X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מ-6 בספטמבר נהגי אוטובוסים יורשו לנסוע בצידי כביש החוף בקטע שבין מחלף פולג לצומת כפר שמריהו בתוך מספר חודשים ימשיך הנת"ץ עד מחלף הסירה, בהמשך יוארך עד לצומת גלילות ויחובר לנת"ץ הקיים בתל אביב
▪  ▪  ▪
מחלף גלילות. הנת"ץ יגיע עד אליו [צילום: משה מילנר/לע"מ]
מה כלל הפרויקט?
החלפת מעקות בטיחות
שילוט מתחלף
התקנת מצלמות לצרכי בקרת תנועה
חיזוק השוליים
קרצוף וריבוד כל המסלול לדרום
שיפורים בטיחותיים בצומת שמריהו
שיפור תאורה

בלעדי: אוטובוסים בכביש 2 יסעו בשוליים
עידן יוסף
יוזמה לאפשר תנועת אוטובוסים בשול הדרך בדרום כביש החוף נבחנת במשרד התחבורה * המטרה: להקל על תחבורה ציבורית בכניסה לתל אביב
לרשימה המלאה

נת"ץ לשלוש שעות
נתיב התחבורה הציבורית יופעל רק בשעות הבוקר, למשך שלוש שעות בלבד. בשלב זה, שלא כמו בנתיב המהיר בו יכול לנסוע עליו כל רכב המסיע ארבעה נוסעים ומעלה, יוכלו בנתיב זה לנסוע רק אוטובוסים ולא מוניות למשל. לא נמסר מה ייעשה כדי לאכוף את האיסור על כלי רכב פרטיים לנוע בנתיב זה.

החל ב-6 בספטמבר 2012, תורשה תחבורה ציבורית (אוטובוסים בלבד) לרדת לשוליו של כביש החוף (דרך מספר 2) בקטע שבין מחלף פולג (דרום נתניה) לצומת כפר שמריהו. זוהי הפעם הראשונה בישראל בה מוכשר שול הכביש לנתיב תחבורה ציבורית (נת"ץ). הפיכתו לנת"ץ פורסמה לראשונה ב-News1 בפברואר 2011 [ראו משמאל].
הכשרתו לנתיב תחבורה ציבורית מבוצעת במסגרת תוכניתו של משרד התחבורה להכשיר נת"צים נוספים בכבישים בינעירוניים, בכל רחבי הארץ, במטרה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית.
במסגרת ניסוי בן חצי שנה שעורך משרד התחבורה, באמצעות החברה הלאומית לדרכים יתאפשר לאוטובוסים לנסוע בשוליים הימניים המשודרג של הכביש בשעות העומס בבוקר 09:30-06:30. תיתכן הרחבה של שעות הנסיעה, בהתאם לגודשי התנועה בכביש. מדובר באחד מקטעי הכביש העמוסים ביותר בישראל.
החברה הלאומית לדרכים הכשירה בחודשים האחרונים את השוליים הימניים של הכביש. העבודות כללו בין השאר את הרחבת השוליים הימניים, קרצוף וריבוד הכביש לכל אורכו, התקנת מעקות בטיחות גבוהים, סימון מסלולים, שדרוג מדרכות ואבני שפה והתקנת שילוט מיוחד.
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי לראשונה תתאפשר נסיעה ישירה ומהירה מנתניה ועד הרצליה, במסלול בלעדי של תחבורה ציבורית וכך ייעקפו הפקקים הארוכים המשתרכים מדי בוקר בדרך לתל אביב.
אורכו של הנת"ץ בין מחלף פולג לצומת כפר שמריהו הוא כ-12 קילומטרים. בתוך מספר חודשים ימשיך הנת"ץ עד מחלף הסירה. בהמשך יוארך עד לצומת גלילות ויחובר לנת"צ הקיים בתל אביב, דרך מרכז השלום ורחוב המסגר, עד לרחוב לה גרדיה. לא נמסרו מועדים מדויקים לביצוע התוכנית.
במשרד התחבורה ובחברה הלאומית לדרכים מעריכים כי הנת"ץ יאפשר לקצר את משך הנסיעה של התחבורה הציבורית ב-20%. כמו-כן הוא יאפשר להגדיל את מספר האוטובוסים בשעות הגודש ב-10% לפחות.
הפרויקט יופעל על-פי מודלים בינלאומיים, מתוך כוונה ליצור מתכונת ישראלית מוצלחת, שתיושם בכבישים נוספים. השר כ"ץ: "אנו מאמינים כי הצלחת הפרויקט תביא למצב שבו נהגי הרכב הפרטי יבינו כי קיימת חלופה נוחה ומהירה בקטע הכביש".
מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, שי ברס, הסביר כי הניסוי מבוצע בתום סדרה ארוכה של בדיקות, תכנון מדויק לניצול רוחב הכביש, ספירות תנועה ומדידת מהירויות בשעות העומס. "יש לנו מדינה קטנה ועלינו לחשוב כל העת על פתרונות יצירתיים. למדנו על מודלים דומים שבוצעו בהולנד בה נעשה שימוש מוצלח בנתיב ובאנגליה, בה הוחלט על פתרון גורף ושינוי של חתך הכבישים", אמר ברס.
ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, הביע תקוה כי מיד ובמקביל, יבוצעו נתיבי תחבורה ציבורית לגוש-דן מאשדוד, מרעננה, מכפר סבא ומקריית אונו. "הבעיה המרכזית של מטרופולין גוש-דן היא היכולת של אנשים להגיע במהירות לעיר באמצעות תחבורה ציבורית יעילה ומהירה. ללא פתרון של מערכת תחבורה ציבורית כזו יעדיפו אנשים להישאר עם כלי הרכב הפרטי ולייצר את הצפיפות הבלתי נסבלת בתוך תל אביב-יפו", אמר.
לדבריו, העירייה תרמה ותורמת את חלקה בכ-54 ק"מ נתיבי תחבורה ציבורית בלעדיים, שגם הם אינם נאכפים על-ידי המשטרה ומשרד התחבורה, וכתוצאה מכך התחבורה הציבורית מקרטעת.

תאריך:  27/08/2012   |   עודכן:  28/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוטובוסים יורשו לנוע בשולי ציר נתניה-הרצליה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
והכין ברבי ודומיו יסעו
אמיר 12  |  28/08/12 09:46
2
ורכב מקולקל?
נהג  |  28/08/12 11:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ההכנסות ברבעון השני של שנת 2012 הסתכמו ב-21.2 מיליון דולר, ירידה של כ-4% בהשוואה לרבעון השני של שנת 2011
יפעת גדות
חשוב לחמם את השריר כשהוא מכווץ
מירב ארד
הרץ תשלם עבור רכישת המתחרה 2.6 מיליארד דולר במזומן
איציק וולף
החייל מגדוד 51 בחטיבת גולני השתתף בתרגיל משותף עם כוחות שיריון    הובהל במסוק לחדר הניתוח בבית החולים רמב"ם    צה"ל עצר את האימונים ברמת הגולן עד לתום התחקיר
עופר וולפסון
ההורה המשפיע במתאם גבוה על הישגי הבגרות של ילדיו היא דווקא האם, לפי דוח של הלשכה לסטטיסטיקה    עוד בדוח: פרישה מוגברת של מורים צפויה בשנים הקרובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il