X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חשוב לא להאשים רק את החשודים הרגילים כמו המשקאות המוגזים, המיצים, הממתקים, העוגות והעוגיות כמות מכובדת של סוכרים מוספים מסתתרת בקינוחים חלביים ובמוצרים כמו גלידה, יוגורט ממותק ודגנים
▪  ▪  ▪
לא רק בממתקים... [צילום: יח"צ]
   יפעת גדות
להפסיק לשתות סוכר

   יפעת גדות
הסוכר - מעורר את המוח

   יפעת גדות
22 כפיות סוכר במשקה "טבעי"?

למרות שסוכר נמצא באופן טבעי במזונות (בפירות, בירקות ובמוצרי חלב) המרכיבים תזונה בריאה ומאוזנת, סוכרים המוספים למזונות ולמשקאות בצורה מלאכותית, מעלים את הסיכון לבעיות בריאותיות שונות כגון סוכרת והשמנת יתר, ואף לסרטן.
מה אתם יודעים על הסוכרים שאתם אוכלים במודע? ועל אלו שלא במודע?
סטיביה - ממתיק מלאכותי או טבעי?
ממתיקי סטיביה מיוצרים מעלי צמח הסטיביה. הם יכולים להיות מתוקים פי 300 מסוכר רגיל, אך מכילים 0 קלוריות. כממתיק, לסטיביה עלול להיות לפעמים טעם לוואי מריר. בגלל שיש לעבד את עלי הסטיביה כדי ליצור את הממתיק, לא ברור אם אפשר להתייחס לסטיביה כאל ממתיק טבעי לחלוטין.
מה זה גרם סוכר?
חישבו על כפית סוכר. ככה נראים 4 גרם של סוכר. פחית קולה, לדוגמה, מכילה כ-40 גרם סוכר! (10 כפיות).
מחפשים אחר בחירה בריאה יותר? הוסיפו רק כפית סוכר אחת לתה קר וכך הוספתם 4 גרם סוכר בלבד. או - שתו תה קר ללא סוכר.
האם נולדנו עם "שן מתוקה"?
בני אדם "תוכנתו" להעדיף טעם מתוק. סוכרים הם סוג של פחמימות. כשאנו אוכלים פחמימות, הן מעוררות שחרור כימיקל במוח הקרוי סרוטונין הגורם לנו להרגשה טובה. רוב תאי המוח מושפעים בדרך כלשהי מהסרוטונין, כולל תאי המוח הקשורים למצב הרוח, לתפקוד המיני, לשינה, לזיכרון, ללמידה ולתיאבון. אין פלא שממתקים גורמים לנו לתחושה כל-כך טובה.
היכן מסתתרים הסוכרים המוספים?
משקאות מוגזים, מיצי פירות ומיצים בכלל, משקאות ספורט, משקאות אנרגיה ומשקאות ממותקים אחרים הם המקור מספר אחד לסוכרים מוספים בתזונה האמריקנית. מחקר שנעשה לאחרונה גילה כי שתיית משקה ממותק אחד או שניים ביום מעלה את הסיכון לסוכרת מסוג 2 ב-26% בהשוואה לשתייה מוגבלת של משקה אחד בחודש.
אך אל תאשימו רק את החשודים הרגילים כמו המשקאות המוגזים, המיצים, הממתקים, העוגות והעוגיות. כמות מכובדת של סוכרים מוספים מסתתרת בקינוחים חלביים ובמוצרים כמו גלידה, יוגורט ממותק ודגנים.
מדוע סירופ תירס מחליף את הסוכר במזונות רבים?
סירופ תירס עשיר בפרוקטוז (סוכר פירות), המעובד מתירס, זהה כמעט לחלוטין מבחינה כימית ותזונתית לסוכר הרגיל. שניהם עשויים מסוכר פירות ומגלוקוז ומכילים מספר קלוריות דומה. סירופ תירס פשוט זול יותר לייצור מהסוכר הרגיל.
סיבה נוספת לכך שסירופ תירס עשיר בפרוקטוז משמש במזונות מוכנים רבים כל-כך, היא שכסירופ, ניתן לערבב אותו בקלות רבה יותר עם יתר מרכיבי המוצר.
איך לקנות נכון?
