שר התמ"ת,
שלום שמחון, פנה (יום ה', 23.8.12) במכתב לשר האנרגיה והמים
עוזי לנדאו במחאה על העובדה כי משרד התמ"ת לא היה שותף לדיוני הוועדה לבחינת מדיניות הממשלה בנושא משק הגז הטבעי.
במכתבו כותב שמחון: "אני למד מהעיתונות, שטיוטה של הדוח הסופי של הוועדה כבר נחתמה ומיועדת לפרסום. כידוע לך, משרד התמ"ת לא הוזמן להשתתף בוועדה האמורה למרות שהיא דנה בנושא בעל הקשרים רבים ומידיים לתחומי האחריות שלו, בהם: תעשייה - גיבוש מדיניות תעשייתית וכלי סיוע. בהקשר זה פיתוח תעשיות מבוססות גז טבעי כחומר זינה ובמיוחד העובדה שלמשרד התמ"ת היכולת להעריך את תחזית הביקושים לגז הטבעי בתעשייה; תכנון תשתיות לתעשייה - המשרד אמון על פיתוח ואספקת תשתיות לתעשייה לרבות תכנון ופיתוח אזורי תעשייה ברחבי הארץ; הכשרה מקצועית - האגף להכשרה מקצועית מופקד על הכשרת כוח אדם מקצועי טכנולוגי למשק, ומקיים הכשרות במספר רב של מסלולים, תוך שימוש בכלים מיוחדים, ביניהם שימוש בשוברים להכשרה מקצועית, הכשרה פנים מפעלית ו-On Job Training; השמה במקומות עבודה - המשרד אחראי על קשת רחבה של כלים לשילוב אוכלוסיות שונות בשוק העבודה, ביניהם: מסלולי תעסוקה, מרכזי הכוון תעסוקתי, שירותי שירות התעסוקה ועוד, עם דגש על פתרונות לאזורי הפריפריה ואוכלוסיות מיוחדות . בימים אלו של משבר כלכלי וגידול באבטלה יש חשיבות עצומה, להתאים את הכלים השונים למפת הדרישות הצפויות לכ"א בענפים חדשים במשק; סחר חוץ - המשרד מנהל את מדיניות סחר החוץ של ישראל, באמצעות חוקים, תקנות ויחידות מקצועיות אשר עוסקות בכך בישראל וברחבי העולם. מינהל סחר חוץ בתמ"ת, אמון בנוסף על יישום הסכמי הסחר של ישראל עם מדינות העולם, ייזום וניהול מו"מ על הסכמים חדשים, ויישום כללי הסחר וההשקעות הנובעים מחברות ישראל בארגונים מסחריים וכלכליים בין לאומיים דוגמת ארגון הסחר העולמי וה-
OECD.
עוד ציין שמחון כי ניסיונותיהם של נציגי התמ"ת המקצועיים, להתעדכן בחומרי ולוח הזמנים של הוועדה הופנו לאתר האינטרנט הציבורי. "את מסקנות ממצאי הביניים הוזמנו לשמוע כמו ארגון ציבורי ולא כמו משרד ממשלתי עמית אשר אחראי על כל הסוגיות הנ"ל. אני מצר מאוד שמשרד התמ"ת לא היה שותף בעשיית הוועדה. כעת, תהיה זאת טעות, באם לא יילקחו השיקולים של תחומי התמ"ת שצוינו לעיל, במסגרת המלצת הוועדה".
בכוונת שמחון להתייחס לממצאים הסופיים, גופם, לאחר שהדוח יועבר למשרד התמ"ת.