X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה, שר האוצר ובכירי משרדיהם דנו אתמול בקיצוצים הנדרשים בתקציב המדינה ל-2013 בימים הקרובים יבדוק נתניהו אם ביכולת הממשלה לאשר את התקציב עד סוף דצמבר - אם לא, הוא צפוי להודיע על הקדמת הבחירות
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו, יובל שטייניץ. שוקלים קיצוצים [צילום: פלאש 90]

הקיצוצים הנרחבים בתקציב 2013 חוזרים לסדר היום: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ דנו אתמול בהצעות משרד האוצר לקיצוץ בשכר עובדי השירות הציבורי ב-2013 בשיעור של כ-2.5%, בפגיעה בקצבאות הילדים בהיקף של 2.5 מיליארד שקל, בפגיעה בקצבאות אחרות של הביטוח הלאומי, בהעברת תשלום דמי ההבראה לעובדי המגזר הציבורי מ-2013 ל-2014, ובהקפאת תוכניות בסכום של מיליארדי שקלים בפיתוח מערך הכבישים והרכבות.
נתניהו ושטייניץ נפגשו בלשכת ראש הממשלה עם בכירים במשרד ראש הממשלה ובאוצר, בישיבה יסודית ראשונה על הקיצוצים בתקציב המדינה ל-2013. בסיום הישיבה היה ראש הממשלה אמור להחליט אם הממשלה תקיים ביום ראשון הקרוב דיון ראשון בתקציב המדינה לשנה הבאה, או שהישיבה על מסגרות תקציב 2013 תידחה למועד מאוחר יותר.
תקציב המדינה ל-2013 יהיה תקציב של גזירות בצד הוצאות הממשלה, ותקציב של מסים חדשים בצד ההכנסות. לפי שר האוצר ובכירי האוצר יש צורך לקצץ בתקציב המדינה לשנה הקרובה 13-15 מיליארד שקל בצד ההוצאות, כדי שניתן יהיה לעמוד ביעד הגירעון המתכונן לשנה הבאה, 3% מהתוצר.
מומחי כלכלה סבורים כי סכום הקיצוץ הנדרש הוא נמוך יותר. לפי מומחי האוצר, יהיה צורך להטיל מסים נוספים על הציבור ב-2013 בנוסף לחבילת הגזירות שהוטלה באחרונה, בגובה של 14.4 מיליארד שקל, אחרת הממשלה לא תצליח לעמוד ביעד הגירעון שנקבע ל-2013.
האוצר אמר כי אי-אפשר לקצץ 13-15 מיליארד שקל בתקציב המדינה לשנה הקרובה בלי קיצוץ בתקציב הביטחון. שטייניץ צפוי לדרוש קיצוץ בתקציב הביטחון בהיקף של 3 מיליארד שקל לפחות, כפי שהציעה ועדת טרכטנברג עוד ב-2012 - וראש הממשלה לא קיבל את דרישתה.
נדרש קיצוץ של 13-15 מיליארד שקל
בדיון בלשכת ראש הממשלה השתתפו לצד נתניהו גם מנכ"ל משרדו, הראל לוקר; ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, יוג'ין קנדל; ומצד האוצר, שטייניץ; מנכ"ל משרדו, דורון כהן; ראש אגף תקציבים, גל הרשקוביץ; סגני ראש אגף תקציבים; החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו; וראש אגף כלכלה והכנסות המדינה, מיכאל שראל.
הדיון אתמול בא בהמשך לשורה של פגישות בין לוקר וקנדל להרשקוביץ וראשי אגף תקציבים, בהן נידונו האפשרויות לקיצוץ 13-15 מיליארד שקל בצד ההוצאות בתקציב ל-2013. צוין גם כי האוצר עשוי להיתקל בקשיים בגביית 3 מיליארד שקל מהרווחים הכלואים ב-2013, ובגביית 2 מיליארד שקל נוספים המופיעים בתחזיות לשנה הבאה מהעמקת הגבייה, ולפיכך יהיה צורך בהטלת מסים נוספים על הציבור, בהיקף של 5 מיליארד שקל, למשל על-ידי העלאת מס החברות והטלת מס ירושה.
