X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במרכז טאוב טוענים כי השינויים בהתחלקות ההכנסות במשק מקטינים את נתח ההכנסה של שני העשירונים העליונים של משקי הבית ומגדילים את נתח ההכנסה של שמונת העשירונים התחתונים
▪  ▪  ▪
צמצום אי-השוויון מהווה שיפור יחסי [צילום: פלאש 90]

"השינויים בשיעורי מס ההכנסה נועדו בראש ובראשונה להגדיל את הכנסות הממשלה, אולם בו-זמנית הם מקטינים את אי-השוויון בהתחלקות ההכנסות במשק" - כך אומר קיריל שרברמן, חוקר במרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל, שבנה מודל סימולציה המאפשר לחזות את השפעת מדיניות המס על התפלגות ההכנסות בקרב משקי הבית בישראל.
המודל של מרכז טאוב קובע שהשינויים בשיעורי מס הכנסה עליהם הוחלט באחרונה מקטינים את אי-השוויון בהתחלקות ההכנסות במשק וישפרו במקצת את מצבו היחסי של מעמד הביניים.
מהמחקר עולה עוד כי השינויים מקטינים את נתח ההכנסה של שני העשירונים העליונים של משקי הבית ומגדילים את נתח ההכנסה של שמונת העשירונים התחתונים. בהשוואה להמלצות ועדת טרכטנברג, השינויים מיטיבים יותר עם עשירונים 8-5, המזוהים עם מעמד הביניים בישראל.
שיעור מס ההכנסה יועלה באחוז אחד לבעלי הכנסה חודשית שבין 14,430 ש"ח ל-41,830 ש"ח (מדרגות מס 5-4), המזוהים עם המעמד הבינוני-גבוה. כמו-כן יוטל מס יסף בשיעור של 2% על בעלי הכנסות שמעל 67,000 ש"ח בחודש. על-פי תוצאות הסימולציה, העלאת שיעורי המס תפגע בעיקר בשני העשירונים העליונים של משקי הבית, והנתח היחסי שלהם בהכנסה יקטן בהתאם. במקביל, יגדל הנתח היחסי בהכנסה של שמונת העשירונים התחתונים, כאשר הנהנים העיקריים יהיו משקי הבית בעשירונים 7-3.
"החלטות ההולכות אפילו רחוק יותר מהמלצות טרכטנברג"
פרופ' איל קמחי, סגן מנהל מרכז טאוב ופרופסור לכלכלה חקלאית באוניברסיטה העברית, מדגיש כי "שיעורי המס התקפים בשנת 2012 הם תוצאה של פשרה עם המלצות ועדת טרכטנברג. קבלת המלצות ועדת טרכטנברג כלשונן הייתה מגדילה את הכנסות המדינה ומקטינה את אי-השוויון בהתפלגות ההכנסות, יחסית למצב הנוכחי. אולם ההחלטות שהתקבלו כעת הולכות אפילו רחוק יותר מהמלצות טרכטנברג, בשלושה סעיפים: שיעור מס נמוך יותר לבעלי הכנסות מ-8,880 ש"ח בחודש עד 14,430 ש"ח בחודש; שיעור מס גבוה יותר לבעלי הכנסות מ-20,000 ש"ח בחודש עד 41,830 ש"ח בחודש, והחלת מס היסף בשיעור של 2% נוספים על הכנסות שמעל 67,000 ש"ח בחודש, ולא 83,000 ש"ח, כפי שהמליצה ועדת טרכטנברג".
פרופ' קמחי מציין כי בהשוואה לשיעורי המס הקיימים, ההחלטה הנוכחית מטילה את עיקר הנטל על העשירון העליון, ובמידה פחותה הרבה יותר גם על העשירון שמתחתיו, ומגדילה את נתח ההכנסות של שמונת העשירונים התחתונים של משקי הבית. בהשוואה להמלצות ועדת טרכטנברג, ההחלטה משפרת יותר את מצבם היחסי של עשירונים 8-5, המזוהים עם מעמד הביניים.
יש לזכור, עם זאת, כי במקביל לשינויים בשיעורי המס הוחלט גם להעלות את המע"מ באחוז אחד, מה שיפגע בסופו של דבר בעיקר בשכבות החלשות ובמעמד הביניים.
פרופ' קמחי מוסיף כי "תחזית ההכנסות ממיסים אופטימית למדי, וכוללת בין היתר סעיפים כגון העמקת הגבייה, שלא ברור באיזו מידה יתממשו. גביית-חסר תביא בסופו של דבר לקיצוצים נוספים בתקציב, שיפגעו בעיקר בשכבות החלשות ובמעמד הביניים".

תאריך:  20/08/2012   |   עודכן:  20/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עליית מס ההכנסה חיובית למעמד הביניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בית המשפט בסין גזר מוות על תנאי על גו קאילאי שהורשעה ברצח איש העסקים הבריטי ניל הייווד
יפעת גדות
הוואי היא המדינה האחרונה שנוספה לאיחוד, והיא אחת משתי המדינות היחידות מחוץ לרצף היבשתי של ארצות הברית
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי עצר במאי חוליה של החזית העממית לשחרור פלשתין אשר תכננה לבצע פיגוע ירי וחטיפה לצורך מיקוח על שחרור אסירים ובראשם אחמד סאדאת    אחד החברים בחוליה הוא איש מנגנוני הביטחון הפלשתינים אשר העמיד לחבריו את אמצעי הלחימה של הרשות הפלשתינית
יפעת גדות
את המשא-ומתן שקדם להסכמי אוסלו יזם יוסי ביילין והוא נעשה בחשאי
איתמר לוין
אלביט הדמיה ביטלה חוזה להעסקתו של מהנדס בידי חברת-בת בהודו, ולאחר מכן טענה שתביעתו בעקבות זאת צריכה להידון בהודו    ביה"ד קבע: המו"מ נוהל בארץ והחוזה נחתם בארץ - וגם הדיון יהיה בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il