X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר חדש: ממצאים מרמזים על כך שזיהום מווירוס משחק תפקיד בהתפתחות סוכרת מסוג 2 בקרב קשישים המחקר גילה קשר ולא גורם והשפעה
▪  ▪  ▪
דרושים מחקרים נוספים [צילום: AP]

זיהום בווירוס שכיח עלול להעלות את הסיכון לסוכרת מסוג 2 בקרב אנשים מבוגרים. אלו ממצאי מחקר חדש מהולנד.
במסגרת המחקר, אנשים בני 85 ויותר שנדבקו בציטומגלווירוס היו בסבירות גבוהה פי שניים בערך לפתח סוכרת מסוג 2 בהשוואה לאלו שלא נדבקו בו. ציטומגלווירוס הוא סוג של הרפס הנמצא בקרב 50%-80% מהאנשים הבוגרים מעל גיל 40. רוב האנשים אינם סובלים מתסמינים כלשהם של הזיהום.
הממצאים מרמזים על כך שזיהום מציטומגלווירוס משחק תפקיד בהתפתחות סוכרת מסוג 2 בקרב קשישים. חשוב להדגיש כי המחקר גילה קשר ולא גורם והשפעה.
למרות שהממצאים מעניינים, החוקרים צריכים לבצע מחקרים נוספים בהם יתבצע מעקב לאורך זמן כדי לגלות אם הווירוס אכן יכול לגרום לסוכרת מסוג 2. בנוסף, מאחר שהמחקר בוצע בקרב קשישים, הממצאים עשויים שלא לייצג אוכלוסיות אחרות.
נכון לעכשיו, גורמי סיכון ידועים היטב, כמו השמנה, לחץ דם גבוה והיעדר פעילות גופנית נחשבים לגורמים העיקריים של סוכרת מסוג 2.
עלייה ברגישות
מחקרים קודמים מצאו קשר בין ציטומגלווירוס לסוכרת מסוג 1, אך מחקרים שבדקו את הקשר בין הווירוס לסוכרת מסוג 2 הניבו תוצאות סותרות. אחד המחקרים בדק קבוצה צעירה באופן כללי של משתתפים בהשוואה לקבוצת המחקר החדש - בני 84-45, ולא גילה קשר בין זיהום בווירוס לסוכרת מסוג 2.
במסגרת המחקר החדש, החוקרים התבססו על מידע מ-549 קשישים בהולנד. כ-80% מהם נדבקו בציטומגלווירוס ו-15% היו חולי סוכרת מסוג 2.
כ-17% מאלו שנדבקו בציטומגווירוס סבלו מסוכרת מסוג 2, בעוד שרק 7.6% מאלו שלא נדבקו בו סבלו מהמחלה.
הממצאים נותרו כשהיו גם כשהחוקרים לקחו בחשבון גורמים שיכלו להשפיע על התוצאות, כולל מין המשתתפים, הכנסה, השכלה, עישון ומספר התרופות בהן השתמשו.
החוקרים משערים כי הציטומגווירוס מגביר את הרגישות להתפתחות סוכרת על-ידי כך שהוא פוגע בתאי הלבלב. הלבלב מייצר אינסולין, הורמון החיוני להעברת הסוכר (גלוקוז) לתאים. סוכרת מסוג 2 מתפתחת כאשר הגוף הופך עמיד לאינסולין והלבלב אינו יכול לייצר כמות מספקת של ההורמון.
ייתכן גם שסוכרת מסוג 2 פוגעת במערכת החיסונית וכתוצאה מכך גורמת לאנשים להיות רגישים לזיהומים מציטומגווירוס. בכל מקרה, הסבר זה פחות סביר משום שאנשים לעתים קרובות נדבקים בווירוס עוד בגיל הילדות.
המחקר פורסם בכתב העת הרפואי Immunity and Ageing.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  29/08/2012   |   עודכן:  29/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוכרת מסוג 2 - זיהום מווירוס?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טיפול בסוכר וכולסטרול ללא תרופ
צבי489  |  5/09/12 18:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
במסגרת הדיון בוועדת הכספים בו אושרה לחברה ערבות מדינה בגובה של 1.5 מיליארד דולר, להנפקת חוב, אמר יפתח רון-טל כי במסגרת הליכי הרפורמה בחברה יופסק הנוהג הבזבזני
יפעת גדות
המרכז ע"ש רוברט פרייס הוקם בקריית הלאום בירושלים    השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: "אנחנו צריכים דור חדש של צעירים, שיציב סדר יום סביבתי חדש וייצור שינוי בגישה ובסגנון החיים בישראל"
איציק וולף
מבקר המדינה יוסף שפירא החל בהליך בדיקת ההתקשרות הלא תקינה של חברת הדואר הממשלתית עם חברת מילגם    ההיקף הכספי של הפרויקט המשותף נאמד בעשרות מיליוני שקלים    שושביני ההתקשרות: מנכ"ל רשות הדואר חיים אלמוזנינו ואחיו המשמש כסמנכ"ל בקבוצת קרדן השולטת במילגם
עופר וולפסון
יו"ר הכנסת פנה במליאת הכנסת לשר האוצר ואמר כי יש לאפשר לערוץ לפרוס את חובותיו    "אסור שערוץ טלוויזיה בישראל ייסגר רק בגלל סירוב הממשלה לאפשר פריסת חוב שאיננו גדול במיוחד"
עופר וולפסון
רשות ההגבלים העסקיים הגישה לביהמ"ש את כתב האישום ממנו עולה כי כמה מן המאפיות הגדולות בארץ תיאמו ביניהן כי יימנעו מתחרות האחת בשנייה ויפעלו להעלאת מחירי הלחם האחיד והחלות לצרכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il