X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ממרס 2013 יחושב גם מחיר רכב משומש לפי קוד דגם אחיד וייחודי הרשום ברישיונו התקנה תחסל הפערים בין שווי הרכב במחירונים השונים לבין מחיר הרכב בפועל, שכן היא תחייב את כל הגורמים בענף להשתמש בקודים
▪  ▪  ▪
כ"ץ. חוות דעת מקצועית ואובייקטיבית לרכב [צילום: פלאש 90]

שר התחבורה ישראל כ"ץ חתם (יום ה', 23.8.12) על תקנה חדשה הקובעת כי חישוב שווי הרכב יתבצע לפי קוד דגם אחיד, הרשום ברישיון הרכב. זאת, כחלק מיישום המלצות צוות מקצועי שמינה השר להגברת התחרותיות בענף הרכב, בראשות ירון זליכה.
התקנה החדשה הוצגה בפני כל הגורמים הרלוונטיים בענף הרכב ובכללם איגוד חברות הביטוח, איגוד הבנקים, איגוד השמאים, בעלי מחירוני הרכב, איגוד סוחרי הרכב, המועצה לצרכנות ואיגוד יבואני הרכב ותיכנס לתוקף החל מ- 1 במרס 2013, במטרה לאפשר לכלל גורמי המשק להיערך לקראת יישומה.
קוד הדגם הינו מספר הנרשם ברישיון הרכב ומאפשר זיהוי מדויק של הרכב. הקוד מורכב משמונה ספרות: ארבע הספרות הראשונות מזהות את תוצר הרכב וארבע הספרות האחרונות מתייחסות להיבטים הטכניים של הרכב. כמו למשל רמת גימור, אבזור בטיחותי, סוג הדלק, רמת זיהום האוויר של הרכב וכן מרכיבים נוספים המשפיעים על שווי הרכב.
קוד הדגם מתייחס כיום לכלי רכב פרטיים ומסחריים עד 3.5 טון והוא מצוין ברישיון הרכב. אולם, ישנם מחירוני רכב שאינם משתמשים בקוד דגם זה אלא באמצעות קוד דגם ייחודי שנקבע על ידי עורך מחירון כלי הרכב, כגון המחירון המוכר של לוי יצחק. הדבר יוצר עיוות ופערים בין שווי הרכב במחירונים השונים לבין מחיר הרכב בפועל.
יצויין, כי מחיר רכב חדש, נקבע על ידי יבואן הרכב בהתייחס לקוד הדגם. מחיר זה משמש בסיס לקביעת שווי הרכב לצורך חישוב אגרת רישיון הרכב ושווי השימוש ברכב לצרכי מס. לעומת זאת, מחיר רכב משומש נקבע על בסיס פרמטרים אחרים שנקבעים על ידי עורכי המחירונים השונים וכך ניתן לקבל שווי רכב נמוך או גבוה מערכו האמיתי.
השר כ"ץ מסר כי השימוש בקוד דגם אחיד יצור אחידות בזיהוי דגם הרכב ויגביר את התחרותיות בענף מחירוני הרכב, באמצעות כניסת מחירונים נוספים לענף. כמו כן, הוא יאפשר לחשב בצורה נכונה את שווי הרכב, ויקל על מתן חוות דעת מקצועית ואובייקטיבית של שמאי הרכב ויימנע פרשנויות מיותרות באשר למחיר הרכב.
קביעת קוד דגם אחיד של משרד התחבורה תחייב את כל הגורמים בענף להשתמש בקודים אחידים. דבר שיביא לקביעת שפה אחידה בשוק הרכב ולהקטנת הטעויות הקורות עקב שימוש לא נכון בשמות וכינויים מסחריים של כלי הרכב.
השימוש בקוד דגם אחיד יאפשר בנוסף לחשב את גובה הביטוח הריאלי של הרכב, בהתבסס על נתוני הרכב המדווחים למשרד התחבורה ומצוינים ברישיון הרכב, כך גם גובה הפיצוי ללקוח בעת תאונה או גניבה של הרכב יהיה על פי שווי הרכב האמיתי.
במקביל ליישום התקנה, נערך משרד התחבורה לקביעת קודי דגם אחידים לכלי רכב נוספים, לרבות משאיות, אופנועים ואוטובוסים. קודים אלה יתנו מענה לכלי רכב המיובאים ביבוא סדיר וביבוא אישי.

תאריך:  23/08/2012   |   עודכן:  23/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שווי רכב משומש ייקבע לפי קוד דגם אחד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עם שווי אגרת רישוי ? למה..
דורון לאופר  |  25/08/12 11:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בשיחה נדונו נושאים הקשורים למזרח התיכון וגם נושאים כלכליים המעסיקים כעת את אירופה ואת ישראל כאחד
עופר וולפסון
רשמה רווח מהשכרת נכסים של 16.4 מיליון שקל    הרווח הנקי הכולל ברבעון השני: כ-20 מיליון שקל    האסיפה כללית של החברה אישרה היום את הסכם ההקצאה לקבוצת הראל בהיקף של כ-15 מיליון אירו    מנכ"ל החברה שלמה זוהר: "נגדיל את היקף היח"ד בברלין ל-6,000"
עופר וולפסון
בית הזיקוק של החברה בלואיזיאנה סבל אשתקד מהצפות, אך כעת פעל בצורה מלאה    החברה דיווחה גם כי היא מצפה לתוצאות טובות ברבעון השלישי לאור מרווחי הזיקוק הקיימים והשיפור בפעילות בתי הזיקוק
איתמר לוין
חברה זכתה במכרז לעבודות בקו התפר והעבירה את ביצוען לידי חברה אחרת - אשר לא הייתה כשירה כלל להתמודד במכרז    ביהמ"ש העליון: משרד הביטחון ידע על ההסדר ולא אמר דבר
איתמר לוין
יוצא נגד הנוהג הנפוץ בו הסניגור פוגש את מרשו לראשונה לדקות בודדות באולם הומה אדם, לפני תחילת הדיון בעניינו    קובע נהלים מחייבים לתקפות הוויתור על זכות ההיוועצות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il