X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כמות לא מבוטלת של ראיות המצביעות על השפעות מועילות על מצב הרוח משוקולד, מתה, מאוכמניות, מפטל, מתותים וממזונות מנחמים אחרים
▪  ▪  ▪
עדיף מהאוכל [צילום: פלאש 90]

הרעיון שבחירה במזונות מסוימים כשאנחנו ב"דאון" היא מעין טיפול תרופתי עצמי, זוכה לתמיכה נוספת לאחר שמדענים זיהו מרכיבים מסוימים הדומים מאוד מבחינה כימית לתרופות נפוצות המיועדות לטיפול בהפרעות של מצב הרוח.
המחקר, שהוצג בכינוס הלאומי של האגודה האמריקנית לכימיה, מבוסס על כמות לא מבוטלת של ראיות המצביעות על השפעות מועילות על מצב הרוח משוקולד, מתה, מאוכמניות, מפטל, מתותים וממזונות מנחמים אחרים.
הנטייה לדיכאון בצורותיו הרבות גברה כתוצאה מהלחץ בו אנו חיים בחברה של ימינו, ותרופות נוגדות דיכאון יעילות רק ל-50%-60% מהחולים. כל זאת רק מוכיח את הצורך באסטרטגיות יצירתיות וחדשות.
לדברי החוקרים, המטרה העיקרית שלהם הייתה שיפור מצב הרוח אצל אנשים נורמלים ובריאים במהלך תקופות של "דאון" ולא אצל חולים עם דיכאון קליני.
יש לציין כי בין מממני המחקר הייתה גם חברת Robertet Flavors Inc, המייצרת חומרי טעם ומוצרים דומים.
צוות החוקרים השתמש בכימואינפורמטיקה (תחום העוסק בשימוש במחשבים ככלי במדע הכימיה) כדי לדמות בעזרת מחשב את המבנה הכימי של יותר מ-1,700 טעמים של מרכיבי מזון עם דמיון לנוגדי דיכאון מאושרים ולחומרים עם השפעות אנטי-דיכאוניות ידועות. הם לא זיהו מרכיבים או טעמים ספציפיים מאחר שהמחקר טרם הסתיים, אך כבר דיווחו שחלק מהמרכיבים שנבדקו הם בעלי דמיון כימי מדהים לחומצה ולפרואית, הניתנת תחת מרשם לטיפול בהפרעות שונות של מצב הרוח. בנוסף לטיפול בהתקפי כפיון, התרופה עוזרת לייצב תסמינים מניים - כמו מצב רוח מרוגש חריג - הקשור להפרעה דו-קוטבית, המאופיינת בתקופות של דיכאון המתחלפות עם תקופות של מניה. התרופה נמכרת תחת שמות כמו דפאקוט (Depakote), דפאקן (Depakene) וסטבזור (Stavzor).
המחקר הנוכחי על שינויים במצב הרוח התמקד בשינויים חמורים פחות, והחוקרים הדגישו כי חולים המטופלים בתרופות נוגדות דיכאון צריכים להמשיך עם הטיפול התרופתי שניתן להם. יחד עם זאת הם סבורים כי המחקר יביא להמלצות על תוספות תזונתיות חדשות בעלות השפעה חיובית על מצב הרוח.
לפני שאתם ממהרים לעוט ולרכוש תוספות תזונתיות כדאי לדעת כי לקבוצות מזון רבות יש השפעות על מצב הרוח; לדוגמה, ידוע כי חלבון מבשר, דגים, עוף וביצים מעלים את רמות ההורמונים התורמים למצב רוח טוב ומשפיעים על הערנות ועל רמות האנרגיה, וכן כי פחמימות לא מזוקקות מעלות את רמות הנוירוטרנסמיטרים במוח המקלים על כאב ותורמים לתחושת הרוגע.
בסופו של דבר, כל מה שאנו אוכלים משפיע על הדרך בה אנו מרגישים. חשוב לקבל את החומרים המזינים ממזונות מלאים ולוותר על תוספות וגלולות. הגוף שלנו זקוק למזון בשביל דלק ואם אנו מקפידים שהמזון הוא שייתן לנו את האנרגיה הנדרשת, הרי שנקבל ממנו את החומרים המזינים הנכונים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  21/08/2012   |   עודכן:  21/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוספות תזונתיות לטיפול בדיכאון?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה את טענתו של משה בריטש לפיה הוא שגיבש את העסקה למכירת מזל"טים מתוצרת אירונאוטיקס לאנגולה    קובע: בריטש ניהל מגעים שלא הובילו לעסקה ולא היה נציג בלעדי של החברה
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה את תביעת כוכב השומרון של מוטי זיסר לקבלת דמי שימוש מהמועצה המקומית עמנואל    קובע: הקמת בתי הכנסת שימשה כאמצעי שיווקי וכבר תומחרה במחירי הדירות ביישוב
איתמר לוין
ביה"ד לעבודה קבע: נציגי הציבור בוועדות המכרזים למשרות בדירוג העיתונאים ברשות השידור, ייבחרו מתוך רשימה שתכלול גם מועמדים שאינם חברי מליאת רשות השידור
איתמר לוין
למעלה מ-80% מכתבי האישום מוגשים בידי אותו גוף שמבצע את החקירות - ללא כל בקרה חיצונית    לנוכח העובדה שרבים מהתיקים מסתיימים בהסדרי טיעון, המשטרה למעשה גם קובעת את העונש    משרד המשפטים: טרם בשלו התנאים לאיחוד רשויות התביעה
איציק וולף
הנשיא האמריקני הצהיר כי ארצות הברית לא תוכל להרשות שמאגרי הנשק הכימי של סוריה ייפלו בידיים הלא נכונות    "העניין הזה נוגע לבעלי בריתנו, כולל ישראל, ונוגע גם אלינו"    "הזזת כלי נשק כימיים או שימוש בהם - ישנו את המשוואה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il