיבלו הוראה לאסור על כניסת מתרחצים והם לא גם לא הודיעו על כך בכריזה, שלא הייתה תקינה באותו שבוע.
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי הסתימה נגרמה בשל הצטברות אצות: "עקב תלונות הציבור בדבר מטרדי ריח באזור, המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף עיריית אילת, ניקה את תעלת הניקוז המדוברת. מטרדי הריח נגרמו עקב הצטברות אצות שגרמה לסתימה בתעלה. בעקבות פליטת כמות קטנה של אצות לים, החליט משרד הבריאות לסגור את החוף לרחצה. מתוצאות דגימות משרד הבריאות עולה כי לא נגרם כל זיהום בחוף וכי לא נשקפת כל סכנה לציבור".
מיליוני קוב של שפכים
המשרד להגנת הסביבה העניק לשישה גופים היתרי הזרמת שפכים דרך תעלת הקינט, שהסתימה בה גרמה למשרדי הבריאות והפנים להורות על סגירת החופים: המכון לחקר ימים ואגמים רשאי להזרים לתעלה עד 7,000 קוב ביממה ועד 2.6 מיליון קוב בשנה, של "שפכים הנובעים מפעילות פיתוח חקלאות ימית". חברת המלח רשאית להזרים 240 אלף קוב בשנה של מים מלוחים. מתקן ההתפלה של 'מקורות' (סבחה), רשאי להזרים עד 3.5 מיליון קוב בשנה של רכז התפלה. מפעל האצות היפני, נ.ב.ט, רשאי להזרים עד 1,200 קוב בשנה של מי ים מאודים. 'ערדג' רשאית להזרים 12 אלף קוב ביממה של מי ים לאחר שימוש במיכלי רביה לדגים. מתקן החלוץ של 'ערדג' לגידול דגים ביבשה, רשאי להזרים 365 אלף קוב בשנה של מי ים, ששימשו את בריכת הדגים.
המשרד להגנת הסביבה מחייב את המזרימים לערוך על חשבונם בדיקות חודשיות בתעלה, ולשלוח לו דגימות של השפכים.

תאריך:  17/08/2012   |   עודכן:  17/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חרף הוראת משרד הפנים: חוף הרחצה לא נסגר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מישהו ראה דגלים באילת ?
אילתי  |  18/08/12 07:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
לאחרונה חלה עליה במספר הדיווחים של צוותי קרקע ושל דיילי אוויר אודות ניסיונות של זרים בעלי חזות מזרחית לצלם אותם בעת נחיתה במדינות זרות    החשד: מדובר באיסוף מודיעין לפני מבצע של הטרוריסטים בניסיון לבצע מגה-פיגוע
מערכת אתר ערוץ הספורט
לי קורזיץ בראיון ל"ידיעות אחרונות" על מצבה והכדורים הכימותרפיים
מערכת אתר ערוץ הספורט
שארדי ניצח את הסקוטי 4:6, 4:6. הפנומן השיג 2:6, 4:6 קל על טומיץ'
רועי גלדסטון
האמריקני בא מבורגוס מהליגה ה-2 בספרד, שם קלע 11.5 נק' למשחק
רועי ברק
הוועדה החליטה שלא לקבל החלטה בסוגיית "המגישים המאזנים" בתוכנית, זאת עד לדיון במליאת רשות השידור    בינתיים תמשיך נויבך להגיש את התוכנית לבדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il