X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
באותה הדרך בה המוח מבחין בשרירי החיוך שלכם הנמתחים וחושב שאתם שמחים, כך הוא גם מבחין בתנועת שריר הזעף שבמרכז המצח, וחושב לעצמו "או, אני בוודאי מרוגז או מודאג ממשהו"
▪  ▪  ▪
שחררו... [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

לא מעט מאמרים וכתבות נכתבו על התועלת שבחיוך, אפילו בחיוך מעושה. אך בפנים יש שריר נוסף, שאם תשלטו בו תוכלו, לשפר את הרוגע והשלווה בחייכם.
חישבו על החלק האמצעי התחתון של המצח, בדיוק מעל המקום שהגבות שלכם היו אם היו מחוברות... מרגישים שם מתח? מודאגים ממשהו? השריר הזה נקרא corrugator supercilii (שריר הזעף), והוא מושך את הגבות שלכם למטה ומקרב ביניהן, גורם בכך למצח להתקמט (גורם לעור שלכם להתקמט). אנו משתמשים בשריר זה כדי להביע אי-שביעות רצון, כעס, דאגה ומספר לא מבוטל של רגשות שליליים. המצח חרוש הקמטים עצמו מביע יותר מכל יתר שרירי ההבעה תדהמה ואי-שביעות רצון. באותה הדרך בה המוח מבחין בשרירי החיוך שלכם הנמתחים וחושב שאתם שמחים, כך הוא גם מבחין בתנועת שריר ה-corrugator supercilii וחושב לעצמו "או, אני בוודאי מרוגז או מודאג ממשהו".
מספר ניסויים ניסו לענות על השאלה מה קורה כשאנשים מקמטים את מצחם. באופן כללי, ניסויים אלו גילו כי אצל אנשים עם מצח מקומט התעוררו רגשות שליליים יותר. לדוגמה, באחד המחקרים חוקרים הדביקו לאנשים מעין עפרונות קטנים על הגבות וביקשו מהם לנסות ולגעת עם האחד בשני. המשתתפים צפו במקביל בסדרת תמונות, וברגעים בהם המקלות נגעו האחד בשני דיווחו המשתתפים על תחושה גדולה יותר של עצב.
במסגרת מחקר נוסף המשתתפים פשוט התבקשו "לחבר את הגבות יחד" בזמן שהם צופים בתמונות. החוקרים גילו כי הניסיון לחבר בין הגבות הגביר את תחושת הכעס והדחייה שחשו המשתתפים, פגע בתחושת השמחה וגרם למשתתפים להיות פחות נעימים ופחות מתעניינים.
הבוטוקס - לשיתוק רגשות?
עוד מחקר, מגרמניה, ביקש ממשתתפים לקמט את מצחם בזמן שהם מתבוננים בתמונות של אנשים מפורסמים ולדרג את מידת הפופולריות שלהם. כשמצחם היה מקומט, נטו המשתתפים להתרשם פחות מהתהילה של הידוענים ודירגו אותם כפחות מפורסמים.
לכן, כדאי לדעת שאם שרירי הגבות שלכם מתוחים, הרי שתרגישו רגשות שליליים רבים יותר, ופחות, כמובן, רגשות חיוביים. מה קורה כשהם נרפים? חלק מהתשובות הגיעו ממקום בלתי צפוי - מנשים מתבגרות עם לא מעט כסף שחשקו במראה צעיר יותר וגילו את הבוטוקס. הבוטוקס הוא רעלן עצבי, שעוזר להיפטר מהקמטים על-ידי כך שהוא משתק חלק משרירי הפנים. וכשמדובר בשריר ה-corrugator supercilli נוצר קושי לקמט את המצח. מסתבר שאנשים שעוברים את הטיפול מדווחים פחות על תחושות של חרדה פשוט משום שאינם יכולים ליצור את הבעת הפנים הקשורה לחרדה. לרוע המזל, הם מרגישים לפעמים גם פחות שמחה, משום שאינם יכולים להביע התרגשות או הפתעה גם כן.
ביטויי הפנים הנעשים בעזרת קימוט המצח הם חלק נרחב ממה שאנו אמורים להרגיש, וליצור בעזרתם רגשות שליליים. כשאנו מרגישים חרדה, לחץ או כעס, המצח שלנו מתקמט. נסו להרפות אותו וכך תעזרו לטשטש את התחושה. זוהי גם טקטיקה נפוצה מאוד ביוגה, כשמתרגלים עמידה קשה במיוחד, השרירים מתחילים להימתח והנשימה מואצת, בשלב זה המורה ליוגה יאמר לכם בוודאי לשחרר את שרירי המצח. קשה מאוד להגיע לשלווה פנימית כשמכווצים את שריר ה-corrugator supercilii.
עובדה מעניינת נוספת היא ששריר ה-corrugator supercilii ביום שטוף שמש מתכווץ (יחד עם צמצום העיניים) כדי להפחית את האור החזק מהשמש החודר לעיניים. כלומר, למרות שבחוץ יום יפה, אתם שולחים למעשה איתות למוח שאתם לא ממש מרוצים. זוהי אחת הסיבות שמשקפי שמש כה יעילים ועוזרים לכם להירגע.
לכן, בפעם הבאה כשאתם מרגישים מתוסכלים מהמחשב, או מהילדים, או מכל הנהגים שברור שלא היה צריך לתת להם רשיון נהיגה, קחו לכם חצי שנייה להתרכז במצח שלכם. הרגיעו מעט.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  22/08/2012   |   עודכן:  22/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר החוץ אמר אמש לשגרירים בירושלים כי ישראל חייבת להתעקש על כל פרט בהסכם השלום עם מצרים מחשש להיווצרות מדרון חלקלק    המצרים טוענים: הכנסת הכוחות הצבאיים לסיני - אינטרס של ביטחון לאומי
רועי ברק
ביום ראשון בלילה שלח סגן יו"ר הדירקטוריון מייל למנכ"ל הערוץ, יואב הלדמן, עם בקשה להכין רשימה של 150 עובדים    הלדמן: "מבקש מנתניהו להתערב"    ארגון העיתונאים: "אף עובד לא ייגש לשימועים"
איציק וולף
גורם ביטחוני בכיר במצרים טוען כי הכנסת הטנקים ומשגרי הרקטות לסיני במסגרת המלחמה בטרור נעשתה על-פי סיכומים שהושגו בין מצרים לישראל לאחר פיגוע הטרור בגבול בשנה שעברה
אלעזר לוין
שמה את באר שבע על המפה: תבנה 80 אלף מ"ר    "אנחנו ביציבות ואיתנות פיננסית"
חיים ביאור
החמרה באבטלה: שיא של שלוש שנים במספר המפוטרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il