X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טכנולוגיה חכמה ומתקדמת בשירות הנהג והנוסע
חזון משרד התחבורה
הטלפון יגיד לך באיזה אמצעי לנסוע
ברכב הפרטי או באוטובוס? טכנולוגיה חדשה תסייע לך לבחור בתכנון: חיוב אוטומטי בחניה בכחול-לבן תשלום אוטומטי על תחבורה ציבורית באשראי ועוד
שני מיליון שקל יושקעו במחקרי תחבורה
עידן יוסף
המדען הראשי פרסם קול קורא לקידום מחקר ופיתוח בתחומי התחבורה היבשתית * המחקר יידרש לבחון את מדיניות התחבורה הקיימת, להציע רעיונות לשיפורה, ולקדם את התחבורה הציבורית ואת מסירת המידע
לרשימה המלאה

עידן יוסף
בעתיד נדע מה מצב התנועה בכל רגע

לא רק למידע
מידע לנוסע הוא דבר טוב, אפילו טוב מאוד. אבל חזון אינו רק חיזוי העתיד, אלא לקיחה שלו צעד אחד קדימה. אסור להסתפק במתן מידע והנתונים שייאספו צריכים לשמש את מקבלי ההחלטות בתכנון.
יש לנצל את המערכת הטכנולוגית כדי לנתח את המידע שמבקשים הנוסעים - הן נהגי הרכב הפרטי והן נוסעי התחבורה הציבורית. בהתאם למידע שייאסף יש לתכנן את קווי התחבורה הציבורית מחדש, מהמסד טעד הטפחות, להוסיף/להחסיר תדירויות של קווים בהתאם לביקוש, וליצור מערכת מודרנית שתיענה לביקוש תוך שהיא יוצרת חלופות משתלמות לנהגי הרכב הפרטי.

