X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשים לא נשואות וגרושות שתו פחות מחברותיהן הנשואות לגבי הגברים, אלו שהתגרשו לאחרונה שתו את מספר המשקאות הגדול ביותר וגברים שנישאו צרכו את מספר המשקאות הקטן ביותר
▪  ▪  ▪
הפער מצטמצם [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

האם נישואים, או לחלופין גירושים, יכולים להשפיע על הרגלי השתייה שלנו? מחקר חדש מראה כי התשובה תלויה בעיקר במין: נישואים מובילים לשתיית אלכוהול רבה יותר בקרב נשים בגיל העמידה, בעוד שגירושים גורמים דווקא לגברים בגיל העמידה להיצמד לבקבוק.
המחקר בחן את הנושא באופן כללי, וברור כי לא אצל כל אחד נראה דפוס התנהגות כזה. ועדיין, הממצאים מצביעים על כך שלנישואים ולגירושים יש השלכות שונות על גברים ונשים בהיבט של שימוש באלכוהול.
החוקרים - מאוניברסיטת סינסנטי.
לחוקרים היה ידוע כבר כי גברים שותים יותר מנשים, למרות שבשנים אחרונות הפער הולך ומצטמצם. נראה גם כי גברים מצמצמים את שתיית האלכוהול שלהם לאחר החתונה, במיוחד בנישואים ראשונים.
אך השאלה שעוררו החוקרים הייתה מה קורה בשלב מאוחר יותר בחיים ובמקרים בהם הנישואים באים אל סופם. החוקרים בדקו את התוצאות של סקרים אמריקנים שבוצעו בין השנים 2004-1993. הם בחנו כ-5,300 איש (בני 54-53 בשנת 1993) ועקבו אחריהם לאורך זמן. בנוסף, הם ראיינו 130 איש באופן ישיר.
הבעל "עודד"
הם גילו כי נשים לא נשואות וגרושות שתו למעשה פחות מחברותיהן הנשואות. לגבי הגברים, אלו שהתגרשו לאחרונה שתו את מספר המשקאות הגדול ביותר וגברים שנישאו צרכו את מספר המשקאות הקטן ביותר.
לגבי הנשים, מספר המשקאות האלכוהוליים הממוצע ששתו בחודש היה 9 אצל הנשואות ו-6.5 אצל אלו שהתגרשו עם הזמן. אצל הגברים, מספר המשקאות היה 19.2 ו-21.5, בהתאמה. אצל אלו שהתגרשו במהלך תקופה זו, מספר המשקאות האלכוהוליים הממוצע ששתו בחודש היה 10 לנשים ו-26 לגברים.
במקרים מסוימים, נשים סיפרו כי בעליהן הם ש"עשו להן הכרה" עם האלכוהול ולכן הן שתו יותר רק משום שבעליהן שתו יותר. נשים סיפרו גם כי לאחר גירושים, האדם שעודד אותן לשתות כבר לא היה לצידן ולכן שתו פחות.
במקרה של הגברים, הייתה נטייה לשתות אלכוהול כדי להתמודד עם לחץ, בשונה מנשים שבמקרים כאלו פנו למשפחה או לחברים. ייתכן גם שגברים פנויים מבלים יותר עם חבריהם הגברים הנהנים מבילוי הכולל אלכוהול.
יש לציין כי מחקרים רבים שעסקו בשתייה ונישואים, במיוחד בקרב אנשים בשנות העשרים לחייהם, הניבו תוצאות סותרות. ישנם מחקרים שהראו כי נישואים קשורים לירידה גדולה יותר בכמות צריכת האלכוהול בקרב נשים לעומת גברים, ומחקרים אחרים הראו בדיוק את ההפך.
המחקר החדש יוצא דופן בכך שהוא מראה כי נשים שהתגרשו נמצאות בסיכון הנמוך ביותר להתמכרות לשתייה, ממצא העומד בסתירה למחקרים קודמים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  20/08/2012   |   עודכן:  20/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ועד עובדי ערוץ 10 פנה להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה, לאחר שהובהר כי בכוונת דירקטוריון הערוץ לפטר 150 עובדים כדי להתמודד עם המשבר בעקבות חילוט הכספים הצפוי בתחילת ספטמבר
אביתר בן-צדף
במסגרת מדיניות צנע של משרד ההגנה, ייאסר עליהם לטוס בתפקיד במחלקה ראשונה; הם יעברו להתגורר בדיור צנוע יותר; ויבוטלו הוצאות אירוח ותקנים רבים בלשכותיהם    המטרה - קיצוץ של 53 מיליוני ליש"ט בתקציב ההגנה הבריטי    שר ההגנה הבריטי אמר, שהחיסכון צריך להתחיל בראשי השירותים המזוינים
עופר וולפסון
במרכז טאוב טוענים כי השינויים בהתחלקות ההכנסות במשק מקטינים את נתח ההכנסה של שני העשירונים העליונים של משקי הבית ומגדילים את נתח ההכנסה של שמונת העשירונים התחתונים
איציק וולף
בית המשפט בסין גזר מוות על תנאי על גו קאילאי שהורשעה ברצח איש העסקים הבריטי ניל הייווד
יפעת גדות
הוואי היא המדינה האחרונה שנוספה לאיחוד, והיא אחת משתי המדינות היחידות מחוץ לרצף היבשתי של ארצות הברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il