החלטה על הגזירות: אחרי החגים
בימים האחרונים התקיימו גם שורה של דיונים בין שטייניץ להרשקוביץ, על מתווה אגף התקציבים לשנה הבאה. מאחר שאנשי ראש הממשלה ובכירי האוצר הגיעו שלשום לסיכומים, הוחלט לקיים את הישיבה שנערכה אמש בראשות ראש הממשלה, להציג בפניו עובדות, הערכות וסדרי עדיפויות, כדי שיוכל לקבל החלטות.
ההערכה בלשכת ראש הממשלה וגם בלשכת שר האוצר היא כי החלטות על קיצוצים וגזירות יתקבלו ויפורסמו על-ידי ראש הממשלה, לכל המוקדם, לאחר החגים. ההחלטה אם יהיה תקציב מדינה מאושר בסוף השנה תלויה בהחלטת נתניהו.
ראש הממשלה צפוי לבדוק בימים הקרובים אם יש סיכוי לאישור תקציב הגזירות של 2013 בממשלה ובכנסת עד סוף דצמבר. לשם כך הוא צפוי לקיים שיחות בימים הקרובים עם שלושת ראשי המפלגות השותפות הקואליציוניות הגדולות שלו, אביגדור ליברמן, ראש סיעת ישראל ביתנו; אלי ישי, ראש סיעת ש"ס; ואהוד ברק, ראש סיעת עצמאות.
אם נתניהו יחליט כי אין לו את היכולת הפוליטית להעביר את תקציב 2013 כחוק עד סוף דצמבר, הבחירות יוקדמו ואישור תקציב הגזירות של 2013 יועבר להחלטת הממשלה הבאה, לאחר הבחירות. ההערכה היא כי במקרה כזה תקציב הגזירות יאושר לכל המוקדם במאי 2013. אם נתניהו יחליט כי ביכולתו להעביר את מתווה האוצר לתקציב 2013, תקציב המדינה יוצג ויאושר בממשלה בשתי ישיבות, כאשר השנייה והמכרעת תתקיים אחרי החגים.

תאריך:  28/08/2012   |   עודכן:  28/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיצוץ של 2.5% בשכר עובדי השירות הציבורי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מממממ מענין.....
אשה אחת  |  28/08/12 15:46
2
לדעתי אפשר לתבוע אותו
אזרחי  |  28/08/12 16:08
3
תרמית-יש לקצץ את הגידול הסרטני
אליפז  |  28/08/12 16:21
4
יש לקצץ לביבי וממשלו את האגו!
גימי-יהודי מיהודה  |  28/08/12 17:15
5
חקירה-לפני שיברחו.............
אליפז+גימלאי צה"ח  |  29/08/12 04:37
6
222222 ל"ת
irisbara  |  29/08/12 13:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
לאחר שלא קיבל את תפקיד מנכ"ל החברה, היה צפוי שיפרוש מהתפקיד    במכתב ששיגר לעובדים ציין כי לאחר השקת הרשת החליט לצאת לדרך חדשה
איתמר לוין
25% נוספים הביעו אמון מסוים    מינה צמח: ירידה מתמשכת באמון הציבור בבית המשפט העליון    הנהלת בתי המשפט: הבעיה היא חוסר שביעות רצון מהשירות ולא חוסר אמון בסיסי
אלעזר לוין
בחודש שעבר נמכר בכך הארץ 3,130 דירות חדשות    ירידה של 1.5% במכירת דירת רגילות - עלייה של 9% במכירת דירות להשקעה    20,390 דירות לא מכורות
אלעזר לוין
50 מהדירות ישווקו בשבוע הבא במכרזים    ייתכן שדירות נוספות ישווקו בעתיד במכרזים
יפעת גדות
על הקונגרס הציוני הראשון אמר הרצל את המשפט הנודע: "בבאזל הקמתי את מדינת היהודים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il