ועדת היגוי לניהול תנועה ובקרתה, בראשות המדען הראשי במשרד התחבורה ובהשתתפות סמנכ"לי המשרד ונציגים מטעם תאגידי המשרד, רשויות מקומיות שונות וגורמים נוספים, תגבש מדיניות ואסטרטגיה לשנים הבאות בדגש על ניצול הטכנולוגיות הזמינות בעולם.
לשוחח עם הסמארטפון
דף חזון אותו פורס משרד התחבורה גורס כי בעוד שנים ספורות יימצא בידי כל אזרח ובכל כלי רכב טלפון חכם-נווטן ("סמארטפון - ג'י-פי-אס") המופעל באמצעות קול ומסוגל לתקשר עם מערכת ניהול ובקרת תנועה ארצית ובמקביל, לנהל דו-שיח מילולי עם בעליו, ולהחליט האם לנסוע לעבודה ברכב הפרטי או בתחבורה ציבורית.
מערכות הבקרה המקומיות בכמה ערים, בחלק מהכבישים, ברכבת הקלה וברכבת ישראל ישודרגו בעשור הקרוב לכדי מערכת ארצית אשר תדע את מיקום כל כלי הרכב ובנוסף גם את מועדי הגעת האוטובוסים והרכבות לתחנות ואפילו את תפוסתם. המערכת תייעל את פעולת הרמזורים והנתיבים המתחלפים, תיתן קדימות לתחבורה ציבורית ולרכבי חרום ברמזורים ובנתיבים מיוחדים ותפגיש בין אוטובוסים ורכבות, בתחנות המתאימות ובזמן המתאים. בכך, תשפר הטכנולוגיה את ניצול התשתיות היבשתיות, תקטין את הגודש בשעות השיא ותעודד נהגי רכב פרטי להשתמש בתחבורה ציבורית.
משתמשי הדרך יוכלו לבחור את מסלול נסיעתם המיטבי או לחלופין, את השימוש המיטבי בתחבורה הציבורית - בזמן אמיתי ובדו-שיח מילולי פשוט, בינם לבין המכשיר.
ללא תורים בכניסה לחניונים
נהג הרכב יוכל לומר לטלפון החכם את יעדו ויקבל המלצות, בעל-פה, באשר למסלול נסיעתו ולזמן הגעתו המשוער. אירועים בלתי צפויים במסלול הנסיעה, כמו גם פקקים, ילוו בהמלצות באשר לשינויים במסלול המתוכנן.
חניה ב"כחול-לבן" או בחניון תחויב אוטומטית וכך גם נסיעה בנתיבי אגרה וקנס בגלל נסיעה בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית. הדבר יועיל גם למניעת תורים בכניסה וביציאה מחניונים, לצורך תשלום.
תשלום אוטומטי מחשבון האשראי שלך
המשתמש בתחבורה ציבורית יצא מביתו, יאמר לטלפון החכם שבכיסו את יעדו, יקיים עמו דו-שיח קצר באשר להעדפותיו ויקבל הנחיות בנוסח: "צעד 170 מטר במעלה רחוב הנשיא עד תחנת קו 55. בעוד 4 דקות האוטובוס יגיע לתחנה, סע איתו במשך 7 דקות לתחנות קו 400. המתן לאוטובוס 5 דקות וסע איתו במשך 48 דקות, רד בתחנה הסופית בירושלים. המתן לרכבת הקלה 4 דקות וסע איתה 2 תחנות, עד 100 מטר מיעדך הסופי". אם יהיו אירועים בלתי צפויים בדרך, הטלפון החכם יודיע לנוסע את הזמנים המעודכנים.
גם התשלום בקטעי הנסיעה השונים ייעשה באופן אוטומטי - כל כניסה ויציאה של הנוסע לאוטובוס, רכבת או מונית שירות תגרום לגבייה אוטומטית באמצעות חשבון האשראי של הנוסע.
במשרד התחבורה אומרים כי היות שצפיפות התחבורה בישראל הינה מהגבוהות במערב והמצב רק יילך ויחריף בשל הפער ההולך וגדל בין הגידול בשימוש בכבישים (נסועה) לבין הגדלת שטחם, הרי שהחזון הטכנולוגי המתואר לעיל אינו בבחינת קידמה לשמה. מימוש חזון זה ייעל את השימוש בתשתיות ויעודד נהגים לעבור לתחבורה ציבורית ולכן, מהווה תנאי להמשך תפקודה של התחבורה היבשתית בישראל.

תאריך:  21/08/2012   |   עודכן:  21/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטלפון יגיד לך באיזה אמצעי לנסוע
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תיקון הפיסקה האחרונה
מזכיר_המדינה  |  21/08/12 20:22
2
כמו בעולם השלישי ל"ת
תחבורה צבורית  |  21/08/12 22:04
3
רק נתיבים בלעדיים
יניב מתל אביב  |  22/08/12 00:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
חברה מציגה הפסד נקי שהסתכם בכ-9 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-114 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד    החברה תמשיך למכור נכסים בעתיד הקרוב
מערכת אתר ערוץ הספורט
אלופת בלארוס מתכוננת למפגש הראשון מבין שניים מול אלופת ישראל
איציק וולף
אזרחים סורים מדווחים על הוצאות להורג    עיתונאית יפנית נהרגה בעיר חלב    רוסיה לוחצת על ממשלת סוריה להביא להפסקת שפיכות הדמים
עירית אבישר
בנק ישראל מוטרד ממצבה הפיננסי של אי.די.בי    בחלק מהבנקים, כולל בנק גדול אחד, כבר בוצע הסיווג וההפרשה נערכה בדוחות קודמים    אי.די.בי: "אין לחץ נזילות בטווח הקרוב; פועלים להגדיל נזילות לטווח הארוך"
איתמר לוין
מציע להחיל על ההקדשות את כללי חוק החברות, ועל מנהליהם - את החובות הנגזרות מחוק הנאמנות    רשם ההקדשות יקבל סמכויות נרחבות; לראשונה יוסדר הליך ביטולו של הקדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il