X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המרכז ע"ש רוברט פרייס הוקם בקריית הלאום בירושלים השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: "אנחנו צריכים דור חדש של צעירים, שיציב סדר יום סביבתי חדש וייצור שינוי בגישה ובסגנון החיים בישראל"
▪  ▪  ▪
מרכז ידע [צילום: n-trace הדמיות אדריכליות]
[צילום: אלי נאמן.]

[צילום: אלי נאמן]

אבן הפינה להקמת המרכז על-שם רוברט פרייס ללימודי סביבה בקריית הלאום בירושלים הונחה אמש (ג', 28.8.12) בטקס מיוחד במעמד השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, התורם הנדבן רוברט פרייס והשרים לשעבר אברהם כץ עוז וגדעון פת המכהנים בראשות המועצה לישראל יפה, שיזמה את הפרויקט. היקף ההשקעה בהקמת המרכז, הממומן מתרומתו של רוברט פרייס, נאמד בכ-30 מיליון שקל.
"תרבות הצריכה שלנו גורמת ללחץ על הסביבה ובתוספת הדרישות שעולות מהמדינות המתפתחות קיימת סכנה שכדור הארץ לא יוכל לעמוד בעומס", אמר השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן. "אנחנו צריכים דור חדש של צעירים, שיציב סדר יום סביבתי חדש וייצור שינוי בגישה ובסגנון החיים בישראל וזאת הבשורה שיוצאת מכאן היום", אמר השר ארדן.
לדברי אברהם כץ עוז, יו"ר המועצה לישראל יפה, לא מדובר רק בבניין אלא במוקד, מרכז ידע שיחבר את תושבי מדינת ישראל לנושאי סביבה ויהווה בית אולטימטיבי לחינוך, הסברה, מדע והגות בנושאי ההגנה על הסביבה.
חלק ממערכת אקולוגית רחבה
לדברי רוברט פרייס, אשר תרומתו אפשרה את הקמת המרכז, "לישראל יש הרבה מה להציע לעולם. יש כאן את היחס הכי גבוה של זוכי פרס נובל פר אוכלוסיה והמרכז ללימודי סביבה לא רק יניע את התהליך הסביבתי בקרב תושבי ישראל אלא יוכל להיות גשר למדינות השכנות".
הקמת המרכז מתאפשרת בעיקר בזכות תרומתו המשמעותית של מר פרייס למועצה לישראל יפה. פרייס (80) הוא עורך דין ואיש עסקים יהודי אמריקני, אשר שימש כבר בשנת 1965 כסגן ראש עיריית ניו-יורק, בעת כהונתו של ג'ון לינדסי כראש העיר, ובתפקידי מפתח משפטיים ותפקידים ציבוריים נוספים בארה"ב. בשנת 1982 הקים רוברט פרייס את קבוצת פרייס קומיוניקיישנס שהייתה, בין היתר, לבעלים של רשתות טלוויזיה ורדיו, רשת תקשורת סלולרית, וה-New York Law Journal.
המרכז, שבנייתו תחל בקרוב, תוכנן על-ידי האדריכל טומי לייטרסדורף כאייקון של סביבה. מרכז רוברט פרייס ייצג את רעיון השמירה על הסביבה, בהיותו בניין שפגיעתו בסביבה פחותה. מתכנניו הונחו לראות את המבנה כחלק מהמערכת האקולוגית הרחבה. עקרונות תכנון סביבתי ייושמו בו, וזאת בעקבות ניתוח אקלימי שבוצע לאתר לצורך קביעת אופן העמדת הבניין והפרמטרים המתייחסים לניהול קרינת השמש ולנוחות הטרמית. הדעת ניתנה גם על בחירת חומרי הבנייה והבידוד, וכן על ניהול משקי האנרגיה והמים בבניין, כמו-גם על ניהול הפסולת ופתרונות שימור המשאבים ומיחזורם.
המרכז ישתרע על שטח בנוי של כ-2,000 מ"ר ובהם אולם כניסה מרשים, כיתות מאובזרות, אודיטוריום משוכלל, אולמות ועידה מודרניים, מרפסות תצפית וגג רחב ידיים. בניגוד לאופיים המנוכר של מבני הממשלה סביב - מתכוון מרכז רוברט פרייס להיפתח אל הקהל הרחב. בימים אלו נערכים במועצה לישראל יפה לקדם את השלב הבא בפרויקט - הקמת מרכז המבקרים, יחידי מסוגו, אשר יחשוף לקהל את מכלול אתגרי הסביבה בעידן המודרני כחוויה מרתקת וממצה.
"המרכז יציע תוכניות לימוד וסדנאות בתחומי הסביבה לתלמידי ירושלים, וכן לסטודנטים ולחיילי צה"ל, וכן יפתח תוכניות העשרה ותכנים מקצועיים מתקדמים בתחום הסביבה לתועלת כלל הציבור, לקהל הפרטי ולארגונים", אומר מנכ"ל המועצה לישראל יפה, אשל סגל. לדברי סגל, "במסגרת פעילויותיו ולאחר שיושלם צפויים לפקוד את המרכז כרבע מיליון מבקרים בשנה, ונוכח מיקומו המרכזי הוא יהיה חשוף לתנועת קהל של מיליוני אנשים נוספים".

תאריך:  29/08/2012   |   עודכן:  06/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הונחה אבן פינה למרכז ללימודי סביבה בי-ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מבקר המדינה יוסף שפירא החל בהליך בדיקת ההתקשרות הלא תקינה של חברת הדואר הממשלתית עם חברת מילגם    ההיקף הכספי של הפרויקט המשותף נאמד בעשרות מיליוני שקלים    שושביני ההתקשרות: מנכ"ל רשות הדואר חיים אלמוזנינו ואחיו המשמש כסמנכ"ל בקבוצת קרדן השולטת במילגם
עופר וולפסון
יו"ר הכנסת פנה במליאת הכנסת לשר האוצר ואמר כי יש לאפשר לערוץ לפרוס את חובותיו    "אסור שערוץ טלוויזיה בישראל ייסגר רק בגלל סירוב הממשלה לאפשר פריסת חוב שאיננו גדול במיוחד"
עופר וולפסון
רשות ההגבלים העסקיים הגישה לביהמ"ש את כתב האישום ממנו עולה כי כמה מן המאפיות הגדולות בארץ תיאמו ביניהן כי יימנעו מתחרות האחת בשנייה ויפעלו להעלאת מחירי הלחם האחיד והחלות לצרכן
עופר וולפסון
סקר עדכני מוצא כי רוב גדול של 69% מהציבור מאמין כי יש לחדש את המחאה החברתית
איתמר לוין
טען שהדיון הנוסף בעבירת הגניבה בידי מורשה בה הורשע, קבע הלכות המחייבות הענקת משפט חוזר    ריבלין: פרי גנב סכומי עתק מלקוחותיו וכל טענותיו לגבי היקף הגניבה כבר נבחנו    פרקליטי פרי: "דחיית הבקשה נעשתה מסיבות טכניות בלבד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il