הקירות החיצוניים יותר של הסופרמרקט הם בדרך כלל היכן שנמצאים המרכיבים העיקריים. הסיבה לכך היא שהקונים יאלצו לעבור דרך כל מדפי החנות כדי להגיע למצרכים הנדרשים להם. חלב, ביצים, לחם, בשר ודגים - שבמקרה הם גם הבסיס לתזונה בריאה הדלה בסוכרים מוספים.
מה מקור הסוכר הרגיל?
כל "וז" מצביע על סוג מסוים של סוכר (לקטוז, פרוקטוז וכו'), אך סכרוז הוא הסוכר הנמצא בריכוזים הגבוהים ביותר בקנה סוכר (סוג של עשב גבוה) ובסלק סוכר (שורש) מהם מגיע הסוכר הלבן שאנו מכירים. לקטוז הוא הסוכר הטבעי שבחלב. סוכלרוז הוא ממתיק מלאכותי.
סכרין - מסוכן?
הממתיק המלאכותי - המתוק פי 700-200 מהסוכר הלבן הרגיל - נמצא קשור בעבר לסרטן שלפוחית השתן. אך בשנת 2000, ממשלת ארצות הברית הסירה את הסכרין מרשימת החומרים הפוטנציאליים הגורמים לסרטן בבני אדם.
מאלו מרכיבים חשוב להיזהר?
קל מאוד למהר ולהגיע למסקנה כי אפשר לוותר על מזונות מוכנים ועל משקאות וכך להימנע מהסוכרים המוספים. אך אפשר למצוא סוכרים אלו גם בממתיקים בהם אתם משתמשים לאפייה ולבישול - כמו דבש, מיצי פירות מרוכזים וסוכר חום.
היכן מיוצר הסוכר?
ברזיל זוכה לקרדיט על ייצור 25% מכל הסוכר בעולם. במהלך היבול האחרון, המדינה ייצרה יותר מ-38 מיליון טון סוכר. כשני-שלישים מכמות הסוכר הזו משווקת ליותר ממאה מדינות אחרות.
סוכר - גורם לסוכרת?
סוכרת מסוג 1 היא מחלה גנטית והסיבות להתפתחותה אינן ידועות. סוכרת מסוג 2 נגרמת גם מגנטיקה וגם מגורמים הקשורים לסגנון חיים, אך לאו-דווקא מסוכר. יחד עם זאת, עודף משקל ותזונה עתירת קלוריות - שלעתים קרובות כוללת כמות גדולה של סוכרים מוספים - יכולים להעלות את הסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  22/08/2012   |   עודכן:  22/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוכרים וממתיקים - מה אתם יודעים עליהם?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
התובע, רופא גרמני המתנגד עקרונית לברית מילה, הגיש תביעה נגד רב העיר הוף שביצע מילה בתינוק בן שמונה ימים
איציק וולף
השר משה כחלון אליו פנתה תנועת אומ"ץ קיבל הסבר מטעה מהנהלת רשות הדואר על הטענה לניגוד עניינים בעסקה (משני צדדים - אחים)    היקף העסקה עם מילגם נאמד בעשרות מיליוני שקלים בשנה
איתמר לוין
האוהדת נפצעה לאחר שהשוטרים עזבו את אזור האיצטדיון בחיפה בתום משחק    ביהמ"ש המחוזי: המשטרה פעלה בצורה סבירה והולמת; היא אינה יכולה להיות אחראית לכל פגיעה בכל אזרח
איתמר לוין
קובע: פעילות בלתי רגילה עליה חייב לדווח נותן שירותי מטבע, היא כזו הנראית לו בלתי רגילה - ולא כזו הנראית בלתי רגילה בעיני הוועדה לעיצום כספי
אבי בר-אלי, איתי טרילניק
לאחר עשרה חודשי דיונים, פסקה הוועדה לבחינת משק הגז כי יש להתיר יצוא של 53% מהמאגרים שלחופי ישראל, ולשמור לצורכי המשק גז ל-25 שנה בלבד    התשתיות יוקמו בידי היזמים - אך בשטח ישראל    הממשלה תפקח על יעדי היצוא ותיתן עדיפות למדינות שכנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il