X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלוש שנים לאחר שבני הזוג חתמו על הסכם לפיו הועברו לאישה נכסים במיליוני שקלים, הובהר בדיון בפרקליטות המדינה: הם עדיין נשואים עובדה זו מגבירה את האפשרות שההסכם נועד להברחת רכוש מנושיו של ש"ד
▪  ▪  ▪
לדור. ישב בראש הדיון [צילום: פלאש 90]

מתרבים הסימנים לכך שההסכם שנחתם בשנת 2008 בין ש"ד לבין מי שהוצגה כגרושתו, היה למעשה דרך להברחת רכושו של ש"ד מפני נושיו. כך עולה מסיכום דיון בפרקליטות המדינה בעניינו של ש"ד, אשר התקיים בינואר 2011 והגיע לידי News1.
מטעם המדינה השתתפו בדיון פרקליט המדינה, משה לדור; המשנים לפרקליט המדינה, שוקי למברגר ואורית סון; פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) דאז, אלה רובינק; סגנית ראש אגף החקירות והמודיעין דאז, תת-ניצב ורדה שחם; ויוני תדמור מפרקליטות מיסוי וכלכלה. את ש"ד, שלא השתתף בדיון, ייצגו עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן סובל.
כפי שנחשף ב-News1, בני הזוג חתמו בשנת 2008 על הסכם ממון מעודכן, אשר העניק לבת-הזוג דירה בצפון תל אביב ועשרות יצירות אמנות יקרות-ערך, בשווי מוערך של מיליוני שקלים. אם אכן מדובר בהברחת נכסים, עשויות להיות לכך השלכות לא רק מבחינת דיני פשיטת הרגל - המתייחסים בחומרה רבה למעשה שכזה - אלא גם לעצם תוקפו של הסכם עד המדינה, המותנה בין היתר בכך שש"ד לא הסתיר מן המדינה שום רכוש המצוי בפועל בבעלותו.
סעיף 10 לסיכום הדיון אומר: "הוצע כי המדינה תקנה את דירת העד ולתת לו ולאשתו לחיות שם עד סוף ימיהם. ייתכן שנהושים יבקשו להגיע לכספים שהעד מבקש מהמדינה. מעורר קושי בשל המצב המשפטי בין ש"ד לרעייתו המיוצגת בנפרד". בסעיף זה מדובר במפורש על עד המדינה ואשתו, ועל כך שהם מתגוררים יחדיו - בניגוד למצג לפיו בני הזוג נפרדו, הדירה בצפון תל אביב שייכת לאישה בלבד וש"ד מתגורר אצל אחת מבנותיו.
באותו דיון מסרו לראשונה עורכי דינו של ש"ד על תביעה נוספת המתנהלת נגדו, כאשר בנק הפועלים תבע ממנו 300,000 שקל ולא מוכן היה להגיע להסדר. יצחקניא אמר שהוא מוכן לוותר על התביעה האזרחית נגד היזם הלל צ'רני, שכן "הוא לא יתבע את השוחד והפרויקט כבר לא רווחי". בסופו של דבר הוגשה התביעה, בסך 30 מיליון שקל, תוך שהמדינה מוותרת בשלב זה על תשלום האגרה בסך 700,000 שקל.
עוד עולה מהסיכום, כי אחד מנציגי המדינה הציע להכריז על ש"ד כפושט רגל, אך הוא התנגד לכך. יצחקניא וסובל אמרו שהם מבקשים להשתחרר מייצוגו לאור העומס שהתיק מטיל עליהם, ורמזו שהם מצפים שהמדינה תסייע - אם בייצוג ואם בתשלום שכרם: "לטענתם של עורכי הדין, מדובר על אינטרס של המדינה. הנושים מטרידים את העד ועורכי הדין סוגרים את התביעות ומגיעים להסדרים". יצחקניא ומשרדו ממשיכים לייצג את ש"ד.

תאריך:  28/08/2012   |   עודכן:  28/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  בנק הפועלים בע"מ / Hapoalim Bank Ltd  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה לדור  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"גרושתו" של ש"ד הוצגה בשנת 2011 כאשתו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לדור/דכנר/מזוז
יוסי מ  |  28/08/12 14:44
2
לדור/דכנר/מזוז
יוסי מ  |  28/08/12 14:51
3
שותפיו של דכנר לפשע
יוסי מ  |  28/08/12 14:59
4
שותפיו של דכנר לפשע
יוסי מ  |  28/08/12 15:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איתמר לוין
המשטרה הסתמכה רבות על יומניו של עד המדינה במהלך חקירת פרשת הולילנד, אך התביעה הודיעה שלא תגיש אותם כראיה    בדצמבר 2009 מסר פרקליטו לבכירי המשטרה והפרקליטות, כי חלק מהרישומים נעשו בדיעבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il