X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכרז לתפקיד העוזר השיפוטי של שופטת העליון אסתר חיות מספק הצצה נדירה לאחד התפקידים הפחות נראים אך היותר חשובים במערכת המשפט הצ'ופר הגדול ביותר: מסלול מהיר לשיפוט
▪  ▪  ▪
חיות. עריכת מחקר משפטי במגוון ענפי המשפט [צילום: פלאש 90]

"ידע משפטי רחב; כושר הבעה מעולה בכתב ובעל-פה; יכולת ניתוח אנליטי בתחום המשפטי; שליטה במאגרי מידע משפטיים; תקשורת בינאישית טובה". אלו התכונות הנדרשות ממי שרוצה להיות העוזר המשפטי של שופטת בית המשפט העליון אסתר חיות, שאמורה להפוך לנשיאתו בעוד שש שנים. סביר להניח שהעוזר שייבחר כעת לא ייכנס עם חיות ללשכת הנשיא, אבל בכל מקרה - הרזומה שלו ייראה טוב מאוד ומבטיח מאוד.
המכרז לבחירת עוזר משפטי לחיות מאפשר הצצה נדירה לאחד התפקידים הרחוקים מן העין אך הקרובים ללב במערכת המשפט: העוזרים המשפטיים. מצד אחד, נשמעות לעיתים טענות שיש שופטים המתייחסים אליהם כאל נהגים ושרתים אישיים. מצד שני יש הטוענים, כי במקרים מסוימים העוזר המשפטי עושה חלק ניכר מעבודתו של השופט. ומה הגדרת תפקידו בלשכתה של חיות?
"במסגרת עבודה זו, מסייע העוזר המשפטי בעבודתו השיפוטית של שופט בית המשפט העליון. התפקיד כולל, בין היתר, עריכת מחקר משפטי במגוון ענפי המשפט, לרבות משפט משווה, כתיבת חוות דעת משפטיות וסיוע בהנחייתם המקצועית של המתמחים.
"מטבע הדברים, בשל מורכבות הסוגיות המשפטיות המגיעות לפתחו של בית המשפט העליון כערכאת ערעור עליונה וכבית משפט גבוה לצדק - הופכת עבודת העוזר המשפטי לייחודית בנוף המשפטי. התפקיד מושתת על יחסי אמון קרובים בין העוזר המשפטי לבין השופט ומחייב שמירה על אמות מידה גבוהות במיוחד. העוזר המשפטי בבית המשפט העליון נדרש לרמת מצוינות משפטית ואישית גבוהה ביותר".
לצד הדרישות הללו - ומה שלא נאמר כאן הוא שמדובר בהרבה מאוד שעות עבודה בלתי שגרתיות - יש גם צ'ופרים. המכרז מבטיח שהעוזר יוכל להשתתף דרך קבע בהשתלמויות של המכון להכשרה בראשות השופט בדימוס שלמה לוין, וגם בסיורים ייחודיים המיועדים לעמיתיו בעליון. ושוב דבר שלא נאמר, אך הוא תופעה ידועה: תפקיד העוזר המשפטי בעליון עשוי להוות מקפצה מעולה לשיפוט.
בבדיקה מהירה מצאנו, כי לפחות שישה משופטי ישראל היו בעבר עוזרים משפטיים בבית המשפט העליון. ד"ר יגאל מרזל מבית המשפט המחוזי בירושלים היה עוזרו של אהרן ברק, עמיתו משה סובל שירת בלשכתו של יצחק זמיר, ויגאל שחם מאותו בית המשפט - אצל תאודור אור. גיא הימן מבית משפט השלום בתל אביב היה עוזרם של דליה דורנר ואדמונד לוי; האחרון אף המליץ עליו לשיפוט. אריאל צימרמן מאותו בית המשפט היה עוזרו של חנן מלצר, ואילו דוד גבעוני מבית המשפט בבית שמש שימש כעוזרו של יעקב טירקל.
יש היוצאים נגד מצב זה. עו"ד פנחס מרינסקי, שהיה חבר בוועדה למינוי שופטים, אמר אשתקד שבמו עיניו היה עד לכך ששופטים עליונים מקדמים את עוזריהם לתפקידי שופטים, ומנצלים בכך את חברותם שלהם - או של עמיתיהם - בוועדה. שר המשפטים לשעבר, דניאל פרידמן, אמר שהדרך הטובה ביותר להגיע לשיפוט היא להיות עוזר משפטי בבית המשפט העליון. מצד שני, אולי זה דווקא מוצדק, לאור הדרישות הגבוהות המוצבות בפני אותם עוזרים ולאור ההיכרות הקרובה שלהם עם השפיטה בערכאה הגבוהה ביותר.

תאריך:  21/08/2012   |   עודכן:  22/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרוש עובד לעבודה ייחודית בנוף המשפטי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כמה שמאלני בסולם מרצ ?
מהם הדרישות  |  22/08/12 12:56
2
מה שלא כתבו שמכרז (כנראה) מכור
שיג  |  22/08/12 14:08
3
חבל על הנייר!
גלילי  |  22/08/12 15:09
 
- מיהו אותו זוכה ידוע ?
סקרן  |  22/08/12 21:35
4
כתבה לא רצינית
אור89  |  22/08/12 22:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ברכב הפרטי או באוטובוס? טכנולוגיה חדשה תסייע לך לבחור    בתכנון: חיוב אוטומטי בחניה בכחול-לבן    תשלום אוטומטי על תחבורה ציבורית באשראי ועוד
עופר וולפסון
חברה מציגה הפסד נקי שהסתכם בכ-9 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-114 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד    החברה תמשיך למכור נכסים בעתיד הקרוב
מערכת אתר ערוץ הספורט
אלופת בלארוס מתכוננת למפגש הראשון מבין שניים מול אלופת ישראל
איציק וולף
אזרחים סורים מדווחים על הוצאות להורג    עיתונאית יפנית נהרגה בעיר חלב    רוסיה לוחצת על ממשלת סוריה להביא להפסקת שפיכות הדמים
עירית אבישר
בנק ישראל מוטרד ממצבה הפיננסי של אי.די.בי    בחלק מהבנקים, כולל בנק גדול אחד, כבר בוצע הסיווג וההפרשה נערכה בדוחות קודמים    אי.די.בי: "אין לחץ נזילות בטווח הקרוב; פועלים להגדיל נזילות לטווח הארוך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il